Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waarom eivoer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • waarom eivoer?

    Waarom geven wij eivoer ?

    als de jongen er zijn om te voeren en kracht te geven ofzo?
    maar waarom beginnen heel veel al met eivoer van tevoren om de pop kracht te geven voor "bevalling"?
    en eten de mannen daar dan niet van?
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Eivoer (veel eiwitten) stimuleert ook de broeddrang (zowel bij de pop als de man).
    Als je pas op de dag dat de jongen uitkomen begint met eivoer geven, dan zijn de ouders nog niet aan dat voer gewend en voeren ze de jongen mogelijk minder goed.

    Opmerking


    • #3
      vorig jaar was ik begonnen met eivoer voordat ze eieren hadden maar dag erna was eerste ei er al maar ze aten het niet. Nu had ik gehoord om er wat honing door te doen dat ze het dan sneller eten maar moet/kan dat ook als de jongen er zijn of echt alleen maar paar keer om te laten wennen. Ik maak trouwens zelf eivoer van 1 ei + 2,5 beschuit.
      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

      Opmerking


      • #4
        eivoer

        al mijn vogels worden groot gebracht ZONDER eivoer en mag gerust zeggen dat ik best aardig kweek met moeilijkere soortren vogels

        Zaak is wel om genoeg eiwitten te verstrekken in de vorm van levend voer etc etc

        Opmerking


        • #5
          eivoer geef je ruim van te voren ( in de winter al, 1 x per week).

          waarom:
          om ze eraan te laten wennen.
          hier zitten vitaminnen en aminozuren in die ze nodig hebben.
          hier zitten (dielijke)eiwitten in die ze nodig hebben.
          het helpt bij het in broedstemming komen.
          de jongen hebben dit nodig om te kunnen groeien (of anders veel dierlijke insecten, kopen of vangen, denk dan wel aan vitamines geven of poederen)

          in eivoer zitten bijna alle bouwstenen die een vogel nodig heeft om te groeien en/of gezond te zijn/blijven.

          alleen op zaad, leeft hij/zij niet lang gezond.

          denk wel dat er meer gevoed moet worden dan alleen zaad en eivoer, je hebt nog kiemzaad, kruiden uit de natuur, maagkiezel enz.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
            al mijn vogels worden groot gebracht ZONDER eivoer en mag gerust zeggen dat ik best aardig kweek met moeilijkere soortren vogels

            Zaak is wel om genoeg eiwitten te verstrekken in de vorm van levend voer etc etc
            Beter is toch eivoer te verstrekken. Doe daar wat levend voer door.
            Een te veel aan eiwitten is in het algemeen niet goed. Gaan de vogels
            op de duur toch last van krijgen.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              eivoer

              hoeveel tijd denk je het duurt voor de vogels er last van hebben , momenteel geef ik al ruim 10 jaar geen eivoer en kweek geregeld met diverse tropen waarbij mijn australiche prachtvinken nooit minder dan 5 jongen per nest groot brengen, dus in mijn ogen is eivoer overbodig en voldoet mijn manier van voeren prima.

              Opmerking


              • #8
                Ik geef nu vanaf vorige week 1x per week eivoer. maagkiezels en zaden krijgen ze van mij elke dag al. Ik ben pas van plan om in de voliere ze gewoon te laten broeden en nu zitten ze in broedkooien dus voordat ze naar buiten gaan/kunnen bouw ik het eivoer op. Werkt eivoer ook bij kwartels om in broedstemming te komen want vorig jaar heb ik stuk of 30 eitjes gehad maar ze gingen niet broeden.
                Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
                  Werkt eivoer ook bij kwartels om in broedstemming te komen want vorig jaar heb ik stuk of 30 eitjes gehad maar ze gingen niet broeden.
                  Bij mij was dat ook zo. Ze begonnen niet te broeden. Maar dat ligt niet aan het eivoer. Kwartels uit een broedmachine broeden (over het algemeen) slechter dan natuurbroed. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen 't Is niet omdat ze niet broeden, dat je ze geen eivoer moet geven. Eivoer is sowieso gezond, omdat er veel eiwitten in zitten. Die hebben de vogels niet alleen nodig om te broeden
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                    hoeveel tijd denk je het duurt voor de vogels er last van hebben , momenteel geef ik al ruim 10 jaar geen eivoer en kweek geregeld met diverse tropen waarbij mijn australiche prachtvinken nooit minder dan 5 jongen per nest groot brengen, dus in mijn ogen is eivoer overbodig en voldoet mijn manier van voeren prima.
                    Vertel maar wat je ter vervanging van eivoer aan de tropen en australische
                    prachtvinken voert,Lambert.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      antoni

                      effe zoeken dan kom je er achter wat ik geef aan mijn vogels.

                      maar vooruit nog een keer

                      universeelvoer gemengd met insectenpatee, meelwormen, buffelowormen, miereneitjes, fruitvliegen,tubifex, witvis, alle soorten groente en fruit en in drinkwater arsenicum album d3 van dr vogel.daarnaast voor de nesten klaar zijn 1 eierdooier gekookt.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                        effe zoeken dan kom je er achter wat ik geef aan mijn vogels.

                        maar vooruit nog een keer

                        universeelvoer gemengd met insectenpatee, meelwormen, buffelowormen, miereneitjes, fruitvliegen,tubifex, witvis, alle soorten groente en fruit en in drinkwater arsenicum album d3 van dr vogel.daarnaast voor de nesten klaar zijn 1 eierdooier gekookt.
                        www.fretteren.eu

                        Opmerking


                        • #13
                          Eens met Naruch. Als ik zoveel eiwitten aan mijn mozambiquesijzen geef dan hakken ze elkaar de koppen in. Ik mag blij zijn als het goed gaat als ik een koppel meer dan 1 week buffalo kan geven naast hun eivoer om zodat ze de eerste week insecten kunnen voeren als ze dat graag willen. Als ik met dat schema aankom ligt hier in elke kooi de zwakste vogel als gehakt in een hoekje.

                          Lijkt me meer een voer voor Afrikaanse tropen

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                            effe zoeken dan kom je er achter wat ik geef aan mijn vogels.

                            maar vooruit nog een keer

                            universeelvoer gemengd met insectenpatee, meelwormen, buffelowormen, miereneitjes, fruitvliegen,tubifex, witvis, alle soorten groente en fruit en in drinkwater arsenicum album d3 van dr vogel.daarnaast voor de nesten klaar zijn 1 eierdooier gekookt.
                            die sint helena's zijn nu al zo 'hitsig'' , kun je nagaan wat er gebeurd als ik dat ga geven...
                            Groet'n uut Drenthe

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                              effe zoeken dan kom je er achter wat ik geef aan mijn vogels.

                              maar vooruit nog een keer

                              universeelvoer gemengd met insectenpatee, meelwormen, buffelowormen, miereneitjes, fruitvliegen,tubifex, witvis, alle soorten groente en fruit en in drinkwater arsenicum album d3 van dr vogel.daarnaast voor de nesten klaar zijn 1 eierdooier gekookt.
                              Bedankt Lambert.
                              Mss,dat ik ergens overheen gelezen heb,Lambert,maar ik heb nooit gelezen wat jij ter vervanging van eivoer aan tropen en Australische prachtvinken
                              verstrekt.
                              Dit is gewoon een volledig voer met ei. De vogels zullen bij dit menu niets te kort komen lijkt me.
                              Het ga je goed.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X