Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloed bij ontlasting??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bloed bij ontlasting??

    Hallo vogelkenners,heb een koppel Blauwkopblauwfazantjes van 2009 en zijn zeer hel en fit en eten goed , ook badderen ze elke dag.Maar nu heb ik de ontlasting een paar dagen achter elkaar gecontroleerd en zie ik iets wat op bloed lijkt ( zie foto).Vergis ik me ,of is dit normaal dat het af en toe in de ontlasting zit want het is niet altijd.

    Graag uw mening.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door karel8
    Hallo vogelkenners,heb een koppel Blauwkopblauwfazantjes van 2009 en zijn zeer hel en fit en eten goed , ook badderen ze elke dag.Maar nu heb ik de ontlasting een paar dagen achter elkaar gecontroleerd en zie ik iets wat op bloed lijkt ( zie foto).Vergis ik me ,of is dit normaal dat het af en toe in de ontlasting zit want het is niet altijd.

    Graag uw mening.
    Omdat het bloed in de ontlasting zeg maar roodbruin is Karel,komt dit
    waarschijnlijk van het laatste gedeelte van de darm.
    Dit doet mij denken aan een ernstige vorm van coccidiose.
    Ik wil hierover echter geen uitspraak doen of diagnose stellen en raad je dan ook aan ten spoedigste een dierenarts te consulteren.
    Zelf dokteren met allerlei medicijnen in dit geval heeft weinig zin. Meestal helpen die niet,kosten je veel geld en je bent nog geen stap verder terwijl de vogels alleen maar zieker worden en mss het loodje leggen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Antoni, bedankt voor je reactie.Dus als ik het goed begrijp kunnen Blauwkopblauwfazantjes ook coccidiose krijgen.Is dit een ziekte die vaker bij dit soort voorkomt?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door karel8
        Antoni, bedankt voor je reactie.Dus als ik het goed begrijp kunnen Blauwkopblauwfazantjes ook coccidiose krijgen.Is dit een ziekte die vaker bij dit soort voorkomt?
        Coccidiose komt veel voor bij vogels in gevangenschap. Wordt veroorzaakt
        door het eten van voer/water,dat met uitwerpselen in aanraking is of is geweest.
        Besmetting van het voer kan ook door de de urine/uitwerpselen van muizen komen.Ook daarvan kunnen de vogel erg ziek worden.
        Ga naar de dierenarts en controleer ook of er geen muizen in je voliere zijn of komen.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Hallo Antoni, bedankt voor de uitleg en zal met de mest naar de dierenarts gaan.

          Opmerking


          • #6
            Karel8 houd je ons op de hoogte van de vorderingen.


            Groet Kornelis

            Opmerking


            • #7
              Ben inmiddels naar dierenarts geweest met de ontlasting maar hij kon geen afwijkingen vinden , ook geen coccidiose.Kon dan ook geen advies geven.Hopen dat het goed gaat.

              groet Karel.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door karel8
                Ben inmiddels naar dierenarts geweest met de ontlasting maar hij kon geen afwijkingen vinden , ook geen coccidiose.Kon dan ook geen advies geven.Hopen dat het goed gaat.

                groet Karel.
                Gelukkig maar. Mss kleine ontsteking o.i.d.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Bepaalde soorten groenvoer of wortelen kunnen ook anders gekleurde ontlasting geven.

                  groeten eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                    Bepaalde soorten groenvoer of wortelen kunnen ook anders gekleurde ontlasting geven.

                    groeten eddie
                    Alles is mogelijk Eddie,maar gelukkig kennelijk niets ernstigs.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Karel8,

                      Mooi dat de dierenarts niks kon vinden, dan is het niets ernstig dus.
                      Je gaf in je eerste bericht aan dat de vogels goed aten, fit zijn etc. Waarom zou het dan niet goed gaan.
                      Het kan ook komen van het eten van het zaad misschien, de rode dan.

                      Gr Kornelis

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo Eddie, dacht eerst ook aan wortel daar ik ze dit best regelmatig geef maar andere koppels hadden dit niet vandaar.

                        Karel

                        Opmerking


                        • #13
                          Kan ook zijn dat ze niet allemaal van de wortel eten<als het dat is>.Je zou eens bij kunnen houden wat ze en wanneer ze iets krijgen en hoe de ontlasting er dan uit ziet.

                          groeten eddie

                          Opmerking

                          Working...
                          X