Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trommelduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • trommelduiven

    hoy allemaal, ik ben ten einde raad, de kat van de overburen vreet al mijn jonge trommelduiven op,ik ben al 4 duiven kwijt....
    De til hangt hoog genoeg, dat is het probleem niet, maar als de jongen uitvliegen gaan ze ook op het garagedak, daar loert de kat net zo lang totdat er een jonkie neerstrijkt en tjakka, mn duifje weg.....we hebben het heel moeilijk gemaakt voor voor die kat door veel afte schermen met gaas met plastic erachter, maar toch krijgt hij het voorelkaar om op het garagedak te klimmen......
    Hoe krijg ik mn dakje goed afgeschermd???????Wat een drama, ik voel me zwaar ellendig....al mn mooie duifjes....

  • #2
    Is schrikdraad misschien een optie of heb je geen mogelijkheid om dat te spannen?
    ik heb het rond mijn voliere gehad en dat werkte perfect,het is laagspanning dus dood gaan ze er niet van maar de schrik zit er goed in.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Dat is echt klote
      Misschien kun je aan de overburen vragen of ze de kat een belletje om willen doen, zodat je duifjes meer kans hebben om te ontsnappen? Of misschien dat ze hem wel een paar daagjes binnen willen houden als je net uitgevlogen jongen hebt?

      Opmerking


      • #4
        gewoon aan de buuren vragen of zij de kat binnen willen houden doen ze het niet dan heb ik een heel gemakelijke oplosing doe ik ook bij mijn eigen katten als ik jonge vogels heb in de vluchten men neemt een lucht buks daar stopt je een schoonmaak propje in en op de bil schieten van de kat er gebuurt niets met de kat maar hij schrikt zich kapot meer let op geen kogel er bij in dan heb je een probleem

        Opmerking


        • #5
          Tilletjes zijn niet geschikt om in te kweken. Dan landen de duifjes inderdaad meteen ergens op een dak en gaan eraan. Wat je moet doen is vlak voor het uitvliegen een voorhangkooi op de til zetten, duifjes daar een week of anderhalf in laten met de ouders en dan loslaten. Is er niets meer aan de hand. Ik laat mijn jonge duiven nooit de eerste dag na uitvliegen al los want als de kat ze niet pakt verwaaien ze wel en als dat niet gebeurd landen ze ergens op een straat en gaan daar wat liggen wachten op de ouders. Je moet jonge duiven dus eerst 2 weken op kracht laten komen en dan met de ouders loslaten

          Opmerking


          • #6
            die kat had een belletje omgekregen, dus dat hielp niet....nu heeft de buurvrouw de kat momenteel binnen, zodat ik wat kan verzinnen
            De tip van een voorhangkooi vind ik zeker handig, daar ga ik naar op zoek....maar nu eerst het dak katvijandigmaken...ik heb wat oude planken en daar misschien wat prikkeldraad over spannen zigzag, dat eens proberen....

            Opmerking


            • #7
              het tilletje is een behoorlijk grote til met 5 kamers, 4 redelijk grote en 1 supergrote.
              Ik heb daar 2 koppels trommelduiven in, wat perfect ging, geen kat of ander dier kan erbij, de til hangt aan de zijkant van het huis, boven het garagedak.. het punt is dat de kleintjes op het dakje gaan waar de kat bijkan...die wacht en wacht.....ik zal snel even een foto plaatsen dan kunnen jullie het zien......

              Opmerking


              • #8
                Planken en prikkeldraad doen niks tegen katten. Schrikdraad moet je hebben maar daar lopen je duiven dus ook in. Waar het om gaat is dat de jongen de eerste dagen niet zullen vluchten. Na een weekje is het al bijna zover dat ze katten ontwijken. Het gaat echt om enkele dagen tot max een dag of 10. De ouders worden immers ook niet gepakt

                Opmerking


                • #9
                  ik heb 2 foto's geplaatst van mn til in het album.....

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb de foto's bekeken en iets ervoor fabriceren zal wel lukken, maar dan kunnen de jongen niet oefenen met vliegen. Misschien is een aparte grote ren toch de beste oplossing. Je kan eens op Marktplaats kijken bij duivenhokken of zelf iets maken.

                    Opmerking


                    • #11
                      ik denk inderdaad dat een aparte ren erbij het beste is, daar dan als de jonkies op uitvliegen staan daar in zetten, anders kunnen ze niet oefenen om te vliegen.....ik zal eens op mplaats kijken of er wat staat.....

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door olivia7
                        ik denk inderdaad dat een aparte ren erbij het beste is, daar dan als de jonkies op uitvliegen staan daar in zetten, anders kunnen ze niet oefenen om te vliegen.....ik zal eens op mplaats kijken of er wat staat.....
                        MET de ouders he? Anders gaan ze dood want ze worden nog gevoerd dan

                        Opmerking


                        • #13
                          Marx maar als ze zo'n 4 weken zijn kunnen ze toch zelf al eten ? of is dat bij Trommelduiven anders ? Ik heb zelf alleen ervaring met postduiven en die worden met zo 24 dagen van de ouders gescheiden. Vind ik zelf overigens erg vroeg ze kunnen dan alleen kleine korrels eten.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door angela
                            Marx maar als ze zo'n 4 weken zijn kunnen ze toch zelf al eten ? of is dat bij Trommelduiven anders ? Ik heb zelf alleen ervaring met postduiven en die worden met zo 24 dagen van de ouders gescheiden. Vind ik zelf overigens erg vroeg ze kunnen dan alleen kleine korrels eten.
                            Jawel, dat kan ook wel maar dan moet je heel goed op ze letten en dan verliezen ze de band met de ouders. Ik denk dat je ze beter samen kan houden en daarna samen moet laten vliegen. Maar je hebt gelijk, je kan nestduiven met een bak fijn voer en water al in het nest zelf leren eten.

                            Opmerking


                            • #15
                              wat ik altijd doe is het volgende :
                              ik haal de duiven altijd weg als ze net beginnen met eten en zet zel altijd al buiten voordat ze kunnen vliegen.
                              dan wel er bij blijven zitten om alles in de gaten te houden.

                              dan haal ik ze weg en zet in een apart kooitje , of een doos, en als ze dan goed kunnen vliegen zet ik ze weer terug.

                              dat lijkt op de methode met de voorhangkooi alleen zo zitten de jongen samen met de ouders en worden de jongen heel lang gevoerd en duurt het erg lang voordat ze beginnen met eten.
                              en zo hebben de ouders weer kans om aan het nieuwe nest te beginnen.

                              Opmerking

                              Working...
                              X