Mededeling

Collapse
No announcement yet.

putter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • putter

    de putter is een zeer kleurrijke vogel, dit geldt ook voor de gouldamadine. nu vraag ik mij af zijn deze vogels met elkaar te kruisen ? zijn er al liefhebbers die dit geprobeert hebben ?
    gr. loxia

  • #2
    Hallo,

    Er zal best wel eens iemand deze kruising geprobeerd hebben......
    Maar er zullen waarschijnlijk geen jongen uit zijn voortgekomen.

    Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Hoi Loxia, dat gaat helaas niet. Ook al zijn deze vogels allebei heel erg kleurig, ze zijn geen familie van elkaar. Ze zijn eigenlijk toevallig allebei mooi gekleurd en hebben niks met elkaar te maken. Om twee soorten te kunnen kruisen moeten ze redelijk gelijk zijn en familie of verre familie van elkaar. Als je bv een putter en een kanarie neemt dan zijn die verre familie van elkaar. Zie het als ezel en paard. Ezel en paard kun je kruisen. Paard en koe niet. Zo moet je ook de gouldamadine en de putter zien. Dat zijn eigenlijk de koe en het paard. De kanarie en de putter zijn het paard en de ezel, dus dat gaat wel.

      Want hoeveel vogels soms ook op elkaar lijken, familie hoeven ze niet te zijn. Daarbij kan je weer denken aan de merel en de kraai. Ze zijn allebei pikzwart maar toch zijn ze helemaal geen familie van elkaar. Neem je de merel en de lijster dan zijn die wel weer familie van elkaar, ondanks dat ze heel verschillend gekleurd zijn. Of je die kan kruisen weet ik niet. Ik denk het wel.

      Het gaat dus niet om het uiterlijk maar om hoe verwant/familie de vogels van elkaar zijn. En dan kan het zijn dat je een witte met een groene vogel wel kan kruisen en een gele met een gele niet. Het uiterlijk doet er dus niet toe.

      Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is?

      Je moet dus geen putter bij een gould zetten want dat is zinloos en de vogels begrijpen niets van elkaar omdat ze geen familie zijn

      Opmerking

      Working...
      X