Mededeling

Collapse
No announcement yet.

konijn met vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • konijn met vogels

    hallo,ik ben rik
    ik heb 4 roodruggen,4valkparkieten,5 zebravinken en een konijn onderin
    het probleem is dat er in een konijn bepaalde stoffen in zitten waar vogels niet tegen kunnen
    vooral als de vogels gaan broeden zegt mijn vader
    mijn vraag is dus kan ik het konijn laten zitten of moet hij weg help mij alsjeblieft groetjes rik vonk

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door rik vonk
    hallo,ik ben rik
    ik heb 4 roodruggen,4valkparkieten,5 zebravinken en een konijn onderin
    het probleem is dat er in een konijn bepaalde stoffen in zitten waar vogels niet tegen kunnen
    vooral als de vogels gaan broeden zegt mijn vader
    mijn vraag is dus kan ik het konijn laten zitten of moet hij weg help mij alsjeblieft groetjes rik vonk
    Rik, dat konijn gewoon in een apart hok zetten. Lekker vetmesten.Ook kruiden geven.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Een konijn (of cavia) kan prima bij de vogesl gehouden worden, alleen als er jonge vogels uitvliegen die op de grond komen wil het nog wel eens problemen geven. Dat verschlt per konijn, bij de een gaat dat prima, bij de ander gaat dat mis.
      Je kan met gaas een deel afschermen op het moment dat er jonge vogels uitvliegen, dan geeft het geen problemen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik heb hier ooit horen vertelllen door een duivenmelker dat konijnen vol met coccidiose zaten.
        Zou het eens even vragen aan een dierenarts.


        even gegoegelt

        Frank4

        Opmerking


        • #5
          coccidiose komt ook bij vogels voor. Dat is niet specifiek voor konijnen. hygiene is belangrijker. Een vriend van ons heeft al jaren in het jeugdverblijf van de vogels een konijn lopen. nog nooit misgegaan.

          Opmerking


          • #6
            Ik heb hier ooit horen vertelllen door een duivenmelker ....
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Raar dat jullie niet eens op die link loeren
              Daar staat dat konijnen coccidiose kunnen hebben en ja vogeltjes lopen nu eenmaal ook eens op de grond.
              Het advies was dan ook eens even navragen bij een dierenarts?

              DAt vogeltjes het kunnen krijgen JA wist ik darom dat ik dit zo aangaf
              Ik heb de wijsheid niet in pacht deel alleen m'n gedachten

              En hoeveel van duivenafgeleide medicijnen en produkten gebruiken we bij onze vogeltjes??
              BIJNA alles dus

              Frank4

              Opmerking


              • #8
                Hoi Frank, niet iedereen gebruikt medicijnen bij zijn vogels. Als je vogels perfect verzorgd worden ze meestal ook niet snel ziek. Ik heb wel een keer een kuurtje gebruikt bij mijn putters omdat me dat geadviseerd werd. Inderdaad, niks verloren. Maar de medicijnen bij duiven zijn meestal net zo onnodig als die bij volierevogels. Ik geef mijn duiven dus nooit iets en ze zijn ook nooit ziek.

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Nog even over de coccidiose dan, ik vond dit wel een interessante regel:

                    Coccidiose wordt veroorzaakt door protozoën van de familie Eimeria. Deze microscopisch kleine, eencellige wezentjes zijn zeer gastheerspecifiek, wat inhoudt dat ze niet overgaan op andere diersoorten

                    Bron: www.kippenforum.nl/
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Zeker een 10 jaar een volliere gehad ,met daar in valkparkieten ,grasparkieten ,rijstvogels ,splendit parkieten en purper glansspreeuwen.,een merel en een roodborstje. (de parkieten en rijstvogels kweekte vollop)
                      Op de bodem liepen 2 cavia's en 2 dwergkonijntjes.
                      Ze deelde ook het nachthok.

                      Nog nooit problemen of ziekte's gehad.
                      Gebruikte ook geen speciale middelen ,alleen eens in de week gezasept door het drink/bad water.

                      Opmerking


                      • #12
                        konijn deel 10

                        Ben het met RobK eens. Mijn vader zei vroeger altijd: Brood haal je bij de bakker en vlees bij de slager. Toendertijd noemden ze het branch vervaging. En zo zit het met vogels naar mijn bescheiden mening ook. Groet, Kees, Nieuw Zeeland

                        Opmerking


                        • #13
                          Nou hier loopt het konijn ook al jaren bij de vogels, nooit geen problemen
                          gehad. De putters, kanarie en de goudvinken springen haar zelfs op de rug
                          om vacht te plukken voor hun nesten. Ook zitten ze samen in het nachthok
                          omdat het konijn daar zijn hooi eet en de vogels het halen voor hun nesten.

                          Eten doen ze ook vaak samen op de grond konijn is gek op vogelzaad, wat
                          naar beneden is gevallen. Vogels hebben een eigen waterval waar het konijn
                          niet bij kan, maar ze wassen zich maar al te graag in de waterbak van het
                          konijn.

                          Konijn is zindelijk heeft een konijnentoilet (gewoon grote ijzere bak).
                          Maar de vogels vinden het eerlijk om erin te vroeten.

                          Brood, vlees, groente haal je tenslotte tegenwoordig ook bij de supermarkt.

                          De vraag was dan ook....of het kon........ Dus.... het kan wel
                          en of iemand het nou wel of niet normaal vind je moet gewoon doen wat
                          jezelf leuk vind.

                          ps en er is hier geen enkel dier die een kuur of medicijn krijgt.

                          Opmerking

                          Working...
                          X