Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vliegjes en mozambiquesijsje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vliegjes en mozambiquesijsje

    hallo,

    ik ben mijn broedende mozambiquesijsjes aan het laten wennen aan kleine vliegjes.

    Ze vinden ze heerlijk, maar zo gauw ik zo'n doosje open in de kooi lopen die kleine vliegjes alle kanten op. En op een gegeven moment ook op andere plekken op mijn zolder (daar staat de kooi, omdat ze nu overwinteren binnen)

    vraagje: heeft iemand een tip hoe ik handig de vliegjes in het hok zet zonder dat ze direct met zijn tientallen de kooi uitlopen?

    (en voor de ontsnapte vliegen; hoe oud worden die en gaan ze zich uit zichzelf voortplanten? Ik heb ze bij Kreca gekocht, van die kleintjes)

    mvg
    Jeroen

  • #2
    Even in de koeling.
    Dan worden ze traag en vliegen/lopen ze niet gelijk weg.

    Hoe oud ze worden weet ik niet.

    Groeten Michel
    http://michelsfotosite.weebly.com

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenc
      hallo,

      ik ben mijn broedende mozambiquesijsjes aan het laten wennen aan kleine vliegjes.

      Ze vinden ze heerlijk, maar zo gauw ik zo'n doosje open in de kooi lopen die kleine vliegjes alle kanten op. En op een gegeven moment ook op andere plekken op mijn zolder (daar staat de kooi, omdat ze nu overwinteren binnen)

      vraagje: heeft iemand een tip hoe ik handig de vliegjes in het hok zet zonder dat ze direct met zijn tientallen de kooi uitlopen?

      (en voor de ontsnapte vliegen; hoe oud worden die en gaan ze zich uit zichzelf voortplanten? Ik heb ze bij Kreca gekocht, van die kleintjes)

      mvg
      Jeroen

      Opmerking


      • #4
        Je kan ook in de dieren/reptielenwinkel de vleugeloze fruitvliegen kopen, die hebben wel vleugels maar kunnen niet vliegen.

        Dan moet je de zwarte fruitvliegen met de rode ogen nemen, die zijn groter dan de kleine bruine.

        Vooral als je ergens een stukje fruit plaatst in je plaatst blijven ze wel zitten.
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Krulvliegen zijn naast niet in staat tot vliegen ook nog eens blind. Ze vluchten dus niet. Die zijn erg makkelijk te voeren en richten verder niks aan wat voortplanting ed aangaat want ze komen nergens blind en lam

          Ik gaf ze wel eens aan de nachtegalen. Dan liepen er na een week nog steeds overal krulvliegen over het balkon.

          Opmerking

          Working...
          X