Mededeling

Collapse
No announcement yet.

italiaanse broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • italiaanse broedkooien

    de laatste tijd zie ik op marktplaats regelmatig deze italiaanse metalen kooien te koop aangeboden. deze kooien zijn aan alle zijden open. ze zijn er ook met afm. van 1.20x40x40 cm. voor 2011 wil ik kweek kooien voor mijn majorputters. mijn vraag is : heeft iemand ervaring met dit soort kooien, bv. gaan ze ook roesten ? zijn de voerbakjes makkelijk te pakken etc. etc. graag jullie reacties.
    gr loxia

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door loxia
    de laatste tijd zie ik op marktplaats regelmatig deze italiaanse metalen kooien te koop aangeboden. deze kooien zijn aan alle zijden open. ze zijn er ook met afm. van 1.20x40x40 cm. voor 2011 wil ik kweek kooien voor mijn majorputters. mijn vraag is : heeft iemand ervaring met dit soort kooien, bv. gaan ze ook roesten ? zijn de voerbakjes makkelijk te pakken etc. etc. graag jullie reacties.
    gr loxia
    Dat zijn z.g. draadkooien. Beetje ouderwets eigenlijk,maar dan op een moderne wijze vervaardigd zonder gebruik te maken van latjes maar van puntlassen.
    Of dit soort kooien geschikt zijn voor majorputters,betwijfel ik. Meestal gebruikt men toch liever de z.g. kistkooien.
    Ze worden wel in de zangkanarieteelt gebruikt.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      open

      volgens mij zijn kweekkooien die aan alle zijden open zijn niet zo erg geschikt voor vogels aangezien de meeste vogels toch ergens beschutting zoeken en al helemaal als ze willen nestelen.

      Maar ach ja er gebeurt zoveel tegenwoordig dat er best iemand is die prima ervaringen met deze kooien heeft.

      Opmerking


      • #4
        Zichtsveld

        Putter, sijs, barmsijs, vink, etc. willen juist rondom een goed zichtsveld, opdat ze tijdig maatregelen kunnen nemen bij predatie.

        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
          Putter, sijs, barmsijs, vink, etc. willen juist rondom een goed zichtsveld, opdat ze tijdig maatregelen kunnen nemen bij predatie.

          Greetzzz
          Volgens mij willen alle vogels rondom een zichtveld.
          De beste resultaten in de kweek worden voor genoemde vogels echter behaald in z.g. boxen en kistkooien.
          In draadkooien voor de kweek voelen vogels in het algemeen zich niet
          zo beschermd als in een kistkooi.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            draadkooi versus kistkooi

            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Volgens mij willen alle vogels rondom een zichtveld.
            De beste resultaten in de kweek worden voor genoemde vogels echter behaald in z.g. boxen en kistkooien.
            In draadkooien voor de kweek voelen vogels in het algemeen zich niet
            zo beschermd als in een kistkooi.

            Opmerking


            • #7
              Een goedkope legbatterij ,dus.

              Opmerking


              • #8
                John, je bent een enthousiast liefhebber van draadkooien. Niks mis mee.
                Alleen wat de luis betreft,ben ik het niet geheel met je eens.
                Als je een luizenplaag mocht krijgen,hetgeen ik je niet toewens, dan blijkt het luisvrij maken van een draadkooi vele malen moelijker dan van een kistkooi.
                De luizen en eitjes bevinden zich dan behalve op de geijkte plaatsen als nest,stokken onder de zandlade, ook nog eens op alle kruisingen van de tralies.
                Met de huidige milieuvriendelijke bestrijdingsmiddelen, die zijn gebaseerd op
                immobiliteit c.q. uitdroging van luizen en eitjes,is deze plaag in een goed afgekitte kistkooi eenvoudiger te lijf te gaan.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  italiaanse broedkooi

                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Een goedkope legbatterij ,dus.
                  krijgen we dat geneuzel weer ik vraag alleen om ervaringen, aan moraliserende opmerkingen heb ik geen behoefte

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Een goedkope legbatterij ,dus.

                    niet helemaal. Ik ben ook een voorstander van de kistkooien, maar ik in Zuid-Europa en Zuid-Amerika worden deze veel gebruikt. Niet alleen voor kanaries, maar ook voor twa-twa's of sporophilia soorten. En qua ruimte doen deze kooien niet onder voor wat we in Nederland of Belgie gebruiken. Het enige grote verschil is het zicht en hygiene.

                    In mijn ogen zijn de kistkooien handiger voor rust van de vogels, maar als je weinig ruimte hebt, je de kooien wil ophangen en je budget is beperkt zijn deze kooien heel handig (zicht kan je beperken met tussenschotten).

                    Dus in mijn ogen is er niks mis met dit type kooi

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik vind het grote nadeel dat ze niet groter zijn dan 40 diep en 40 hoog. Zo graag wat ruimere kooien zien. Bij mij staan de kooien al in stellingen zodat ze toch geen zicht rondom hebben. Zelf vind ik de open kooien van Sukses erg mooi. Die kun je aan elkaar koppelen zodat je met 2 kooien van 1.20 een vlucht van 2.40 genereerd. Nadeel blijft de hoogte. Zou graag 50 of 60 cm willen zien.

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo. Ik gebruik ook tralie kooien. In totaal heb ik er 48 staan. Zijn in verhouding hier in NZ wel drie maal duurder dan in NL ( en dat zijn prijzen voor de groothandel) Van Keulen kooien en dat soort merken zijn hier niet beschikbaar. Kwestie van vraag en aanbod. Ik heb mijn kooien op schroten staan ( is dat een goed woord - shelves in English) Tussen de kooien heb ik afwasbare platen. Hierdoor is alleen de voorkant "open" . Bevalt me prima.makkelijk schoon te maken. hogedrukspuit buiten zonnetje erop. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door loxia
                          de laatste tijd zie ik op marktplaats regelmatig deze italiaanse metalen kooien te koop aangeboden. deze kooien zijn aan alle zijden open. ze zijn er ook met afm. van 1.20x40x40 cm. voor 2011 wil ik kweek kooien voor mijn majorputters. mijn vraag is : heeft iemand ervaring met dit soort kooien, bv. gaan ze ook roesten ? zijn de voerbakjes makkelijk te pakken etc. etc. graag jullie reacties.
                          gr loxia
                          Welke kooien bedoel je? Er zijn er van 20 euro maar ook van 70 euro per kooi.

                          Opmerking


                          • #14
                            bijna

                            Ik heb mijn kooien op schroten staan ( is dat een goed woord - shelves in English)
                            Ik denk dat je naar het woord "schragen" zocht.

                            Groet,

                            Rob.

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo RobK. Nooit te laat voor wat Nederlandse les. Ben tenslotte 36 jaar in een Engels sprekend land tegenover 24 in een Nederlands sprekend. Vergeet je zo nu en dan een woordje. Cheers. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                              Opmerking

                              Working...
                              X