PDA

Bekijk Volledige Versie : vogelmuur (zaad)

Joan
19-02-2010, 13:24
Bestaat er ook vogelmuur zaad???
Ik weet nl dat vogels er verzot op zijn maar als ik het buiten ga plukken ben ik als de dood dat er bv een hond over gepiest heeft, niet 100% afspoelen kan dan volgens mij ernstige gevolgen voor de vogels hebben.
Met zaad kan ik het mooi in eigen beheer/veilig doen.

kingfisher
19-02-2010, 13:59
Bestaat er ook vogelmuur zaad???
Ik weet nl dat vogels er verzot op zijn maar als ik het buiten ga plukken ben ik als de dood dat er bv een hond over gepiest heeft, niet 100% afspoelen kan dan volgens mij ernstige gevolgen voor de vogels hebben.
Met zaad kan ik het mooi in eigen beheer/veilig doen.

Vogelmuur (stellaria media)
Er zijn bedrijven waar je allerlei zaden kunt bestellen ook voor bijvb wilde tuinen,ben even de naam kwijt maar er zit een hele grote in het noorden van het land,ff googlen deze doet ook verzenden per post.
Waarschijnlijk zal deze het wel hebben ener zullen er nog wel meer zijn.
Of anders zelf zaad verzamelen en zaaien.
mvg,
kingfisher.

tropen kweker
19-02-2010, 15:17
gewoon in een hoekje in je tuin de vogelmuur laten groeien, dan weet je zeker dat het ''schoon'' is ( voor zover dat kan in de natuur...;) )

gr

Antoni Hopmann
19-02-2010, 18:39
gewoon in een hoekje in je tuin de vogelmuur laten groeien, dan weet je zeker dat het ''schoon'' is ( voor zover dat kan in de natuur...;) )

gr

Kris,ook in de tuinen wordt overal gepist en gepoept door b.v. katten.
Je zal het hoekje moeten afschutten of anders in een plantenkasje
de vogelmuur laten groeien.

Hans de Vries
20-02-2010, 15:09
Kris,ook in de tuinen wordt overal gepist en gepoept door b.v. katten.
Je zal het hoekje moeten afschutten of anders in een plantenkasje
de vogelmuur laten groeien.

In een kasje heb ik al eens geprobeerd. In het vroege voorjaar gaat dat best maar tijdens vol zomer schiet het snel door of verbrandt het. Ik neem tegenwoordig grote plastic bloempotten met een vooral mager grondmengsel. De plantjes zetten dan minder blad en meer zaad.... Want om dat laatste is het tenslotte te doen. Wil je wel veel blad hebben, neem dan een rijker grondmensel. De plantjes die hierin groeien zijn geschikt om door salades te mengen, samen met jong zevenblad; heerlijk en gezond!
Tenslotte, ik heb nette katten, die pissen niet in de bloempotten :cool:

Hans

Antoni Hopmann
20-02-2010, 18:32
Ik geloof graag,dat jouw katten niet in jouw tuin pissen enz.Hans.
Doen ze altijd in andermans tuin.:D

Hans de Vries
20-02-2010, 22:19
Ik geloof graag,dat jouw katten niet in jouw tuin pissen enz.Hans.
Doen ze altijd in andermans tuin.:D

Klopt als een bus! En de katten van mijn buren pissen in mijn tuin....kwestie van geven en nemen, hè? :rolleyes:
Het gevolg is dat we prima met elkaar overweg kunnen!
En, om toch maar even terug te komen op het onderwerp; mijn vogelmuur blijft echt schoon, geen kat komt erbij. Maar wel een grote bloempot gebruiken, plm. 35 cm.hoog.
Enne..... ik heb meer katten dan de buren... :D :D

Hans

tropen kweker
21-02-2010, 16:20
tsja.. aangezien de kat van de buren bij ons eerst zo'n 500 mtr moet lopen, en dan een jack russel op z'n dak krijgt, hebben wij vrij weinig last van katten:D

Ton
21-02-2010, 19:39
ja dan zal menig kat niet bij jou aan lopen :D