Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloembakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bloembakken

    ik heb een drietal bloembakken voorzien van een kwaliteitsvolle potgrond , en daarboven volliere gaas voorzien , en heb :

    * conditiezaad
    * kruidzaden
    * kiemzaden

    gezaaid in deze bakken ...

    de kruiden die hieruit zullen groeien , zijn toch allemaal eetbaar als groenvoor toch ?

    iemand deed me twijfelen vandaag , daarom ik hier nog eens de vraag stel ...

  • #2
    De vogels zulen misschien niet alles lusten, maar het is wel geschikt als groenvoer. Als er nog een plekje over is, zaai ook oregano, ook erg goed.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik ben bang dat het voor het zaaien van die vaak tropische soorten nog veel te vroeg in het jaar is. Heb je dat binnen of buiten gedaan? Normaal staat op zakjes bloemenzaad ook de datum vanaf wanneer je het kan zaaien. Deze zaden die jij gebruikt hebt komen ook uit warme gebieden en verdragen dit weer dus niet. Ook de lengte van de dag is cruciaal. Nu zijn er nog weinig uren daglicht dus de meeste grassen en kruiden zitten nog onder de grond.

      Als je het binnen hebt staan en binnen gaat houden werkt het even. Dan zal je zien dat de plantjes te weinig licht krijgen, lang worden en omkiepen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Ik ben bang dat het voor het zaaien van die vaak tropische soorten nog veel te vroeg in het jaar is. Heb je dat binnen of buiten gedaan? Normaal staat op zakjes bloemenzaad ook de datum vanaf wanneer je het kan zaaien. Deze zaden die jij gebruikt hebt komen ook uit warme gebieden en verdragen dit weer dus niet. Ook de lengte van de dag is cruciaal. Nu zijn er nog weinig uren daglicht dus de meeste grassen en kruiden zitten nog onder de grond.

        Als je het binnen hebt staan en binnen gaat houden werkt het even. Dan zal je zien dat de plantjes te weinig licht krijgen, lang worden en omkiepen.
        alles word binnen gekweek achter raam , en de zaden die ik gebruikt heb zijn zaden van de vogelzaak , "het conditiezaad" en "het kruidzaad" ...

        na 3 dagen heb ik reeds al mooi groenvoer ...

        Opmerking

        Working...
        X