Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vinken kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vinken kweken

    ik heb in mijn voliere 2 wijfjes en 1 man zitten. ik probeer al een paar jaar te kweken maar het lukt niet. zou het misschien liggen aan het nestmateriaal dat ik geef. het is een soort draad dat wij mok noemen en cocosdraad. zou ik deze blijven doorgeven of zou ik iets anders geven?

  • #2
    vinken kweken

    Oorspronkelijk geplaatst door wiesse
    ik heb in mijn voliere 2 wijfjes en 1 man zitten. ik probeer al een paar jaar te kweken maar het lukt niet. zou het misschien liggen aan het nestmateriaal dat ik geef. het is een soort draad dat wij mok noemen en cocosdraad. zou ik deze blijven doorgeven of zou ik iets anders geven?
    Ik heb ze jaren lang met succes gekweekt, donker nest materiaal met haren zoals ook voor wildzang wordt gebruikt.Ook meelwormen een paar dagen voor het uitkomen verstrekken, met een paar beginnen als er jongen zijn dit opvoeren.
    2 vrouwtjes met 1 man zal een probleem gaan geven de man blijft maar jagen en van kweken komt niets terecht.
    Succes voor verder vragen hoor ik het wel.
    Barney

    Opmerking


    • #3
      wat bedoel je eigenlijk met donker nestmateriaal?

      Opmerking


      • #4
        Ken dat probleem ook.

        Vinken zijn zeer kieskeurig wat betreft de partner keus heb verschillende jaren met een koppel gekweekt maar het duurde ook wel ff voor ik een koppel had dat elkaar aanstond.Je zou een andere man kunnen proberen,fluit je man wel en jaagt hij wel als een gek achter de poppen aan dit is een teken dat er gepaart kan worden.Nestmateriaal was bij mij cocosvezel,mos en paardehaar zowel donker(bruin,zwart) als lichtere kleuren.Had traliekooitjes waar ik door de tralies conifeertakken vlocht zodat ze rustig terug getrokken een nest kunnen bouwen,overal in de voliere had ik ze hangen zo hoog mogelijk.Eenmaal een koppel samen gesteld heb ik er wel een jaar of 7-8 mee gekweekt,succes ermee.

        Opmerking


        • #5
          heel erg bedankt voor de tips

          Opmerking

          Working...
          X