PDA

Bekijk Volledige Versie : hoeveel vogels in voliere?

kevin08
09-03-2010, 21:41
hallo,
ik heb een voliere van 3mlang 3mbreed 2mhoog nu is mijn vraag hoeveel vogels ik daar mag in steken ik heb momenteel 5koppels zebravinken en 4koppels japanse meeuwen maar nu zou ik graag nog zilverbekjes;gordelgrasvinken en ceresamadines bij willen in de voliere hangen meer dan 20 kastjes. zou ik met al die vogels nog goed kweken??

lambert46518
09-03-2010, 21:56
waarschijnlijk lukt je de kweek niet zoals je verwacht de japanse meeuwen hebben namelijk de onhebbelijke gewoonte om allen samen in een broedkastje te kruipen ook al is dat hun broedkast niet. gordelgrasvinken kunnen nogal aggresief zijn terwijl ceresamadine weer te zachtmoedig voor de zebravinken kunnen zijn.

kevin08
09-03-2010, 21:58
zou het lukken om een koppel gordelgrasvink bij te plaatsen vorige kweek ging het eigenlijk heel goed met de japanse meeuwen

koene
10-03-2010, 09:57
Gordelgrasvinken kan je proberen en heb je een goede kans dat je ermee kweekt. Voorlopig toch! In de toekomst kan je dan beslissen de ZebraVinken en JPM af te bouwen (in de voličre althans) ten voordele van andere soorten.

Ton Koek
10-03-2010, 23:00
Ik denk ook dat gordelgrasvinken er prima bij kunnen.

Tip: leg vlak voor het broedseizoen wel extra veel nestmateriaal neer, met deze combinatie vogels zal je zien dat ze allemaal erg veel willen gebruiken en desnoods van elkaar pikken als er te weinig is.
Ik geef zelf naast de kokosvezel ook altijd een flink bos hooi; erg goed materiaal en leuk om te zien als ze er mee slepen.

kevin08
11-03-2010, 21:24
oké
al vast bedankt voor de reacties heb nu gehoord dat tien kopples in de voliere
al genoeg zou zijn om mee te kweken is dit waar of mogen daar heel wat meer koppels in?

Antoni Hopmann
11-03-2010, 22:02
oké
al vast bedankt voor de reacties heb nu gehoord dat tien kopples in de voliere
al genoeg zou zijn om mee te kweken is dit waar of mogen daar heel wat meer koppels in?

Hou het voorlopig maar op 10 koppel,Kevin.
Kan je volgend seizoen e.e.a. beter inschatten.
Mooie ruime voliere trouwens. Niet verkeerd dus.-0-

kevin
11-03-2010, 22:04
10 koppels is genoeg want er komen
wss toch nog jongen bij die uitvliegen enzo voort

Antoni Hopmann
11-03-2010, 22:31
10 koppels is genoeg want er komen
wss toch nog jongen bij die uitvliegen enzo voort

Als het een beetje meezit,Kevin,is de voliere na het broedseizoen behoorlijk
gevuld.
Succes met de kweek.

barraband
11-03-2010, 22:40
kun je mooi bastaarden kweken

Antoni Hopmann
11-03-2010, 23:56
Gewoon positief blijven,toch.
Wordt waarschijnlijk een mooi seizoen voor Kevin.

kevin08
12-03-2010, 20:55
Antoni bedankt voor de reacties zelf weet ik nog niet zoveel van vogels kweken ben trouwens nog maar 14jaar
ik zal er 10 koppels insteken en kijken wat het best kweekt en misschien als het nog kan een koppel van bij steken
alvast voor iedereen een goed kweekresultaat toe gewenst;)

Antoni Hopmann
12-03-2010, 21:28
Antoni bedankt voor de reacties zelf weet ik nog niet zoveel van vogels kweken ben trouwens nog maar 14jaar
ik zal er 10 koppels insteken en kijken wat het best kweekt en misschien als het nog kan een koppel van bij steken
alvast voor iedereen een goed kweekresultaat toe gewenst;)

Ook succes gewenst Kevin. Ga er voor.

woestijnvink
14-03-2010, 17:17
Ik heb nu geleerd , hoe minder vogels in een hoe grotere volliere , hoe beter de kweek , en ook veel meer jongen

vb volliere van 3m op 3m en 2m hoog = 2 koppels ,

en van de 4 vogels , maak je gouw 30 vogels ...