Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gloster vrouwtje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gloster vrouwtje

    Ik kom net in mijn buitenvoliere en tref een glostervroutje aan met bij haar anus (of hoe je het ook noemen wilt) een groote dikke klomp ontlasting dit is al de tweede keer nu bij een andere vogel. Heb het weggehaald zijn allemaal harde stukken die ik eruit haal. Heb hem weer terug gezet en begint gelijk te eten. ik heb ook wat veren rondom weg gehaald misschien houd dit zijn poep tegen. Ik weet echt niet wat ik hieraan kan doen. Zijn ontlasting is ook een beetje geelachtig. Wie weet mij te helpen met dit probleem en weet ook een oplossing

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Michel1977
    Ik kom net in mijn buitenvoliere en tref een glostervroutje aan met bij haar anus (of hoe je het ook noemen wilt) een groote dikke klomp ontlasting dit is al de tweede keer nu bij een andere vogel. Heb het weggehaald zijn allemaal harde stukken die ik eruit haal. Heb hem weer terug gezet en begint gelijk te eten. ik heb ook wat veren rondom weg gehaald misschien houd dit zijn poep tegen. Ik weet echt niet wat ik hieraan kan doen. Zijn ontlasting is ook een beetje geelachtig. Wie weet mij te helpen met dit probleem en weet ook een oplossing
    Geel gekleurde mest duidt op een infecte aan de lever.
    Kan evt.atoxoplasma zijn.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Wat kan ik er tegen doen. Verklaart dat ook de dikke prop ontlasting

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Michel1977
        Wat kan ik er tegen doen. Verklaart dat ook de dikke prop ontlasting
        Naar de dierenarts voor medicijn(en).
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Ik heb jaren geleden ook glosters gehad waar dit ook wel ns voorkwam. meestal door de wat zware bevedering. Ik trok dan voorzichtig wat veertjes weg bij de anus zodat de ontlasting niet meer in de veren bleef plakken. Maar als de ontlasting een vreemde kleur heeft, zal ze ook wel niet in orde zijn.Dan advies vragen op dit forum bij de deskundigen en een dierenarts raadplegen, lijkt mij een goede optie. Succes ermee.gr Frans

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Michel1977
            Ik kom net in mijn buitenvoliere en tref een glostervroutje aan met bij haar anus (of hoe je het ook noemen wilt) een groote dikke klomp ontlasting dit is al de tweede keer nu bij een andere vogel. Heb het weggehaald zijn allemaal harde stukken die ik eruit haal. Heb hem weer terug gezet en begint gelijk te eten. ik heb ook wat veren rondom weg gehaald misschien houd dit zijn poep tegen. Ik weet echt niet wat ik hieraan kan doen. Zijn ontlasting is ook een beetje geelachtig. Wie weet mij te helpen met dit probleem en weet ook een oplossing
            Bij een gloster gebeurd dat wel vaker
            Let op de voeding geef niet te veel groenvoer en niet te veel fruit
            Laat ze ook regelmatig baden
            Trek de klont niet zo maar weg maar week het eerst wat los anders krijgt hij kleine wondjes rond de anus en dat kan gaan ontsteken
            sucses
            Wat is een gloster toch een leuke vogel
            Groetjes Antoine

            Opmerking

            Working...
            X