Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zomertortel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zomertortel

    ik heb een koppel zomertortels zitten,maar hoe zit het met de nieuwe wet?heb je nog cites papieren nodig of niet.

  • #2
    bij mijn weten wel maar kan het mis hebben was wel zo

    Opmerking


    • #3
      Is altijd al geweest en ze zouden bij jou vogels ook bij moeten zijn.

      groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        gelukkig had ik het wel goed maar ik wist het niet meer zeker

        Opmerking


        • #5
          jaja,ik heb ook cites papieren voor de duiven,maar er is zoveel om te doen geweest dat niemand meer weet wat,of hoe

          Opmerking


          • #6
            Citespapieren bij een vogel die niet voorkomt op de CITES-lijsten... apart.

            De zomertortel is wel vermeld in de:
            Europese Verordening
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Het CITES verdrag uit 1975 is de Internationale (overkoepelende) regelgeving.

              De CITES indeling van Flora & Fauna staat in bijlagen: I, II of III.



              De uitvoering van CITES in de EU vindt plaats aan de hand van bovenstaande Europese Basisverordening middels bijlagen-lijsten A, B of X.

              N.B. op lijst X staan soorten uit A, maar waarmee in gevangenschap zoveel wordt gefokt dat de handel in wilde exemplaren vrijwel nihil is.
              (b.v. Kapoetsensijs en roodvoorhoofdkakariki)
              Amigo de los Psittacidos

              Look deep into nature and you will understand everything better

              Opmerking


              • #8
                Eh.. en waarom zou deze informatie hier nuttig zijn als ik vragen mag?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  @ Ton Koek:

                  Nou, naar aanleiding van je opmerking

                  Citespapieren bij een vogel die niet voorkomt op de CITES-lijsten... apart.
                  kreeg ik de indruk dat er mogelijk onduidelijkheid bestond omtrent de werking van CITES.

                  de zomertortel Streptopelia turtur staat zoals je al aangaf op lijst A van de EBV en is daarmee wel degelijk een CITES soort waarvoor een ontheffing vereist is.

                  Het stukje tekst over lijst X was gewoon X-tra info voor dezelfde prijs. .
                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    Ah, bedoel je het zo.

                    de zomertortel Streptopelia turtur staat zoals je al aangaf op lijst A van de EBV en is daarmee wel degelijk een CITES soort waarvoor een ontheffing vereist is.
                    Toch ligt het volgens mij anders. De zomertortel staat niet op de CITES-lijsten. Het maakt niet uit of een soort voorkomt op zo'n lijst voor wat betreft genoemd worden in de Europese Basis Verordening.
                    Dit betekent alleen dat de vogel niet beschermd wordt door het handelsverdrag maar door andere wetgeving.
                    Volgens mij is het dan ook niet correct het een "CITES-soort" te noemen.

                    Waar het om gaat, papieren en regstratie zijn nodig, dat zeker wel.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Toch wel Ton.

                      Het Internationaal geldend CITES verdrag wordt aangeduid in lijst/bijlage I, II of III.

                      Binnen de EU gelden -geen andere maar aanvullende - bepalingen.

                      De Europese Basis Verordening (EBV) betreft een aanvulling op CITES.
                      aangeduid in lijst/bijlage A, B of X.

                      Expliciet: De EBV is derhalve de Europese CITES aanvulling op het Internationale CITES verdrag!

                      een lijst A soort welke bijvoorbeeld niet op de internationale lijst I vermeld staat is wel degelijk een soort waarvoor een ontheffing vereist is.

                      In de volksmond een CITES soort dus!


                      leuker kunnen ze het niet maken, . . . . . wel moeilijker!


                      groet
                      Amigo de los Psittacidos

                      Look deep into nature and you will understand everything better

                      Opmerking

                      Working...
                      X