PDA

Bekijk Volledige Versie : italiaanse broedkooien

loxia
28-02-2010, 17:33
de laatste tijd zie ik op marktplaats regelmatig deze italiaanse metalen kooien te koop aangeboden. deze kooien zijn aan alle zijden open. ze zijn er ook met afm. van 1.20x40x40 cm. voor 2011 wil ik kweek kooien voor mijn majorputters. mijn vraag is : heeft iemand ervaring met dit soort kooien, bv. gaan ze ook roesten ? zijn de voerbakjes makkelijk te pakken etc. etc. graag jullie reacties.
gr loxia

Antoni Hopmann
28-02-2010, 17:58
de laatste tijd zie ik op marktplaats regelmatig deze italiaanse metalen kooien te koop aangeboden. deze kooien zijn aan alle zijden open. ze zijn er ook met afm. van 1.20x40x40 cm. voor 2011 wil ik kweek kooien voor mijn majorputters. mijn vraag is : heeft iemand ervaring met dit soort kooien, bv. gaan ze ook roesten ? zijn de voerbakjes makkelijk te pakken etc. etc. graag jullie reacties.
gr loxia

Dat zijn z.g. draadkooien. Beetje ouderwets eigenlijk,maar dan op een moderne wijze vervaardigd zonder gebruik te maken van latjes maar van puntlassen.
Of dit soort kooien geschikt zijn voor majorputters,betwijfel ik. Meestal gebruikt men toch liever de z.g. kistkooien.
Ze worden wel in de zangkanarieteelt gebruikt.

lambert46518
28-02-2010, 19:12
volgens mij zijn kweekkooien die aan alle zijden open zijn niet zo erg geschikt voor vogels aangezien de meeste vogels toch ergens beschutting zoeken en al helemaal als ze willen nestelen.

Maar ach ja er gebeurt zoveel tegenwoordig dat er best iemand is die prima ervaringen met deze kooien heeft.

Birdfarm
28-02-2010, 19:55
Putter, sijs, barmsijs, vink, etc. willen juist rondom een goed zichtsveld, opdat ze tijdig maatregelen kunnen nemen bij predatie.

Greetzzz

Antoni Hopmann
28-02-2010, 22:07
Putter, sijs, barmsijs, vink, etc. willen juist rondom een goed zichtsveld, opdat ze tijdig maatregelen kunnen nemen bij predatie.

Greetzzz

Volgens mij willen alle vogels rondom een zichtveld.
De beste resultaten in de kweek worden voor genoemde vogels echter behaald in z.g. boxen en kistkooien.
In draadkooien voor de kweek voelen vogels in het algemeen zich niet
zo beschermd als in een kistkooi.

John10
01-03-2010, 14:28
Volgens mij willen alle vogels rondom een zichtveld.
De beste resultaten in de kweek worden voor genoemde vogels echter behaald in z.g. boxen en kistkooien.
In draadkooien voor de kweek voelen vogels in het algemeen zich niet
zo beschermd als in een kistkooi.

ik ben een liefhebber van draadkooien, makkelijk te verplaatsen/schoon te maken en luisjes kunnen zich niet verstoppen, uiteraard veel licht en luchtig.
in deze kooien worden de kanaries erg tam.
echter wat Antoni zegt gebruik ik deze voor kanaries.
voor de fok van andere vogels maakte ik vroeger gebruik van kistkooien.
wellicht zijn putters, goudvinken e.d. goed te wennen aan draadkooien mits ze jong of hieraan gewend zijn.
heb eens een goudvink gezien die vanuit een kooi naar de eettafel vloog en voor het "baasje" een wijsje zong.
overigens is het zo dat sommige draadkooien gaan roesten.
onlangs heb ik draadkooien die uit China komen, EUR 19,50 per stuk, 60 cm breed.
zagen er goed uit, in één doos zitten er 6.

Animal
01-03-2010, 20:12
Een goedkope legbatterij ,dus.:confused:

Antoni Hopmann
01-03-2010, 21:02
ik ben een liefhebber van draadkooien, makkelijk te verplaatsen/schoon te maken en luisjes kunnen zich niet verstoppen, uiteraard veel licht en luchtig.
in deze kooien worden de kanaries erg tam.
echter wat Antoni zegt gebruik ik deze voor kanaries.
voor de fok van andere vogels maakte ik vroeger gebruik van kistkooien.
wellicht zijn putters, goudvinken e.d. goed te wennen aan draadkooien mits ze jong of hieraan gewend zijn.
heb eens een goudvink gezien die vanuit een kooi naar de eettafel vloog en voor het "baasje" een wijsje zong.
overigens is het zo dat sommige draadkooien gaan roesten.
onlangs heb ik draadkooien die uit China komen, EUR 19,50 per stuk, 60 cm breed.
zagen er goed uit, in één doos zitten er 6.

John, je bent een enthousiast liefhebber van draadkooien. Niks mis mee.
Alleen wat de luis betreft,ben ik het niet geheel met je eens.
Als je een luizenplaag mocht krijgen,hetgeen ik je niet toewens, dan blijkt het luisvrij maken van een draadkooi vele malen moelijker dan van een kistkooi.
De luizen en eitjes bevinden zich dan behalve op de geijkte plaatsen als nest,stokken onder de zandlade, ook nog eens op alle kruisingen van de tralies.
Met de huidige milieuvriendelijke bestrijdingsmiddelen, die zijn gebaseerd op
immobiliteit c.q. uitdroging van luizen en eitjes,is deze plaag in een goed afgekitte kistkooi eenvoudiger te lijf te gaan.

loxia
01-03-2010, 21:04

krijgen we dat geneuzel weer:( :( ik vraag alleen om ervaringen, aan moraliserende opmerkingen heb ik geen behoefte

Daniel
01-03-2010, 22:44

niet helemaal. Ik ben ook een voorstander van de kistkooien, maar ik in Zuid-Europa en Zuid-Amerika worden deze veel gebruikt. Niet alleen voor kanaries, maar ook voor twa-twa's of sporophilia soorten. En qua ruimte doen deze kooien niet onder voor wat we in Nederland of Belgie gebruiken. Het enige grote verschil is het zicht en hygiene.

In mijn ogen zijn de kistkooien handiger voor rust van de vogels, maar als je weinig ruimte hebt, je de kooien wil ophangen en je budget is beperkt zijn deze kooien heel handig (zicht kan je beperken met tussenschotten).

Dus in mijn ogen is er niks mis met dit type kooi

Bullfinch
01-03-2010, 23:16
Ik vind het grote nadeel dat ze niet groter zijn dan 40 diep en 40 hoog. Zo graag wat ruimere kooien zien. Bij mij staan de kooien al in stellingen zodat ze toch geen zicht rondom hebben. Zelf vind ik de open kooien van Sukses erg mooi. Die kun je aan elkaar koppelen zodat je met 2 kooien van 1.20 een vlucht van 2.40 genereerd. Nadeel blijft de hoogte. Zou graag 50 of 60 cm willen zien.

casehulsebosch
01-03-2010, 23:16
Hallo. Ik gebruik ook tralie kooien. In totaal heb ik er 48 staan. Zijn in verhouding hier in NZ wel drie maal duurder dan in NL ( en dat zijn prijzen voor de groothandel) Van Keulen kooien en dat soort merken zijn hier niet beschikbaar. Kwestie van vraag en aanbod. Ik heb mijn kooien op schroten staan ( is dat een goed woord - shelves in English) Tussen de kooien heb ik afwasbare platen. Hierdoor is alleen de voorkant "open" . Bevalt me prima.makkelijk schoon te maken. hogedrukspuit buiten zonnetje erop. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

putter2008
01-03-2010, 23:18
gr loxia

Welke kooien bedoel je? Er zijn er van 20 euro maar ook van 70 euro per kooi.

RobK
01-03-2010, 23:37
Ik heb mijn kooien op schroten staan ( is dat een goed woord - shelves in English)

Ik denk dat je naar het woord "schragen" zocht.

Groet,

Rob.

Josly
01-03-2010, 23:47
hallo,
kistkooien zijn bij ons populair geworden doordat men ze op elkaar kan stapelen en daardoor minder ruimte nodig heeft, met echte draadkooien is dat niet mogelijk
zoals daniel al aanhaalde worden draadkooien veel gebruikt in het zuiden, deze kooien hangen ongeveer 1 meter van de grond en hebben als voordeel geen gevaar voor ziektes door uitwerpselen en resten van voeding, gelijkmatige verlichting van de kooien en worden gebruikt voor verschillende vogelsoorten zoals, carduelis - serinus

casehulsebosch
02-03-2010, 02:24
Hallo RobK. Nooit te laat voor wat Nederlandse les. Ben tenslotte 36 jaar in een Engels sprekend land tegenover 24 in een Nederlands sprekend. Vergeet je zo nu en dan een woordje. Cheers. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

mirke
02-03-2010, 09:35
ik heb ook zulke kooien gehadden draaibroedkooien zo ben ik begonnen maar ik vind het niks .
net wat degene zegt toch geen beschutting en zo
ik had ze in een boekenkast staan heb zelfs een foto bij gevoegt
teveel rotzooi vind ik

Antoni Hopmann
02-03-2010, 09:57
Het vervelende bij draadkooien is,dat je er toch weer van alles aan moet doen.
Op planken zetten b.v. met schotten er tussen, zodat de vogels elkaar niet kunnen zien.
Daarbij wordt er nog eens van alles buiten de kooi gedeponeerd,ontlasting,voer,nestmateriaal.
Een plastic lade is gemakkelijk met schoonmaken,maar diezelfde lade kan je ook in een kistkooi hebben.
Het is natuurlijk niet voor niks,dat men vroeger van draadkooien op kistkooien
is overgestapt.

John10
02-03-2010, 19:14
John, je bent een enthousiast liefhebber van draadkooien. Niks mis mee.
Alleen wat de luis betreft,ben ik het niet geheel met je eens.
Als je een luizenplaag mocht krijgen,hetgeen ik je niet toewens, dan blijkt het luisvrij maken van een draadkooi vele malen moelijker dan van een kistkooi.
De luizen en eitjes bevinden zich dan behalve op de geijkte plaatsen als nest,stokken onder de zandlade, ook nog eens op alle kruisingen van de tralies.
Met de huidige milieuvriendelijke bestrijdingsmiddelen, die zijn gebaseerd op
immobiliteit c.q. uitdroging van luizen en eitjes,is deze plaag in een goed afgekitte kistkooi eenvoudiger te lijf te gaan.

de kooi onder de douche houden en de luisjes zijn gegarandeerd weg

John10
02-03-2010, 19:21
hallo,
kistkooien zijn bij ons populair geworden doordat men ze op elkaar kan stapelen en daardoor minder ruimte nodig heeft, met echte draadkooien is dat niet mogelijk
zoals daniel al aanhaalde worden draadkooien veel gebruikt in het zuiden, deze kooien hangen ongeveer 1 meter van de grond en hebben als voordeel geen gevaar voor ziektes door uitwerpselen en resten van voeding, gelijkmatige verlichting van de kooien en worden gebruikt voor verschillende vogelsoorten zoals, carduelis - serinus

de draadkooien kan je gewoon op elkaar stapelen.
als je ze wilt schoonmaken, haal je de desbetreffende kooi van de andere af.
alleen is het aantal draadkooien dat je kan stapelen beperkt.
maar de meeste draadkooien staan bij mij op latten.

Ton
02-03-2010, 20:18
ik gebruik er nu ook 1, ik heb er een koppel tropen in zitten. het gebruik van de kooien bevalt mij goed. de bakjes die er bij geleverd worden gebruik ik niet. daar word teveel uit geknoeid. verder makkelijk schoon te houden, alles kan in de vaatwasser. ook het bodemrooster gebruik ik niet. mijn vogels die er in zitten, zitten veel op de bodem, zoekend naar van alles.

ThomasD
02-03-2010, 20:37
wat ik mij nu afvraag

die spijlen zijn toch moeilijk schoon te houden
of effe onder sproeier en het is er af ?

als ik mijn voorfronten onder de sproeier houd
moet ik toch nog ook effe sponsje pakken

Mvg

Antoni Hopmann
02-03-2010, 22:53
wat ik mij nu afvraag

Mvg

Thomas,die draadkooien zijn gemakkelijk. Je kan ze opvouwen.
Uit nood geboren heb ik ze zelf ook alweer een aantal jaren.
Het schoonmaken van de traliekooi met het rooster is wat meer bewerkelijk
dan de kistkooi. Vooral op de kruisingen van de spijlen. Daar blijft
de poep lekker hangen en is alleen met spuit of borstel te verwijderen.
De meegeleverde plastic stokjes heb ik gelijk in de kliko gegooid en ingeruild voor indraaistokken.
Wat wel weer handig is,dat er voldoende gelegenheid is om nest en
badje op te hangen.

Josly
02-03-2010, 23:01
hallo,
google; " heilers-vogelwelt de zuchtanlage "
de echte draadkooien zoals ze veelvuldig voorkomen in het zuiden zijn gemaakt van gaas ( volieredraad )

Antoni Hopmann
03-03-2010, 01:03
hallo,
google; " heilers-vogelwelt de zuchtanlage "
de echte draadkooien zoals ze veelvuldig voorkomen in het zuiden zijn gemaakt van gaas ( volieredraad )

Oh nee, draadkooien zijn echt niet van gaas. Wat jij bedoelt zijn gaaskooien.
Je hebt draad op rollen,die door de doe het zelver worden/werden gebruikt voor de fabricage van b.v. zangkooitjes of broedkooien. Dit draad moest je zelf rechttrekken met behulp van een bankschroef en dan links en rechts draaien.
Omdat er veel vraag naar was kon je het ook in bepaalde lengten kopen,maar dan rechtgetrokken de z.g. spijltjes gegalvaniseerd in diverse dikten.
Na het autogeen lassen, kwam het puntlassen. Dat opende de mogelijkheid
om b.v. fronten van kooien zonder hulp van hardhouten latjes te fabriceren
en op dezelfde wijze op een eenvoudige wijze draadkooien te maken voor de
huiskamer en voor de kweek van vogels.
De ouderwetse traliekooi heeft destijds het veld moeten ruimen voor de
kistkooi met gepuntlast traliefront. De argumenten waren o.m. beter voor de vogel,meer ruimte enz.
Inmiddels is er de moderne en minder arbeidsintensieve traliekooi verschenen,die dan toch weer een groot gedeelte van de markt van de kistkooi heeft afgesnoept.
De Europese (lees It.) kooien zijn uiteraard duurder i.v.m. de hoge loonkosten in de EEG.
De Chinese kooien,die geheel compleet en van goede kwaliteit blijken te zijn,veroveren echter de wereld tegen zeer concurrerende prijzen.

John10
03-03-2010, 16:03
Het vervelende bij draadkooien is,dat je er toch weer van alles aan moet doen.
Op planken zetten b.v. met schotten er tussen, zodat de vogels elkaar niet kunnen zien.
Daarbij wordt er nog eens van alles buiten de kooi gedeponeerd,ontlasting,voer,nestmateriaal.
Een plastic lade is gemakkelijk met schoonmaken,maar diezelfde lade kan je ook in een kistkooi hebben.
Het is natuurlijk niet voor niks,dat men vroeger van draadkooien op kistkooien
is overgestapt.

het is overigens NIET zo dat ik TEGEN kistkooien ben, Antoni.
voor schuwe vogels zijn ze goed te gebruiken.
na de komst van de tropen halverwege de 20ste eeuw, zijn er veel kistkooien op de markt gekomen en worden er veel vogels met succes in gehouden.
echter sommige vogeltjes zoals de twa twa, picolet ( Suriname ) worden veelvuldig in tralie- en draadkooien gehouden.
denk dat er mogelijk een "come back" is van draadkooien, het voordeel is zijn mobiliteit; een kistkooi neem je immers niet zomaar onder de arm mee.
overigens zal de populariteit van kistkooien niet afnemen.

John10
03-03-2010, 16:11
wat ik mij nu afvraag

Mvg

ik maak gebruik van een doekje ( met eventueel wasmiddel )
als je dit met regelmaat doet, blijven de vogels ( die niet te schuw zijn ) gewoon op hun stokje zitten.
ze weten dan wat er gaat gebeuren.

populier
03-03-2010, 17:11
Ik heb er ook twee, noodgeboren uit ruimtegebrek in de winter.

Van de zomer gaan de vogels weer de buitenvoliere in, klap ik de kooien in en zet ze op zolder.

De bijbehorende bodemroosters heb ik er uit gehaald, de vogels moeten een beetje kunnen scharrelen en bij mijn type kooi is de draadbodem erg lastig schoon te maken.

Ze zijn een 1 meter lang en ik heb de zijwand eruit geknipt en nu is het dus een vluchtje van 2 meter lang.

Prijs/kwaliteit verhouding ben ik erg tevreden over.

En deze zijn ook gewoon stapelbaar.

Antoni Hopmann
03-03-2010, 18:25
Ik heb er ook twee, noodgeboren uit ruimtegebrek in de winter.

Van de zomer gaan de vogels weer de buitenvoliere in, klap ik de kooien in en zet ze op zolder.

De bijbehorende bodemroosters heb ik er uit gehaald, de vogels moeten een beetje kunnen scharrelen en bij mijn type kooi is de draadbodem erg lastig schoon te maken.

Ze zijn een 1 meter lang en ik heb de zijwand eruit geknipt en nu is het dus een vluchtje van 2 meter lang.

Prijs/kwaliteit verhouding ben ik erg tevreden over.

En deze zijn ook gewoon stapelbaar.

Idd. Michael, die bodemroosters zijn lastig met schoonmaken.
Het opklappen van de kooien is natuurlijk ook heel fijn.
Als ik het goed zie zijn die kooien oorspronkelijk 3-delige broedkooien,toch.
Even de zijwand eruit en een prachtige vlucht van 2 m. Een aanrader dus.
Ja over de prijs/kwaliteit verhouding van dit soort kooien is niets af
te dingen.
Goede foto van de kooien trouwens.

populier
03-03-2010, 19:14
Dank je Antoni,

De kooien zijn zelfs per kooi 4 delig, vandaar de 12 voerbakjes aan de voorkant.

En idd, hele iele zitstokjes, die liggen bij mij ook in de kliko.

Je krijgt er per kooi 3 tussenschuiven bij, maar maakt dan de ruimte per kooi 25 cm breed, goed voor je timbrado mannen.(voor de zangtraining)

Persooonlijk vind ik dat veel te klein voor mijn vogels, vandaar dat ik er een vluchtje van heb gemaakt.

kevin
03-03-2010, 19:20
wat is de prijs voor een nieuwe van bv 1 meter lang,
aangezien jullie zeggen dat de prijs heel goed meevalt

mvg

populier
03-03-2010, 19:22
Deze kooien zijn op internet te koop voor 45 a 50 euro.

John10
04-03-2010, 14:37
wat is de prijs voor een nieuwe van bv 1 meter lang,
aangezien jullie zeggen dat de prijs heel goed meevalt

mvg

op www.budgetkooien.nl een 4 delige broedkooi van 1,02 meter voor EUR 50,00

Antoni Hopmann
04-03-2010, 17:40
op www.budgetkooien.nl een 4 delige broedkooi van 1,02 meter voor EUR 50,00

"Het artikel is uitverkocht".

rakesh
05-03-2010, 14:59
hallo even mijn bijdrage.

voor mijn twa's gebruik ik 2 soorten draadkooien,
1e uit china, hier van heb ik 10 stuks van 102x40x40.
2e uit italy, hier van heb ik 40 stuks van 120 x 50 x 50.
italiaans broedkooien is duur rond 110 euro en china broedkooien rond 40 a 55 euro.ik kies liever voor de italiaans broedkooien.
als je groot wilt in kopen dan is het beste om zelf fabriek'ten op te zoeken.
voor mij is het makkelijk schoon maken en heb ik meer zicht op,eerst had ik kistkooien gebruikt maar dit is zeer slecht voor mij geweest, bloedluisen etc etc. voor kanarie's vind ik het goed genoeg. vogels broeden zoals het hoord.

gr
r

Antoni Hopmann
06-03-2010, 00:58
Bloedluis kom je in alle soorten kooien tegen. Dat zie ik niet als argument
om draadkooien te kopen.
Het vuil ligt i.p.v. in de kooi buiten de kooi.
Natuurlijk ga je bij grote hoeveelheden kooien wat om je heen kijken en
evt. zelf een fabriek zoeken. Maar ik onderschat de grootkwekers niet.Die zullen hun eigen adressen hebben.
De meeste kwekers echter zijn aangewezen op de groothandel c.q.
winkelier.

Bullfinch
06-03-2010, 08:54
Toch blijf ik de opmerking dat in alle kooien bloedmijten voorkomen wat lachwekkend vinden. Natuurlijk zal dat zo zijn. Maar percentueel gezien zullen die in draadkooien veel minder snel voorkomen dan in kistkooien. Die beesten kunnen zich daar in kieren veel beter verstoppen dan in de kruisingen van de fronten (als dat al mogelijk is). Bloedmijten hebben donkere plaatsen nodig en die zijn in een traliekooi gewoon vele malen minder aanwezig; het risico is dus ook vele malen kleiner.

Vr. gr.

Wim

Ps. Ik heb zelf kistkooien....

Antoni Hopmann
06-03-2010, 13:02
[QUOTE=Bullfinch;86516]Toch blijf ik de opmerking dat in alle kooien bloedmijten voorkomen wat lachwekkend vinden. Natuurlijk zal dat zo zijn. Maar percentueel gezien zullen die in draadkooien veel minder snel voorkomen dan in kistkooien. Die beesten kunnen zich daar in kieren veel beter verstoppen dan in de kruisingen van de fronten (als dat al mogelijk is). Bloedmijten hebben donkere plaatsen nodig en die zijn in een traliekooi gewoon vele malen minder aanwezig; het risico is dus ook vele malen kleiner.

Vr. gr.

Wim

Ps. Ik heb zelf kistkooien....{/QUOTE}

Wim een goed afgekitte kistkooi heeft amper naden en kieren.
Zitstokken en laden hebben praktisch alle broedkooien.
Eenmaal luis in je kooien zal je zien,dat de kistkooi minder bewerkelijk is
inzake de bestrijding van luis.
De luizen en eitjes bij traliekooien bevinden zich op de meest onmogelijke plekken n.l. op de kruisingen van de tralies. Dus niet alleen op de voorkant,maar rondom. De bestrijding daarvan is heel moeilijk.
Vergis je niet ,vogelluizen zijn overlevertjes.

putter2008
06-03-2010, 13:42
Ik ben het met Wim eens. Een traliekooi kun je inklappen en dan in zijn geheel onderdompelen in een hete reinigingsvloeistof. De kistkooien die afgekit zijn hebben twee naden van de kit. Bij een vriend van mij zaten de bloedluizen net onder de rand van de kit.

kanarieliefhebber
06-03-2010, 18:02
Antoni dat is wel heel leuk een kooi af kitten maar als de kooi uit elkaar wordt gehaald kun je weer op nieuw beginnen met kitten
zelf heb ik ook kistkooien maar ik heb de italiaanse kooien gezien in Mechelen op de kleurkanarie show dus van italianen zelf en die leken mij prima
gewoon 2 haakjes per kooi in de muur en je kooi hangt

Animal
06-03-2010, 18:37
Antoni dat is wel heel leuk een kooi af kitten maar als de kooi uit elkaar wordt gehaald kun je weer op nieuw beginnen met kitten

Wie gaat er nu ook een houten kooi uit elkaar halen.:confused:

Marx
06-03-2010, 19:19
Ik.:D Ik heb van die van Keulen kooien (houtplaat) die met aluminium strips in elkaar zitten. Ik haal ze eens per jaar uit elkaar en maak ze dan helemaal schoon met water en sop. Moeten alle vogels even in andere kooien en dan blijven die broedkooien uiteindelijk veel langer mooi en schoon. Uiteraard sop ik ze tussendoor ook uit maar dan kan ik niet die naden en randen goed schoonmaken. Dus ik kit ze niet af maar ik heb ook nog nooit een bloedluis gezien (afkloppen!). Ik denk dat Mozambiquesijzen die eten want ze pakken elk insectje dat ze zien bewegen. Dus ik denk dat een plaag bloedluizen bij deze soort niet kan :confused:

kingfisher
06-03-2010, 20:25
Ik.:D Ik heb van die van Keulen kooien (houtplaat) die met aluminium strips in elkaar zitten. Ik haal ze eens per jaar uit elkaar en maak ze dan helemaal schoon met water en sop. Moeten alle vogels even in andere kooien en dan blijven die broedkooien uiteindelijk veel langer mooi en schoon. Uiteraard sop ik ze tussendoor ook uit maar dan kan ik niet die naden en randen goed schoonmaken. Dus ik kit ze niet af maar ik heb ook nog nooit een bloedluis gezien (afkloppen!). Ik denk dat Mozambiquesijzen die eten want ze pakken elk insectje dat ze zien bewegen. Dus ik denk dat een plaag bloedluizen bij deze soort niet kan :confused:
Hier nog één,ook ik haal ze uitelkaar maar dan van gehu ook elk jaar helemaal en dan soppen en weer inelkaar maar ondanks dat toch de kunststofprofielen afgekit.
En Marc,bloedmijt bij mozambiquen?Ja dat kan echt wel hoor wees maar niet bang.
dat je ze niet hebt is mooi maar mocht je ze ooit krijgen,god verhoede het, dan krijgen ze dat niet weggegeten geloof dat maar.(eigen ervaring)
Mvg,
kingfisher

mondriaan
06-03-2010, 21:47
gr loxia

Beste

Kooien zijn te krijgen via www.canariz.it of www.terenziani.it
Kooimaat 63x40x40 3 aan elkaar en je hebt een vlucht van 189 cm
12 kooien ongeveer € 800,

Succes

Antoni Hopmann
06-03-2010, 22:13
zelf heb ik ook kistkooien maar ik heb de italiaanse kooien gezien in Mechelen op de kleurkanarie show dus van italianen zelf en die leken mij prima
gewoon 2 haakjes per kooi in de muur en je kooi hangt

Ik heb niets tegen draadkooien. Zoals ik al eerder schreef kan je ze ook inklappen.
Zelf heb ik ze al meerdere jaren en ken alle voor-en nadelen van
zowel kist- als traliekooien. Die zal je dus in de berichten terugvinden.

Wat ik alleen niet begrijp waarom je de kistkooien telkens uit elkaar haalt om
ze opnieuw te kitten.
Ik denk ook,dat als je goede fabrieks kunststof broedkooien koopt,deze praktisch naadloos zijn afgewerkt.
Er is in ieder geval genoeg keuze voor ieders beurs.

Marx
06-03-2010, 23:17
En Marc,bloedmijt bij mozambiquen?Ja dat kan echt wel hoor wees maar niet bang.
dat je ze niet hebt is mooi maar mocht je ze ooit krijgen,god verhoede het, dan krijgen ze dat niet weggegeten geloof dat maar.(eigen ervaring)
Mvg,
kingfisher

OK, dat vroeg ik mij dus al een poosje af.;) Ik moet wel zeggen dat alle nieuwe vogels hier ingespoten worden met anti-insect, dan een week of twee apart en dan weer een druppel ivermectine en dan pas de vogelkamer in. Dus wie weet heb ik nog mazzel gehad. Ik ga er nu wel op letten want ik had zelf dus bedacht dat ze dat vast niet konden krijgen :D

populier
07-03-2010, 00:21
Nou jongens jullie worden bedankt...

Door dat vele gel.l over bloedluis heb ik maar eens wat onderzoek verricht, en Ja Hoor! bloedluis.:mad:

Deze bevonden zich in mijn kistkooien en Niet in mijn draadkooien.

In mijn kistkooien bevonden zich een paar gaatjes van schroeven die er in hebben gezeten voor de nestkastjes. en daar zag ik wat zwarten puntjes(uitwerpselen/verveldopjes) bij, U2 gehaald en in de gaatjes gespoten, en ja hoor rennen die griezels.

De hele dag bezig met soppen, kitten, verdelgen enz.
Op zich viel het aantal reuze mee, maar het zijn net muizen natuurlijk, moeilijk uit te roeien.

Het verhaal van Marc, heeft me wel aan het denken gezet, ondanks het goed schoonhouden van mijn kooien kan je zo maar eens een fout vogeltje aanschaffen en je bent de klos.

Ik ga vanaf nu ook maar elke aanwinst inspuiten en in quarantaine zetten.

Antoni Hopmann
07-03-2010, 00:49
Een grote ellende dus. Schroefgaatjes e.d. altijd dichtkitten.
Invasie van bloedluis komt voor bij elke kooi. Kijk bij de draadkooien eens onder de bovenrand van de zandlade ook eronder uiteraard en erachter. Spuit ook op de hoeken,uiteinden van de stokken.De kruisingen van de spijlen.
Verschoon evt. nestbakjes elke dag en spuit op de buitenkant.
Hangen de traliekooien aan de wand,dan zitten de luizen tussen tralies en wand.
Succes met de bestrijding.

Marx
07-03-2010, 00:52
Ai, dat is minder. Succes met de verdelging en het gedoe dat daar bij komt kijken ;) Ik ga morgen toch ook eens goed inspecteren en ik mag toch hopen dat ik niet ineens toch bloedluizen heb :mad:

populier
07-03-2010, 04:26
Dank je jongens, we gaan er de komende weken stevig tegenaan.

tropen kweker
07-03-2010, 12:09
hmmm laat ik ook maar eens gaan kijken dan, ik heb ook een paar van die '''schroefgaatjes'' :help

verder verslag volgt...:rolleyes:

tropen kweker
08-03-2010, 20:15
hmmm, even gekeken, en (gelukkig) niks gevonden:)

p's; t was geen groots onderzoek...:o

Antoni Hopmann
08-03-2010, 21:29
hmmm, even gekeken, en (gelukkig) niks gevonden:)

p's; t was geen groots onderzoek...:o

Niet wanhopen,Kris. Kan nog komen.:D

tropen kweker
09-03-2010, 17:30
jippie......:rolleyes:

Laurenzo
15-03-2010, 22:08
Mijn volgende broedkooien voor tropen worden ook draadkooien, wel voorzien van een bodemrooster en zandlade. Ik heb kistkooien gehad, maar deze vielen me erg tegen, bij een vriend zag ik de draadkooien en ik was meteen verkocht. Zoals steeds in een discussie zijn er voor- en tegenstanders en ligt de waarheid ergens middenin? Het gaat mij niet om het kostenplaatje, maar als ik dezelfde hoeveelheid kooien in kunststof zou nemen, wordt het kostenplaatje maal 8,5. Als de draadkooien "versleten" zijn binnen 5 jaar, komen er gewoonweg nieuwe in de plaats, doe ik niet zo moeilijk over :).

Productgegevens:

-afmetingen ca. 102 x 34 x 47,5 cm ( l x b x h )
-kwaliteits anti-roestcoating op metalen traliewerk
-twee uitschuifbare kunststof laden
-in vier te verdelen middels tussenschotten
-nestgelegenheid kan zowel aan binnen- als buitenkant bevestigd worden
-stapelbaar of middels twee schroeven/haakjes te bevestigen aan de wand
-licht in gewicht
-eenvoudig te demonteren en opvouwbaar
-zeer praktisch en hygiënisch in gebruik
-eenvoudig te reinigen en niet mijt-of luisgevoelig
-inclusief accessoires (12 voerbakken, 4 zitstokken, 3 kunstof tussenschotten en bodemrooster)

http://i962.photobucket.com/albums/ae102/flurk/draadkooien2kopie.jpg

Erik van Staverden
15-03-2010, 22:57
Mijn volgende broedkooien voor tropen worden ook draadkooien, wel voorzien van een bodemrooster en zandlade. Ik heb kistkooien gehad, maar deze vielen me erg tegen, bij een vriend zag ik de draadkooien en ik was meteen verkocht. Zoals steeds in een discussie zijn er voor- en tegenstanders en ligt de waarheid ergens middenin? Het gaat mij niet om het kostenplaatje, maar als ik dezelfde hoeveelheid kooien in kunststof zou nemen, wordt het kostenplaatje maal 8,5. Als de draadkooien "versleten" zijn binnen 5 jaar, komen er gewoonweg nieuwe in de plaats, doe ik niet zo moeilijk over :).

Productgegevens:

-afmetingen ca. 102 x 34 x 47,5 cm ( l x b x h )
-kwaliteits anti-roestcoating op metalen traliewerk
-twee uitschuifbare kunststof laden
-in vier te verdelen middels tussenschotten
-nestgelegenheid kan zowel aan binnen- als buitenkant bevestigd worden
-stapelbaar of middels twee schroeven/haakjes te bevestigen aan de wand
-licht in gewicht
-eenvoudig te demonteren en opvouwbaar
-zeer praktisch en hygiënisch in gebruik
-eenvoudig te reinigen en niet mijt-of luisgevoelig
-inclusief accessoires (12 voerbakken, 4 zitstokken, 3 kunstof tussenschotten en bodemrooster)

http://i962.photobucket.com/albums/ae102/flurk/draadkooien2kopie.jpg

Groot voordeel van deze kooien, je hangt ze aan de muur (met 2 haakjes), zodat je ook achter de kooien goed kunt reinigen. Immers, schoonhouden is het beste medicijn. Dus investeer hierin.
Als je eenmaal deze rode rakkers hebt, duurt het tijden voor je er vanaf bent. Immers, de eitjes zijn heel snel gelegd. Deze kun je niet verdelgen.

Mijn tip daarbij, geregeld ook de zitstokken in de vaatwasser doen. Als de vogels in bad gaan, ook wat luizenverdelging in het badwater doen.

Zelf gebruik ik de kooien van Terrenziani. Deze metalen kooien hangen in beugels aan de muur. 2 keer per jaar helemaal uit elkaar halen, zodat je de kiertjes ook netjes schoon kunt houden. Voor het in elkaar zetten insmeren met luizenverdeling (met een kwastje).

1 tot 2 keer per jaar de vogels een druppel Ivomec (werkt ook goed tegen wormen) en tot nu toe al ruim 5 jaar luis vrij.

Moet wel zeggen, de vogels zitten het hele jaar binnen, in een strak betegelde omgeving.

Groet,
Erik van Staverden

Antoni Hopmann
16-03-2010, 00:08
MITE-KILLER op basis van silicaten verdroogt zowel de luis als het luizeneitje.

Laurenzo
16-03-2010, 14:43
Als de vogels in bad gaan, ook wat luizenverdelging in het badwater doen.

Erik, over welk product heb je het dan?

populier
16-03-2010, 14:59
Ik gebruik U2 luizenbestrijdingsmiddel dat is op kerosine basis.

Lijkt met niet handing dat door het badwater te doen, aangezien ze hier ook van drinken.

Daarvoor gebruik ik badzout van Teurlings voor duiven, die heeft ook een luizenwerende werking.

Laurenzo
16-03-2010, 15:12
Lijkt met niet handing dat door het badwater te doen, aangezien ze hier ook van drinken.

Dat leek me ook al, vandaar de vraag om welk product het ging, ik gebruikte vroeger Océpou (tot het verboden werd in België). Océpou wordt trouwens wel nog verkocht in Frankrijk ;).

Antoni Hopmann
16-03-2010, 18:01
Dat leek me ook al, vandaar de vraag om welk product het ging, ik gebruikte vroeger Océpou (tot het verboden werd in België). Océpou wordt trouwens wel nog verkocht in Frankrijk ;).

Er is uiteraard hier en daar nog wel aan middelen te komen,die verboden zijn en uit de handel genomen. Als de opgebruikdatum overschreden is mag het dus ook niet meer verkocht worden.
Maar inmiddels zijn er genoeg milieuvriendelijke bestrijdingsmiddelen.

Laurenzo
16-03-2010, 19:32
Ik ging vandaag naar de wederverkoper voor België van de Curio & Bicudo kooien, de grote versie vind ik dus echt niks, kwalitatief stelt het dus niet veel voor. De kleine versie is redelijk qua kwaliteit, maar geen van beiden zullen mijn nieuwe kweekhok sieren.

Erik van Staverden
16-03-2010, 20:09
Erik, over welk product heb je het dan?

Ocepou. Je verbruikt er nauwelijks iets van. Doe dit inmiddels 5 jaar. Maar, ga wel overstappen op een ander product. Immers, deze "vriendjes" leren ook snel, en worden al gauw bestand tegen dit product. Even een paar jaar wisselen is daarin een goed middel.

Groet,
Erik van Staverden

populier
16-03-2010, 20:27
Ocepou door het badwater?

Antoni Hopmann
16-03-2010, 21:10
Het is bekend,dat kanariekwekers elkaar een beetje gek maken.
Liefst spullen,die verboden zijn. Kreten als "ik kan er nog aankomen en zal ik
wat voor je meebrengen" zijn bekende verschijnselen.
Gewoon weg met al die rommel en overgaan op milieuvriendelijke producten.

barraband
16-03-2010, 21:19
of bird finect gebruiken of home schield

Animal
16-03-2010, 21:21
Ik ging vandaag naar de wederverkoper voor België van de Curio & Bicudo kooien, de grote versie vind ik dus echt niks, kwalitatief stelt het dus niet veel voor. De kleine versie is redelijk qua kwaliteit, maar geen van beiden zullen mijn nieuwe kweekhok sieren.

Het zal wel aan mij liggen ,maar zulke kooien "sieren" geen enkel kweekhok.:confused:
Zeker niet als ook nog de ruimte betegeld is.
Het lijkt dan meer op een laboratorium ,dan op een vogelverblijf.

Erik van Staverden
16-03-2010, 22:12
Het zal wel aan mij liggen ,maar zulke kooien "sieren" geen enkel kweekhok.:confused:
Zeker niet als ook nog de ruimte betegeld is.
Het lijkt dan meer op een laboratorium ,dan op een vogelverblijf.

Wat is voor jou dan belangrijk aan een vogelverblijf?

Groet,
Erik van Staverden

Erik van Staverden
16-03-2010, 22:15
Ocepou door het badwater?

Waar zitten de bloedluizen als het donker is? Ja, op de vogels. Op deze manier ga je zo prima te lijf.

Een andere methode is de vogels te dompelen in een badje / emmertje met verdelgingsmiddel.

Het is voor mij dé oplossing. Je kan alle kooien, hoeken en kiertjes insmeren, maar 100% krijg je het nooit. Feit is wel, dat deze rakkers 's nachts op de vogels klimmen. Als deze vogels ook behandeld zijn, 100% effectief.

Groet,
Erik van Staverden

Erik van Staverden
16-03-2010, 22:19
Het is bekend,dat kanariekwekers elkaar een beetje gek maken.
Liefst spullen,die verboden zijn. Kreten als "ik kan er nog aankomen en zal ik
wat voor je meebrengen" zijn bekende verschijnselen.
Gewoon weg met al die rommel en overgaan op milieuvriendelijke producten.

Iedereen is op zoek naar de beste middelen. We weten allemaal, wat vroeger goed werkte, is nu verboden. Waarom? niet milieuvriendelijk.

De wetgeving stuurt ons allemaal hierin, dezelfde kant op. Uiteraard zijn de producten die nu te koop zijn ook goed. Wellicht iets minder effectief, dan gewoon herhalen, herhalen en herhalen. Uiteindelijk overwin je het.

Maar, de kreet, wegdoen die rommel? Ik zou het maar lekker opmaken. Of je het nu gebruikt, of in de kliko dumpt?

Groet,
Erik van Staverden

Antoni Hopmann
17-03-2010, 00:03
Niet overdrijven Erik!
Ocepou e.d. Dat is toch niet van deze tijd.
Daarbij nog eens illegaal.

Er is een ruime overbruggingsperiode geweest en de milieuvriendelijke middelen,die inmiddels te koop zijn, zijn zeer effectief.
Misschien zelf effectiever. Met b.v. Decimite immobiliseer je de luizen zodra ze er mee in aanraking komen,waardoor ze dood gaan en met Mite Killer verdroog je zowel de luizen als de eitjes.

Animal
17-03-2010, 18:13
Wat is voor jou dan belangrijk aan een vogelverblijf?

Groet,
Erik van Staverden

Het moet bij mij in ieder geval niet op een legbaterij of laboratorium lijken.
Een zo natuurlijk mogenlijke uitstraling .Liefst gewoon van hout.
De behoefte van de vogels moet het belangrijkste zijn.

Ik weet niet meer waar en bij wie ,maar er staan hier ergens foto's van prachtige broedkooien ,gewoon van hout ,met verlichting er in en ook kunstplanten. Ik dacht dat ze van Ton Koek waren.

Erik van Staverden
17-03-2010, 19:32
Het moet bij mij in ieder geval niet op een legbaterij of laboratorium lijken.
Een zo natuurlijk mogenlijke uitstraling .Liefst gewoon van hout.
De behoefte van de vogels moet het belangrijkste zijn.

Ik weet niet meer waar en bij wie ,maar er staan hier ergens foto's van prachtige broedkooien ,gewoon van hout ,met verlichting er in en ook kunstplanten. Ik dacht dat ze van Ton Koek waren.

Wat is hierbij het voordeel van de vogels? Ons oog vindt het allemaal erg mooi. Als je kijkt naar de behoefte van de vogels - nu lettend op de kweekperiode - is een zo rustig mogelijke omgeving (zodat ze niet van het nest gejaagd worden), geen last van "beestjes" om zich heen, en goed voedsel. Bereik je dat met een zo natuurlijk mogelijke uitstraling? Ik zie daar geen toegevoegde waarde in. Daarbij ook de keuze van hout.

Wij vinden het leuk, om deze vogel bij ons te hebben. We plukken hem weg uit zijn eigen omgeving (okay, niet letterljk). Dat geeft ons wel de verantwoording, het hem zo goed mogelijk te bieden. Daar zie ik het product hout geen toevoeging in hebben, maar ook de natuurlijke uitstraling niet. Immers, we bootsen alles kunstmatig na.
We hebben onze handen vol, om het de vogels zo goed als mogelijk te bieden. Ook qua hygiëne. Dat ene takje in de broedkooi zal voor de vogel geen toevoeging bieden. Eerder veel overlast voor de hygiëne.

Ik laat me graag overtuigen dat het anders beter is.

Groet,
Erik van Staverden

Animal
17-03-2010, 19:43
Alles lijkt mij natuurlijker dan een betegelde ruimte met geheel metale kooien.
De vogels hebben in geen geval een rustige ruimte ,,alles klinkt hol en hard door de tegels ,en beschutting hebben ze ook niet in tralie kooien.
Het enige voordeel van zo kweken is dat je de boel gemakkelijk schoon kunt houden ,maar dat kun je ook overdrijven.
Er zijn genoeg mensen die in houten ,zelfs misschien vuile kooien ook vollop gezonde vogels kweken ,en ook nog nooit een luis hebben gezien ,zonder daar alle mogelijk vergif voor te gebruiken.

Als jij straks (of misschien nu al) kinderen hebt ,,krijgen die dan ook een steriele betegelde kamer met roestvrij stalen meubels.?

Zelfs in ziekenhuizen zijn ze van zulke inrichting afgestapt.

Laurenzo
19-03-2010, 19:22
@ Animal: ieder forumlid kent ondertussen je "nuttige" bijdrages en jouw visie op vooral kooien en hoe ze eruit moeten zien (volgens jou). Volgens mij is iedereen in ZIJN vogelverblijf eigen baas en heeft iedereen het beste voor met zijn eigen vogels op gebied van dierenwelzijn.
Wil A in houten kooien kweken, B in kunststof kooien en C in draad- of gaaskooien, HUN eigen mening. Dat JIJ het anders doet, prima (jouw vogels)! Maar ram niet steeds je belerende ideeën en denkwijze door eenieders strot. Klaarstaan met het vingertje in de lucht was ten tijde van het communisme. Wij leven in een democratie, weet je wel?

Animal
19-03-2010, 20:45
@ Animal: ieder forumlid kent ondertussen je "nuttige" bijdrages en jouw visie op vooral kooien en hoe ze eruit moeten zien (volgens jou). Volgens mij is iedereen in ZIJN vogelverblijf eigen baas en heeft iedereen het beste voor met zijn eigen vogels op gebied van dierenwelzijn.
Wil A in houten kooien kweken, B in kunststof kooien en C in draad- of gaaskooien, HUN eigen mening. Dat JIJ het anders doet, prima (jouw vogels)! Maar ram niet steeds je belerende ideeën en denkwijze door eenieders strot. Klaarstaan met het vingertje in de lucht was ten tijde van het communisme. Wij leven in een democratie, weet je wel?

Ik ram niets ,,ik geef alleen mijn mening ,,en deze is in dit geval zeker de mening van vele ,maar de meeste nemen niet de moeite om er op te reageren.

Ik antwoord gewoon op de vraag van een traliekooi bezitter ,waarom ik er zo over denk,,en hij heeft er verder vrede mee ,want er komt geen reactie terug ,dus ik snap totaal niet waar jij je hier verder druk om maakt.

Erik van Staverden
19-03-2010, 23:19
Och,

ieder z'n mening toch. Inderdaad, zo doe ik dit. Wat ik al schreef, wat wil de vogel zelf eigenlijk? Hij geeft z'n reactie niet. We hebben hem uit zijn eigen omgeving weggehaald, en - sorry - vele kwekers proppen hem in een vuile omgeving en stoppen er een leuk takje bij (die er meestal niet als nieuw uitziet). Daarbij vindt de kweker het erg leuk om de kooi van hout te hebben (het zal de link met de bomen / struiken wel zijn).

Als je de vogels in de natuur een beetje volgt, zit hij nooit in een smerige omgeving. Hij baddert wanneer hij wil, in schoon water. Hij scharrelt op de grond echt niet tussen zijn eigen ontlasting in.

Hebben we dan niet de verplichting, dit schone klimaat op z'n minst te bieden?

Ik heb vele kweekruimtes gezien, met een schamer lichtje erin, waarbij de tl buizen zwaar onder het stof zitten. De spinnewebben dwarrelen voor je ogen, en let vooral niet op de bodem.
De ontlasting op de bodems wil je niet eens noemen, zoveel kom je tegen. En ga zeker niet je hand langs de zijkanten halen van de kooien, of leg je oog eens op de zitstokken.

De tranen springen je dan in de ogen. Ik hoop, dat vele lezers dit met me eens zijn.
Of je vervolgens kiest voor die ene, of die andere kooi. De kweekruimte wel / niet betegeld hebt. Er wel of geen takje in hangt. Dit mag nooit de discussie zijn.
Welke je ook kiest, het is jouw keuze, en jouw verplichten de vogels goed te verzorgen.

Om een tipje van de sluier op te lichten, ik heb idd kinderen. De kamers zijn inderdaad niet betegeld, maar wel afgestemd op hun wensen. Daarin hebben ze volledige vrijheid. Zij kunnen immers wel aangeven, wat ze zelf willen (tot op zekere hoogte dan).

Groet,
Erik van Staverden

Antoni Hopmann
19-03-2010, 23:55
Spinnewebben prima toch. Goed tegen de muggen.;)

John10
25-03-2010, 13:42
Alles lijkt mij natuurlijker dan een betegelde ruimte met geheel metale kooien.
De vogels hebben in geen geval een rustige ruimte ,,alles klinkt hol en hard door de tegels ,en beschutting hebben ze ook niet in tralie kooien.
Het enige voordeel van zo kweken is dat je de boel gemakkelijk schoon kunt houden ,maar dat kun je ook overdrijven.
Er zijn genoeg mensen die in houten ,zelfs misschien vuile kooien ook vollop gezonde vogels kweken ,en ook nog nooit een luis hebben gezien ,zonder daar alle mogelijk vergif voor te gebruiken.

Als jij straks (of misschien nu al) kinderen hebt ,,krijgen die dan ook een steriele betegelde kamer met roestvrij stalen meubels.?

Zelfs in ziekenhuizen zijn ze van zulke inrichting afgestapt.

aan een betegelde muur is niets natuurlijks aan, maar dat hoeft ook niet.
een vogel opgegroeid in zo'n ruimte zal zich niet storen aan het holle geluid en ontbreken van beschutting, de vogels worden er vertrouwd mee.

ik wou dat ik thuis alles betegeld had, zowel de vloer als de wanden.
net zoals men ziet in veel Spaanse woningen.
's Zomers is het er lekker koel.
je kan de muren een goed sopje geven.
her en der zou je dan tussen de vogelkooien mooie grote plantenbakken kunnen neerzetten.

maar van een kamer een rimboe maken kan ook.
da's overigens veel werk, maar dan moet je wel alle wanden, plafond en vloer afdekken met folie want anders krijg je vochtproblemen.
daarna moet er veel aarde aangesleept worden, en dan de rest ...

Antoni Hopmann
25-03-2010, 18:37
aan een betegelde muur is niets natuurlijks aan, maar dat hoeft ook niet.
een vogel opgegroeid in zo'n ruimte zal zich niet storen aan het holle geluid en ontbreken van beschutting, de vogels worden er vertrouwd mee.

ik wou dat ik thuis alles betegeld had, zowel de vloer als de wanden.
net zoals men ziet in veel Spaanse woningen.
's Zomers is het er lekker koel.
je kan de muren een goed sopje geven.
her en der zou je dan tussen de vogelkooien mooie grote plantenbakken kunnen neerzetten.

maar van een kamer een rimboe maken kan ook.
da's overigens veel werk, maar dan moet je wel alle wanden, plafond en vloer afdekken met folie want anders krijg je vochtproblemen.
daarna moet er veel aarde aangesleept worden, en dan de rest ...

Het vrouwvolk denkt daar in het algemeen een beetje anders over,John.
Mannen: Het liefst de vogelhokken in de woonkamer ,tezamen met het hengelrek enz.

John10
26-03-2010, 15:25
Het vrouwvolk denkt daar in het algemeen een beetje anders over,John.
Mannen: Het liefst de vogelhokken in de woonkamer ,tezamen met het hengelrek enz.

in mijn vorige woning had ik 20 broedkooien in de woonkamer.
momenteel heb ik van één van de slaapkamers een vogelkamer gemaakt.

ik heb met het idee rondgelopen om van een andere slaapkamer een soort rimboe te maken.
alles bekleden met folie en isolatiemateriaal, elektriciteit goed isoleren, de vochtigheid zal immers oplopen tot zo'n 95 %.
of je maakt een grote afgesloten ruimte in de slaapkamer, net zoiets als zo'n box waarin je kan gaan drummen.
dan moet je zakken vol aarde en veel planten aanschaffen.
vervolgens een koppel fraaie zangvogels ...
iemand die in Amsterdam op een flatje woonde heeft ook zoiets gedaan, dacht dat hij destijds zo'n NLG 20000 kwijt was.

Ton
26-03-2010, 21:51
dat is een hoop geld, voor een vogelkamer. een luchtvochtigheid van 95 % kan dat wel ? dat komt volgens mij overeen met het tropisch regenwoud, toch ?

tropen kweker
27-03-2010, 15:24
ik dacht altijd dat zo'n 70% het maximum was??

loxia
28-03-2010, 15:56
nou ik heb het e.e.a. los gemaakt met dit onderwerp !ik wil jullie eerst allemaal bedanken voor jullie bijdragen aan dit onderwerp. ik vindt de kooien toch super mooi. om de vogels meer privicy te geven zou je er natuurlijk schotjes tussen kunnen plaatsen. groot voordeel lijkt mij idd. dat je ze er gemakkelijk uitpakt en met een stoomreiniger doeltreffend kunt reinigen, maar de prijzen:confused:... eerst nog maar een poosje sparen;) . zogauw ze meer en meer verkocht worden zal de prijs ook wel wat zakken.misschien heeft iemand nog wat info over de chinese kooien, prijzen,adressen, en evt. foto,s. en hoe zit dat met die voer-en waterbakjes die binnen in de kooi geplaatst zijn ? zijn die gemakkelijk in het gebruik ?

grtjs loxia

Laurenzo
28-03-2010, 16:13
nou ik heb het e.e.a. los gemaakt met dit onderwerp !ik wil jullie eerst allemaal bedanken voor jullie bijdragen aan dit onderwerp. ik vindt de kooien toch super mooi. om de vogels meer privicy te geven zou je er natuurlijk schotjes tussen kunnen plaatsen. groot voordeel lijkt mij idd. dat je ze er gemakkelijk uitpakt en met een stoomreiniger doeltreffend kunt reinigen, maar de prijzen:confused:... eerst nog maar een poosje sparen;) . zogauw ze meer en meer verkocht worden zal de prijs ook wel wat zakken.misschien heeft iemand nog wat info over de chinese kooien, prijzen,adressen, en evt. foto,s. en hoe zit dat met die - voer-en waterbakjes die binnen in de kooi geplaatst zijn ? zijn die gemakkelijk in het gebruik ?

grtjs loxia

Loxia, bij de Italiaanse kooien kan je kiezen: gesloten of open zijkanten (Open sides: can connect cages horizontally Closed sides: cannot cannot cages horizontally). We sell cages with included: eaters,drinkers, separation in the middle, double bottom grid and perches.
Ik denk niet dat de kooien in prijs zullen dalen, andere fabrikanten hun kooien worden er ook niet goedkoper op, in tegendeel.

Wat betreft de Chinese kooien (http://www.curio-bicudo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=70), ik ben ze gaan bekijken bij de wederverkoper voor België en persoonlijk zou ik er niet voor opteren, het is nogal rommel (sorry). De Chineesjes bedoelen het waarschijnlijk goed, maar hun kopieergedrag leidde niet tot een kwalitatieve kooi. Wens jij ze wel aan te kopen, ga je gang, ik dring je niets op of raad je niks af. Baas in eigen hok, you know? ;)

Sukses heeft ook metalen draadkooien, je vindt ze terug op http://www.sukses.tv/, klikken op "PRODUCTEN" en naar beneden scrollen, je komt ze vanzelf tegen in verschillende maten. :o

Antoni Hopmann
28-03-2010, 17:07
Beste Laurenzo !
Wat is jouw probleem met die Chinese broedkooien. Ze zijn kwalitatief goed
in orde en bedoeld voor vogeltjes,meestal ter grootte van een kanarie met een gewicht van 20-25 gram.
Zoals al eerder gezegd. Ik gebruik ze al jaren en ze zien er nog als nieuw uit.
Je moet ze alleen niet als opstap gebruiken,want dan vrees ik dat het draadwerk wat doorbuigt.
Bij mij staan ze een bijbehorende stelling.

populier
28-03-2010, 19:06
De Chinese kooien voldoen prima een zeker de prijs/kwaliteit verhouding vind ik prima.

De kooien van Sukses zijn ook bagger, ik heb ze gezien op de vogelbeurs in Zwolle. 119 euro voor de goedkoopste van 120cm.

Flut schuiven en lades, voor dat geld heb je 2,5 Chinese kooi.

Laurenzo
28-03-2010, 20:46
Beste Laurenzo !
Wat is jouw probleem met die Chinese broedkooien. Ze zijn kwalitatief goed
in orde en bedoeld voor vogeltjes,meestal ter grootte van een kanarie met een gewicht van 20-25 gram.
Zoals al eerder gezegd. Ik gebruik ze al jaren en ze zien er nog als nieuw uit.
Je moet ze alleen niet als opstap gebruiken,want dan vrees ik dat het draadwerk wat doorbuigt.
Bij mij staan ze een bijbehorende stelling.

Antoni, als jij ze goed vindt, geen probleem. IK vind ze rommel, bodemrooster sluit niet aan op het onderstel, de tussenschuif rammelt aan alle kanten, de zandlades sluiten ook niet aan op de bodem, ... nog meer info nodig?

Antoni Hopmann
28-03-2010, 21:41
Antoni, als jij ze goed vindt, geen probleem. IK vind ze rommel, bodemrooster sluit niet aan op het onderstel, de tussenschuif rammelt aan alle kanten, de zandlades sluiten ook niet aan op de bodem, ... nog meer info nodig?

Ja als je er wilde dieren in wilt houden,zal je naar iets anders moeten uitkijken.
Dan moet je gewoon een wat zwaardere uitvoering kopen.:D

Laurenzo
28-03-2010, 23:28
Nee Antoni, dan koop Terrenziani kooien :D :D :D.

John10
29-03-2010, 12:00
dat is een hoop geld, voor een vogelkamer. een luchtvochtigheid van 95 % kan dat wel ? dat komt volgens mij overeen met het tropisch regenwoud, toch ?

precies, als een tropisch regenwoud.
daarom moet je alle wanden, bodem en plafond goed isoleren in verband met voorkoming van vochtproblemen aan de woning.

John10
29-03-2010, 12:08
nou ik heb het e.e.a. los gemaakt met dit onderwerp !ik wil jullie eerst allemaal bedanken voor jullie bijdragen aan dit onderwerp. ik vindt de kooien toch super mooi. om de vogels meer privicy te geven zou je er natuurlijk schotjes tussen kunnen plaatsen. groot voordeel lijkt mij idd. dat je ze er gemakkelijk uitpakt en met een stoomreiniger doeltreffend kunt reinigen, maar de prijzen:confused:... eerst nog maar een poosje sparen;) . zogauw ze meer en meer verkocht worden zal de prijs ook wel wat zakken.misschien heeft iemand nog wat info over de chinese kooien, prijzen,adressen, en evt. foto,s. en hoe zit dat met die voer-en waterbakjes die binnen in de kooi geplaatst zijn ? zijn die gemakkelijk in het gebruik ?

grtjs loxia

mijn aanschaf chinese kooien, lengte 60 cm, EUR 19,50 www.trijntjesdierenwereld.nl , zitten 2 houten zitstokken bij en voerbakjes.
heeft extra breed deurtje ( in dat deurtje zit een smaller deurtje ) , zodat je bakjes met een diameter van 16 cm er makkelijk horizontaal in kan plaatsen.

Antoni Hopmann
29-03-2010, 17:17
Nee Antoni, dan koop Terrenziani kooien :D :D :D.

En heb je ze al gekocht Laurenzo?;)

Laurenzo
29-03-2010, 17:33
Ja Antoni, ik heb ze reeds besteld (60 kooien), als ze geleverd worden en de factuur moet betaald worden, zal ik eens aan je denken :D.

(Btw, mijn Cédé staat al klaar :p ;))

Antoni Hopmann
29-03-2010, 21:03
Ja Antoni, ik heb ze reeds besteld (60 kooien), als ze geleverd worden en de factuur moet betaald worden, zal ik eens aan je denken :D.

De tijd,dat ik 60 broedkooien nodig had is al lang voorbij Laurenzo.
Veel plezier ermee en blijf wel aan me denken he.

Bullfinch
29-03-2010, 21:05

60 kooien? De loterij gewonnen Lorenzo? Welke variant heb je besteld? Met de open of dichte zijkanten. Als ze er zijn wil ik wel een foto zien.
Ben me ook aan het oriënteren. Terenziani is de enige die de maten verkoopt, die ik wil hebben. 80x60x50 te verlengen tot 160x60x50.

Vr. gr.

Wim

Laurenzo
29-03-2010, 21:32
Open sides :).

Erik van Staverden
29-03-2010, 21:48
60 kooien? De loterij gewonnen Lorenzo? Welke variant heb je besteld? Met de open of dichte zijkanten. Als ze er zijn wil ik wel een foto zien.
Ben me ook aan het oriënteren. Terenziani is de enige die de maten verkoopt, die ik wil hebben. 80x60x50 te verlengen tot 160x60x50.

Vr. gr.

Wim

Los van de afmeting, de kwaliteit zal je ook groots bevallen. Toen ik 2 jaar geleden meedeed aan de COM in Italië, heb ik de stands bezocht. Wat schetste mijn verbazing, Terrenziani was niet de enige. Bijna alle kooien die daar gepresenteerd werden, hadden datzelfde, eenvoudige en goed te onderhouden systeem.

Het zal een kwestie van tijd zijn, dat ook Nederland hiermee voorzien gaat worden. Nu is de bekendheid, maar ook het aankopen wat lastiger.

En zeg nou zelf, zoveel duurder als andere gerenommeerde merken zijn ze niet eens.
Zelf heb ik ook 2 van die chineesje kooien. Tja, los van de prijs, wat je 1 x betaald, merk ik het elke dag in het gebruik. En die prijs, och, die was ik allang vergeten. Nu erger ik me elke dag, aan die 2 kooien. Maar, ook dat is mijn ervaring.

Deel ons met de foto, als de 60 stuks geïnstalleerd zijn. Reuze benieuwd. Worden het trouwens met lades, of met papier?

Antonie, kun je ons ook een foto delen, hoe jouw opstelling eruit ziet? Je schreef over een stelling, waar de kooien in / op staan?

Groet,
Erik van Staverden

Laurenzo
30-03-2010, 07:37
Met de papierrollen.

populier
30-03-2010, 08:26
Ben ook benieuwd, wanneer worden ze geleverd?

Bullfinch
31-03-2010, 19:44
Ik ben ook wel benieuwd naar de bezorgkosten. Is de prijs all-in of moet er zoals gesuggereerd zo'n 200 euro bezorgkosten betaald worden? Dat maakt het allemaal wat minder aantrekkelijk.

Vr. gr.

Wim

Laurenzo
31-03-2010, 23:19
Ik ben ook wel benieuwd naar de bezorgkosten. Is de prijs all-in of moet er zoals gesuggereerd zo'n 200 euro bezorgkosten betaald worden? Dat maakt het allemaal wat minder aantrekkelijk.

Vr. gr.

Wim

Voor 60 kooien zijn de bezorgkosten 240 €.

Bullfinch
02-04-2010, 11:52
Dan vallen deze kooien bij mij al af. Ik heb niet zo veel kooien nodig en dat staan zulke kosten niet in verhouding.

Vr. gr.

Wim

Laurenzo
02-04-2010, 15:51
Voor pakweg 10 kooien zullen de verzendkosten lager liggen, kleinere hoeveelheid = minder gewicht = minder verzendkosten.
Maar er zijn natuurlijk andere alternatieven (andere merken van kooien) genoeg.

Erik van Staverden
02-04-2010, 18:23
Voor pakweg 10 kooien zullen de verzendkosten lager liggen, kleinere hoeveelheid = minder gewicht = minder verzendkosten.
Maar er zijn natuurlijk andere alternatieven (andere merken van kooien) genoeg.

In dit geval wordt er (meestal) per pallet gerekend (vervoer per vrachtwagen). Gewicht is daarbij niet echt belangrijk (tot zekere hoogte uiteraard, maar in ons geval van de kooien stelt het gewicht niks voor)

Groet
Erik van Staverden

Josly
10-04-2010, 13:14
hallo,
zijn in belgie - zonhoven te verkrijgen
zie; www. kwekerschop. be

Bullfinch
10-04-2010, 13:46
Ziet er goed uit: www.kwekershop.be! Bedankt voor de tip. Dit zal m.i. in elk geval in verzendkosten stevig schelen.

Vr. gr.

Wim

Albino
06-10-2010, 22:00
http://www.birdsandmore.de/shop/pdf/info-kafig.pdf

Antoni Hopmann
07-10-2010, 10:51

Ik ben onderhand wel klaar met draadkooien.

Ton
07-10-2010, 19:12
ziet er goed uit, vooral dat rol systeem om je bodems te verschonen. maar wat een prijzen, als ik zoveel geld had, zat ik hier niet. :D

Animal
08-10-2010, 17:03

Een prima vervoers kooitje ,,of voor erg tijdelijke huisvesting ,,maar toch niet om serieus vogels in te gaan houden.(vind ik)

Marinus
18-05-2011, 11:18
Beste vogelkwekers,

Italiaanse broedkooien worden mogelijk de kooien waar Kanaries het beste in te kweken zijn. Doordat het weren van bloedluis steeds moeilijker wordt zijn kooien zonder gaatjes en kiertjes makkelijker schoon te houden. Al de bloedluis werende middelen zijn niet voldoende opgewassen tegen bloedluis; middelen worden milder gemaakt en ook de bloedluis wordt steeds resistenter. Italiaanse kooien zijn goed schoon te houden en Home Shield (zonder vergift) is eigenlijk het beste middel. Wil zelf overgaan tot het aanschaffen van Italiaanse broedkooien van gegalvaniseerd draadijzer.
Mgr,
Marinus
mj.vanderaa@quicknet.nl

populier
18-05-2011, 12:22
Had je de forumregels al gelezen?

•Vraag en aanbod is niet toegestaan, ga hiervoor naar www.vogelmarktplaats.nl of www.kleinvee.nl

Antoni Hopmann
18-05-2011, 12:26
Beste vogelkwekers,

Italiaanse broedkooien worden mogelijk de kooien waar Kanaries het beste in te kweken zijn. Doordat het weren van bloedluis steeds moeilijker wordt zijn kooien zonder gaatjes en kiertjes makkelijker schoon te houden. Al de bloedluis werende middelen zijn niet voldoende opgewassen tegen bloedluis; middelen worden milder gemaakt en ook de bloedluis wordt steeds resistenter. Italiaanse kooien zijn goed schoon te houden en Home Shield (zonder vergift) is eigenlijk het beste middel. Wil zelf overgaan tot het aanschaffen van Italiaanse broedkooien van gegalvaniseerd draadijzer.
Mgr,
Marinus
mj.vanderaa@quicknet.nl

Met draadkooien is niets mis,Marinus.
Vergis je echter niet met luizen. Draadkooien zijn n.l. helemaal niet eenvoudig van luis te ontdoen. Ze zitten niet alleen onder de laden,op de uiteinden van de stokken etc.,maar ook op de kruisingen bij de puntlassen en als ze helemaal nergens meer kunnen schuilen nemen ze de voerbakjes.
Bovendien lopen de luizen over elkaar heen m.a.w. die lopen niet in de Home Shield,Mite-Killer ...

nick buitendijk
18-05-2011, 12:52
gr loxia

Ik heb zelf ook 25 kooien alleen de kleinere
Ik ben der super tevreden over makkelijk onderhouden
En geen last van bloedluis eetbakjes zijn super maar niet voor water
Dan willen ze der wassen komen ze er niet uit dud beste is fonteinen
Maar waar kanje die van 120 kopen die zoek ik voor vlucht kooien
Gr nick

krien
18-05-2011, 14:09
Hier heb je van die stellingen, kan je zelf kijken of er wat voor je bij zit?

http://www.geonshopping.nl/shop/home.php?cat=122&sort=orderby&sort_direction=0&page=2

John10
18-05-2011, 14:49
Met draadkooien is niets mis,Marinus.
Vergis je echter niet met luizen. Draadkooien zijn n.l. helemaal niet eenvoudig van luis te ontdoen. Ze zitten niet alleen onder de laden,op de uiteinden van de stokken etc.,maar ook op de kruisingen bij de puntlassen en als ze helemaal nergens meer kunnen schuilen nemen ze de voerbakjes.
Bovendien lopen de luizen over elkaar heen m.a.w. die lopen niet in de Home Shield,Mite-Killer ...

draadkooien zijn heel eenvoudig van ongedierte te ontdoen; haal de vogel eruit en houdt de kooi onder de warme douche !
het geeft wat geklieder, maar geen ongedierte meer te bespeuren.

populier
18-05-2011, 15:20
Ik heb zelf ook 25 kooien alleen de kleinere
Ik ben der super tevreden over makkelijk onderhouden
En geen last van bloedluis eetbakjes zijn super maar niet voor water
Dan willen ze der wassen komen ze er niet uit dud beste is fonteinen
Maar waar kanje die van 120 kopen die zoek ik voor vlucht kooien
Gr nick

Hier zijn de itaiaalnse van 120 cm:http://www.huisdierenhoek.nl/vogels/broedkooien/broedkooi-razziera-120-x-40-2-scomparti.html

Ik heb zelf de Chinese deze zijn 102 cm voor het zelfde geld heb je er 2, ik knip de zijkanten weg en en plaats ze tegen elkaar heb je vluchten van 204 cm.

Antoni Hopmann
18-05-2011, 16:00
draadkooien zijn heel eenvoudig van ongedierte te ontdoen; haal de vogel eruit en houdt de kooi onder de warme douche !
het geeft wat geklieder, maar geen ongedierte meer te bespeuren.

Zoals ik al schreef John,is er met draad broedkooien niets mis.
Maar denk maar niet,dat je zo eenvoudig van luis af komt als er jongen
in het nest liggen.
Ook met even onder de douche ben je de luizen c.q. luizeneitjes niet zo maar kwijt.
Het wordt tijd,dat je eens echt een luizenplaag krijgt,maar niet heus.:D

Antoni Hopmann
18-05-2011, 16:07

http://www.geonshopping.nl/shop/home.php?cat=122&sort=orderby&sort_direction=0&page=2

Heel mooi,Krien,die stellingen met rollen papier aan de zijkant.
Valt in prijs zeker mee. Geonshopping is een prima zaak.

nick buitendijk
18-05-2011, 18:40

Ja dat is prachtig maar kannje die kooien
Van 102 m
Niet appart ergens kopen en in hst wit
Want al mijn kooiennzijnnwit

Gr nick

populier
18-05-2011, 19:07
Hier zijn ze te koop:http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/d-2377/144004/nieuw-broedkooi-met-4-hokjes-afmetingen-zijn-102x35x46cm.html

Antoni Hopmann
18-05-2011, 22:43
Hier zijn ze te koop:http://gratis-zoekertjes.onlinertjes.be/d-2377/144004/nieuw-broedkooi-met-4-hokjes-afmetingen-zijn-102x35x46cm.html

Volgens mij zijn die uit de collectie genomen.

nick buitendijk
19-05-2011, 05:46
Volgens mij zijn die uit de collectie genomen.

Ja klopt zijn nergens meer tekoop
Iemand anders nog een adres

Gr nick

populier
19-05-2011, 09:26
Ik heb ze zelf bij curio-bicudo Rotterdam gehaald, ze staan nog steeds op hun site(onderaan)

http://www.curio-bicudo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=70

Misschien even die jongens bellen.

nick buitendijk
19-05-2011, 18:48
Ik heb ze zelf bij curio-bicudo Rotterdam gehaald, ze staan nog steeds op hun site(onderaan)

http://www.curio-bicudo.com/index.php?option=com_content&view=article&id=70

Misschien even die jongens bellen.

ja klopt heb ik me kweekkooien vandaan
maar toen had ie die nog niet
en ik belde hem maar hij heb ze ook niet maar ze moeten nog wel weer komen
ik wacht het af of zoek even verder
mooi gemaakt trouwens
gr nick

populier
19-05-2011, 19:05
Dank je,

Maar ze blijven dus wel verkopen bij Bicudo?

bram vd kooi
19-05-2011, 20:11
ik denk dat het een typisch geval is van :

'ieder zijn eigen keus kistkooi of traliekooi'

Josly
19-05-2011, 20:15
hallo,

ik denk dat het eerder is omdat er, meer dan waarschijnlijk, een wetgeving op komst is wat betreft behuizing van vogels,
maar goed, dit even buiten beschouwing gelaten,
waarom gebruik men hier meestal gesloten/kist broedkooien en in de Zuiderse Landen open/tralie broedkooien,

peerpm
19-05-2011, 20:44
Weet jij het antwoord al en moeten we dit invullen of....?

Peer

loxia
20-05-2011, 20:57
birdshop eindhoven heeft traliekooien te kust en te keur. even googelen

Antoni Hopmann
20-05-2011, 23:03
birdshop eindhoven heeft traliekooien te kust en te keur. even googelen

Idd.,maar niet die kooien van 102 cm.

nick buitendijk
21-05-2011, 00:18
Idd.,maar niet die kooien van 102 cm.

Ja daar verkopen ze ze nog maar kan even duren
Voor ze er zijnnen bij dirdshop zijn het geen witte
Iemand anders nig een adres
Gr nick

populier
21-05-2011, 10:18
Ze zijn volgens mij schaars die van 102cm op dit moment.

Je kan misschien ook die van 60x40x40 kopen en aan de zijkanten het draad weg knippen en 2 tegen elkaar plaatsen krijg je vluchtjes van 120cm.

Ik heb dit bij mijn kooien gedaan van 102cm en zijn nu samen 204cm.
Hier een link naar die van 60cm:http://www.kooienparadijs.nl/a-15030673/broedkooien/type-422

Antoni Hopmann
21-05-2011, 17:01
Ja daar verkopen ze ze nog maar kan even duren
Voor ze er zijnnen bij dirdshop zijn het geen witte
Iemand anders nig een adres
Gr nick

Wit is natuurlijk wel het meest gevraagd,Dick.
Ik begrijp dan ook niet waarom men b.v. zwart aanbiedt.
Het zijn toch broedkooien. Op donkere kleuren kost het meer moeite om
evt.luis te zien.

wessellouw
21-05-2011, 17:18
Maar Antonie:

Dat is toch al tientallen jaren bekend ?
Door donkere of zelfs zwarte tralies of gaas ziet men de vogels daarachter veel beter.
Ik begrijp dan ook niet waarom iemand perse witte spijlen wil.

Wessel van der Veen.

populier
21-05-2011, 17:46
Deze Chinese draadkooien zijn altijd met witte spijlen, maar ik denk dat Nick de lades bedoeld die er bij zitten die worden er in wit, geel, zwart of blauw aangeboden.

En hij wil de geheel witte hebben, lades en kooi.

loxia
21-05-2011, 21:07
ik heb de kooien van birdshop gezien in zutpfen. ik had interesse voor de kooien van 1.20 x 50 x44.om cultuurvogels in te kweken. in deze kooien zit aan beide zijkanten een lange voerbak die je er uit kunt trekken. ik vind dit niet zo geschikt voor broedkooien. ik wil graag de klepbakjes aan de voorkant.maar ja het zijn ook uitvliegkooien. deze kooien kosten 94 euro. maar dan heb je wel kwaliteit.

populier
21-05-2011, 21:56
Klopt dat zijn die Italiaanse kooien van RAZZIERA 94 euro voor de 120cm versie is erg goedkoop normaal kosten ze 119 euro
en de 90cm versie 94 euro.

Het zijn mooie gegalvaniseerde kooien, maar helaas niet inklapbaar.

Antoni Hopmann
21-05-2011, 23:44
Maar Antonie:

Dat is toch al tientallen jaren bekend ?
Door donkere of zelfs zwarte tralies of gaas ziet men de vogels daarachter veel beter.
Ik begrijp dan ook niet waarom iemand perse witte spijlen wil.

Wessel van der Veen.

Het gaat om broedkooien Wessel.
Die zijn nou eenmaal bij voorkeur wit. De kleuren komen daarin beter uit,
maar het belangrijkste blijft in de broederij,dat evt.luis en onreinheden
zo snel mogelijk worden ontdekt. En dat zal bij zwarte traliekooien heel moeilijk zijn.
Die met zwarte tralies zullen ze mss wel kwijtraken,maar alleen aan hen
voor wie het een noodgreep is.

nick buitendijk
23-05-2011, 20:20
Nou de kleur
Maakt me niet zo uit nooit bij stil gestaan
Ook maar ik heb al 25 witte kooien
En zou raar zijn als er een rij zwarte vluchtkooien
Naast hangt en indd bloedluis is wel beter tezien op witte
En zag nog een reachtie over de lamgr voer bakken
Van de birdshop dat is indd niks want omdat ze zo lang zijn
Zit er binne 2 3 uur allemaal rotzooi in
En ze gaam nooit op het randje staan maar boven op het voer
Alleen bij de klepkooien is wel een drink fontein aan teraden
Of de baljes iets groter uitknippen wat ze willen zich er in wassen
En vogels tegroten van kanaries komen er dan niet meer uit
Maar nog steeds niet de kooien gevonden
Ik wil eigen precies de zelfde alleen dan groter
Gr nick

Antoni Hopmann
23-05-2011, 23:12
Ja Nick. Idd. die kooien maar dan met de afm.102 cm.
Wanneer krijgt die zaak ze weer. Of kunnen ze dat niet zeggen?

Animal
24-05-2011, 18:09
Ja Nick. Idd. die kooien maar dan met de afm.102 cm.
Wanneer krijgt die zaak ze weer. Of kunnen ze dat niet zeggen?

In Sprundel bij "de Bosruiter" hebben ze ze ook ,maar op dit moment zijn ze in bestelling.
Kosten daar slecht 56 euro.

Antoni Hopmann
24-05-2011, 21:55
In Sprundel bij "de Bosruiter" hebben ze ze ook ,maar op dit moment zijn ze in bestelling.
Kosten daar slecht 56 euro.

Nou kijk eens aan nog een adres.
Wie daar in de buurt woont koopt ze natuurlijk daar.

Hoewel. Bij Curio en Bicudo kosten ze 49,50 Euro.
Bij 4 stuks 45 en bij 10 stuks 40 Euro.

Of die prijs ook geldt voor de kooien die nog binnen moeten komen
is wel de vraag. Dus t.z.t. goed informeren.

nick buitendijk
25-05-2011, 05:29
Nou kijk eens aan nog een adres.
Wie daar in de buurt woont koopt ze natuurlijk daar.

Hoewel. Bij Curio en Bicudo kosten ze 49,50 Euro.
Bij 4 stuks 45 en bij 10 stuks 40 Euro.

Of die prijs ook geldt voor de kooien die nog binnen moeten komen
is wel de vraag. Dus t.z.t. goed informeren.

Nee hij had geen idee
Ik heb gebeld en hij zet me op de lijst dus er is toch wel
Zeer veel belangsteling naar prijs blijft het zelfde
Gr nick

Antoni Hopmann
25-05-2011, 17:09
Nee hij had geen idee
Ik heb gebeld en hij zet me op de lijst dus er is toch wel
Zeer veel belangsteling naar prijs blijft het zelfde
Gr nick

Prima prijsje toch.
Waar koop je zulke kooien voor die prijs.
De Chinezen verschepen uiteraard alleen maar volle containers.
Sommige afnemers laten die containers afvullen met b.v. speelgoed of
benches voor honden,fietsen enz.

nick buitendijk
25-05-2011, 18:29
Prima prijsje toch.
Waar koop je zulke kooien voor die prijs.
De Chinezen verschepen uiteraard alleen maar volle containers.
Sommige afnemers laten die containers afvullen met b.v. speelgoed of
benches voor honden,fietsen enz.

Ja ik vindt het ook prima kooien gaat hardstikke goed
Jammer dat je ze niet zekf uit china kan laten komen denk dat
Je dan 15 pp betaald maarja hele container woedt beeetje
Tegek maar hoop echt dat ze snel in nederland zullen zijn
Want zit er echtbom tespringen sterf van de jonge vogels
We wachten het maar af

Gr nick