Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grit & maagkiezel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Grit & maagkiezel

    Ik heb in mijn gezelschapsvoliere een bakje met grit en een bakje met maaskiezel staan. De vogels maken hier gebruik van. Hoewel grit en maaskiezel niet aan bederf onderhevig zijn neem ik aan dat dit toch wel eens ververst moet worden. Wat is jullie ervaring hiermee?

  • #2
    reactie

    Tja, het is waarschijnlijk een open bakje. Vogels poepen overal in. Dus hou het gewoon in de smiezen. Verder zal er ook stof etc. op gaan komen. Gewoon niet teveel tegelijk in het bakje en dan regelmatig verversen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik kijk inderdaad gewoon hoe vies het is geworden. Bij de kwartels wordt het veel sneller vies (die gooien er vanalles in) dus daar ververs ik het best wel vaak (en dan vaak ook meteen maar in een schoon bakje). Bij de vliegende vogels hangt het bakje redelijk hoog aan het gaas en wordt het zelden vies, dus daar hangt soms wel maanden hetzelfde bakje.

      Opmerking


      • #4
        oestergrit en maagkiezel

        Oorspronkelijk geplaatst door NAM
        Ik heb in mijn gezelschapsvoliere een bakje met grit en een bakje met maaskiezel staan. De vogels maken hier gebruik van. Hoewel grit en maaskiezel niet aan bederf onderhevig zijn neem ik aan dat dit toch wel eens ververst moet worden. Wat is jullie ervaring hiermee?
        1 x per week of vaker - indien nodig, inhoud verwijderen en bakje schoonmaken.
        mijn leuze; Sauber und Rein sollte alles sein.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door NAM
          Ik heb in mijn gezelschapsvoliere een bakje met grit en een bakje met maaskiezel staan. De vogels maken hier gebruik van. Hoewel grit en maaskiezel niet aan bederf onderhevig zijn neem ik aan dat dit toch wel eens ververst moet worden. Wat is jullie ervaring hiermee?
          Geregeld een schoon bakje met grit en scherpe maagkiezel neerzetten,Nam.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het wekelijks gaan verversen.

            Opmerking


            • #7
              ik heb mijn mag kiezel en grit gewoon in een waterfontein bij de broedkooien en in de rennen ook maar daar hangen ze iets schuin werkt perfekt wordt niet vuil wel even kijken of de tuit schoon is

              Opmerking


              • #8
                als je de vogels elke week geeft wat ze nodig hebben
                is dit veel makkelijker dan dat ze voor een maand hebben,
                zo kunnen ze het niet vervuilen en kunnen de bakjes gekuist worden

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                  als je de vogels elke week geeft wat ze nodig hebben
                  is dit veel makkelijker dan dat ze voor een maand hebben,
                  zo kunnen ze het niet vervuilen en kunnen de bakjes gekuist worden
                  Idd prima Kevin. Gewoon niet te veel geven in 1 keer.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking

                  Working...
                  X