PDA

Bekijk Volledige Versie : chinese groenlingman kruisen

jklijn
01-03-2010, 00:47
Hallo,heeft er iemand ervaring met de kruising chinese groenling x putter ?
En kruising chinese groenling x kanarie? Ik heb een man chin.grl. over en vind het zonde om er niets mee te doen.Alle info is welkom!
Gr.Jaap.

RobK
01-03-2010, 01:20
Vrijwel zeker toch handiger om een topic te starten met een duidelijk onderwerp. Of dacht u; ik maak het me gemakkelijk en de rest kijkt maar?

Groet,

Rob.

Josly
01-03-2010, 12:52
Hallo,heeft er iemand ervaring met de kruising chinese groenling x putter ?
En kruising chinese groenling x kanarie? Ik heb een man chin.grl. over en vind het zonde om er niets mee te doen.Alle info is welkom!
Gr.Jaap.

hallo jklijn,
wie antwoord op uw vraag word als " gek " aanzien, dus alle informatie is ongeloofwaardig

Josly
01-03-2010, 12:56
Vrijwel zeker toch handiger om een topic te starten met een duidelijk onderwerp. Of dacht u; ik maak het me gemakkelijk en de rest kijkt maar?

Groet,

Rob.
hallo robk,
welk verschil is er tussen dit onderwerp en zovele andere

Serinus
01-03-2010, 13:52
Hallo,

Josly, RobK bedoeld (waarschijnlijk) de naam van dit topic; ch.grl.
Wat nét zogoed "Chat girl" zou kunnen betekenen.
Neem dus gewoon even de moeite om een fatsoenlijke vraag hier neer te pennen, is ook mijn mening!

Groeten, Serinus.

RobK
01-03-2010, 14:09
Inderdaad, een topic met de naam ch.grl gaat het echt niet worden. Op die manier lijkt het dus alsof je er met een Jantje van Leiden vanaf wil maken en dat lijkt me niet de juiste manier om de mensen met kennis in welke materie dan ook over de streep te trekken om waardevolle info te verschaffen. Sowieso vind ik het niet juist om in geschreven tekst afkortingen te gebruiken, soms is het voor een niet kenner op dat specifieke gebied onleesbaar, soms kan het verkeerd worden uitgelegd. Neem inderdaad de moeite om een fatsoenlijke tekst / vraag te poneren.

Laatst aangepast door jklijn : Vandaag om 10:51. Reden: zo beter RobK

In ieder geval is er de moeite gedaan om de naam van het onderwerp aan te passen. Helaas kan de topicstarter de onderwerpnaam niet meer wijzigen. Alleen in het geopende topic zal de gewijzigde naam zichtbaar worden. Op de startpagina en de pagina van betreffende onderwerp blijft de aanvangstitel zichtbaar. Voor deze keer ga ik het nog wijzigen, hopelijk letten we er in het vervolg wat beter op.

Groet,

Rob.

Serinus
01-03-2010, 19:32
Hallo,

Goed, nu we dus weten waar we het over hebben, even een inhoudelijke reactie.
Chinese Groenling x Kanarie gaat weinig spectaculairs opleveren.
De nakomelingen laten niet duidelijk genoeg zien dat ze afkomstig zijn van de Chinese Groenling, dus op de TT zullen dit geen hoogvliegers zijn.
Dat geldt helaas ook voor de kruising; Chinese Groenling x Putter.....
Dus.......
Als je iets met die Chinese Groenling wil gaan beginnen en je kunt niet aan een soorteigen partner komen, zet er dan een mooi intensief "geel met zwart" kanariepopje tegenover en probeer enkele bastaardjes te kweken.
Deze nakomeling kun je dan verkopen als "kamerzanger" voor de zang, de kruising Chinese Groenling x Putter geeft bastaarden waar je eigenlijk niemand blij mee kunt maken......
Maar ik denk zo dat; als je écht wil (!) er nog wel aan wat popjes te komen moet zijn.
Ik heb er enkele weken terug nog twee bij "van Tendeloo" meegenomen voor een mede lid van de vereniging waar ik lid van ben.

Groeten, succes, Serinus.

jklijn
03-03-2010, 01:06
Ten eerste RobK bedankt voor de aanpassing en ten tweede,Serinus,ik weet niet waar je woont maar als het in mijn buurt is hou ik me aanbevolen als jij aan poppen kan komen voor me!!!!Ben er dringend naar op zoek.Stuur evt. maar een pb.
Gr.Jaap.

Serinus
03-03-2010, 11:44
Hallo,

Men had me gevraagd om eens rond te kijken of er ergens twee popjes Chinese Groenlingen te krijgen waren, een lid van de vereniging waar ik ook lid van ben had twee mannen zitten, zonder popjes.
Na enkele weken zie ik er zitten bij van Tendeloo en heb die gekocht voor dat lid.
Dus ik zou zeggen; hou je oren en ogen open en vraag eens wat rond, op vogelmarktplaats, vogelnetzwerk, marktplaats, kapazaa....
Keuzes genoeg.
Zoals je begrijpt kan ik je op dit moment óók niet , concreet, verder helpen.

Succes, groeten, Serinus.

barmsijscabaret
04-03-2010, 09:34
Hier moet ik toch even Serinus tegenspreken.

Chinese Groenling x Putter en omgekeerd kan een succesrijke en goed herkenbare tt-vogel zijn. Enkel 1 tip: houdt het bij wildkleur.