Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stof-ionisator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stof-ionisator

    Door de vele houtsnippers komt er toch veel stof in de omgeving. Hebben jullie hier ook mee te maken en hoe is dit op te lossen.

    Ik vernomen dat een ionisator een oplossing kan bieden, wie heeft hier ervaring mee? en wie kan mij hierover tips geven.

    Grtz Orca45

  • #2
    Van de houtsnippers zelf vind ik niet zoveel stof afkomen alleen bij het verwijderen kan het wel eens gaan stuiven.

    Ik ondervind meer stof tijdens de rui, dan worden de verenbuisjes van de doorkomende veren stuk gemaakt om de veren te voorschijn halen.

    Ik heb zelf in mijn kweekruimte ook een ionisator staan en als je ziet wat dat al in een week opleverd aan stof ben ik blij dat hij er staat.

    Ook vind ik de lucht een stuk frisser ruiken sinds hij er staat.

    Ik heb zelf geen kromsnavels maar ik heb eens vernomen dat kromsnavels nog meer stof veroorzaken dan andere soorten vogels, zal ik er zeker een plaatsen als ik jou was.

    Maar alleen een ionisator helpt niet, hij moet wel in combi met een goede ventilatie natuurlijk.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      ik heb zelf een luchtreiniger met ionisater in en uv lamp ik ben er super tevreden over waarom .
      nou toen ik wilde uitbreiden met me vogels dacht ik dat er geen mogelijkheid voor me was .
      ik was bij meerdere mensen gaan kijken bij de vogels en zodra er zon stuk of 20 vogels er zitten kreeg ik geen lucht meer terwijl het netjes verzorgt was .
      en heb helemaal geen brochitus of astma of andere luchtwegproblemen .
      ik heb dit ding aan geschaft en ik heb er meerdere vogels zitten ik ben super tevreden over ook de stof en zo iedere week maak ik hem schoon en niemand ook die geen vogels heeft ruikt nouwelijks bij me een vogel .
      dus ik zou zeggen probeer het eens .
      ik ben er blij mee dat ik toch me hobby kan doen in zelfs me dochter met luchtweg problemen kan gewoon in de ruimte oke wel met een ventilater naar buiten toe en de luchtreiniger dan wel met ionisater in de gewone luchtreiniger moet schijnbaar niet alle stoffen weg nemen

      Opmerking


      • #4
        Ik gebruik ook een luchtreiniger met goede filters en ingebouwde ionisator.
        Wel minimaal eens in de maand goed schoonmaken. Daarnaast heb ik ook nog een raamventilator die ik zonodig even laat draaien. Niet in de winter want dan blaast hij de warme lucht eruit....

        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door mirke
          ik heb zelf een luchtreiniger met ionisater in en uv lamp ik ben er super tevreden over waarom .
          nou toen ik wilde uitbreiden met me vogels dacht ik dat er geen mogelijkheid voor me was .
          ik was bij meerdere mensen gaan kijken bij de vogels en zodra er zon stuk of 20 vogels er zitten kreeg ik geen lucht meer terwijl het netjes verzorgt was .
          en heb helemaal geen brochitus of astma of andere luchtwegproblemen .
          ik heb dit ding aan geschaft en ik heb er meerdere vogels zitten ik ben super tevreden over ook de stof en zo iedere week maak ik hem schoon en niemand ook die geen vogels heeft ruikt nouwelijks bij me een vogel .
          dus ik zou zeggen probeer het eens .
          ik ben er blij mee dat ik toch me hobby kan doen in zelfs een dochter ruimte oke wel met een ventilater naar buiten toe en de luchtreiniger dan wel met ionisater in de gewone luchtreiniger moet schijnbaar niet alle stoffen weg nemen
          Hoi Mirke, fijn toch, dat die dingen goed werken.
          Kan je aangeven welke jij hebt, merk en type, en waar gekocht ?
          Ik zal niet naar de prijs vragen

          Opmerking


          • #6
            deze viel best wel mee
            kwa prijs 139 euro bij media markt
            heb je een foto bij gevoegt
            wat ik je wel aanraad is kijk naar luchtreiniger die makkelijk schoon te maken is .
            hier hoef ik voor maar op klepje te duwen en kan het schoon maken .
            iemand die ik ken moet bijna hele ding uit elkaar halen kijk dat vind ik eigenlijk minder
            deze die ik heb kan 60 vierkante meter
            even erbij zeggen ik heb dit ding op klok zitten en gaat zelfs niet eens de hele dag aan om uurtje ongeveer heb ik hem een 15 minuten aan staan s,nachts niet
            eigenlijk zou dit wel moeten maar ik vind dit voldoende

            Opmerking


            • #7
              Mirke bedankt voor je info, hier kan ik wel wat mee

              Opmerking


              • #8
                jazeker orca als we elkaar toch kunnen helpen waarom niet doe het met liefde en plezier succes met je vogeltjes

                Opmerking

                Working...
                X