Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Brem?

    Op de site van Ton Albers heb ik een mooi hoofdstuk gevonden van planten (wel of niet giftig), in dit hoofdstuk staat bij Brem /geheel giftig.
    Ik heb ook het boekje Gezelschapsvoliere aangeschaft van Adri van Kooten, hierin staat bij geschikte planten voor uw gezelschapsvoliere (je raad het al) de Brem.
    Kan mij iemand uitsluitsel geven of deze plant nu wel of niet giftig is???
    Heeft er iemand nog suggesties op het gebied van planten???
    Ik heb een kooi van 3x2x1 (lxhxb), dus smalle hoge planten is toch wel wat ik zoek

  • #2
    thuja misschien een idee?
    Kun je ook goed snoeien en zo smal houden.
    Of een fruitboompje maar dan eentje die je geleid en is dan ook goed in bedwang te houden.
    Ik heb ook jaren een brem in de ren gehad en nooit geen problemen gehad,zaten ook vogels in die wel wat groen lusten maar nooit geen dode of zieke vogels.
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Het is wel vaker zo dat giftige planten voor ons voor vogels niet giftig zijn. zo hebben mijn kanaries regelmatig de taxus onderhanden genomen ze doen het nog steeds. zelf heb ik ook regelmatig een bos brem in me hokken wordt ook aan geknaagd niks aan de hand en zelfs thuja is in prinicpe giftig maar staat ook bij mij in de voliere wordt ook van gegeten.

      mvg,

      HJ de Graaf

      Opmerking


      • #4
        bij mijn zebravinkne hang ik in de zomer vaak in een paar hoeken een grote bos brem, hier bouwen ze lekker nestjes in en gaan ze in slapen.

        Opmerking


        • #5
          de brem die ik toepas is de inheemse cytisus scoparius

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
            de brem die ik toepas is de inheemse cytisus scoparius
            Ik weet de naam niet maar die brem staat over al in het wild.

            Opmerking


            • #7
              dat is zelfde soort als de mijne bert

              Opmerking

              Working...
              X