PDA

Bekijk Volledige Versie : planten voor in de buitenvoliere

herma
07-02-2010, 17:30
Binnenkort komt mijn voliere en ben nu bezig om te kijken welke planten er kunnen blijven staan en welke giftig zijn en er dus uitmoeten. Nou kan ik van een plant geen gegevens vinden het is nl. de Photinia fraseri 'Red Robin' Nederlandse naam glansmispel is er misschien hier iemand die mij kan helpen. Dat zou ik erg fijn vinden.
mvg.
Herma.

Ton Koek
07-02-2010, 19:47
Op een site waar kindvriendelijke planten genoemd worden staat de soort als veilig. (http://www.tollertales.nl/Giftige%20planten.htm)

herma
08-02-2010, 23:09
Ton, bedankt voor deze mooie lijst ik was al wezen zoeken op verschillende sites maar kwam die glansmispel maar niet tegen maar deze lijst is wel heel kompleet.
mvg.
Herma.

Ton
09-02-2010, 19:50
Herma, wat voor voliere krijg je ? en wat wil je er in gaan houden ? wel even wat foto`s plaatsen als het zover is he ? :D

herma
10-02-2010, 17:59
Hoi Ton, Het wordt een voliére van aluminium delen met een nachthok dat komt naast de wandvoliére en dan de vlucht de tuin in. Hij is al besteld en denk dat hij ongeveer half maart klaar is. Ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te maken om het hier te laten zien.
mvg.
Herma;)

Ton
10-02-2010, 19:49
je man is er maar druk mee, :D maar ik vind het leuk, ook voor je cubaantjes. ben benieuwd naar de foto`s.

Ton
07-05-2010, 21:13
Herma, hoe gaat het met de nieuwbouw ? zitten de vogels er al in, of speelt het weer je parten ?

Laurenzo
08-05-2010, 11:17
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=7229&highlight=giftige+planten

Antoni Hopmann
08-05-2010, 12:15
Hoi Ton, Het wordt een voliére van aluminium delen met een nachthok dat komt naast de wandvoliére en dan de vlucht de tuin in. Hij is al besteld en denk dat hij ongeveer half maart klaar is. Ik zal proberen zoveel mogelijk foto's te maken om het hier te laten zien.
mvg.
Herma;)

Heb je al foto's Herma.
Zou wel leuk zijn

herma
08-05-2010, 15:39
Hij is nog niet helemaal klaar er moeten nog wat planten in wat stenen en de slaapplaatsen moeten nog worden opgehangen. Wat de foto's betreft ik ben een beetje geschrokken van de reacties bij een van de onderwerpen. Over het plaatsen van foto's waarna er iemand in de nacht het hok even leeg kwam halen. Dus voorlopig geen foto's ik ga het niet riskeren.
Jammer dat het niet kan.
Groetjes van Herma.

Antoni Hopmann
08-05-2010, 15:56
Hij is nog niet helemaal klaar er moeten nog wat planten in wat stenen en de slaapplaatsen moeten nog worden opgehangen. Wat de foto's betreft ik ben een beetje geschrokken van de reacties bij een van de onderwerpen. Over het plaatsen van foto's waarna er iemand in de nacht het hok even leeg kwam halen. Dus voorlopig geen foto's ik ga het niet riskeren.
Jammer dat het niet kan.
Groetjes van Herma.

Zijn dat van die bijzondere vogels,die je in de voliere plaatst,Herma.
Japanse meeuwtjes en krielkippen?

herma
08-05-2010, 17:40
Ja dat zijn het zeker voor mij de belangrijkste vogels die er zijn. Dit heeft niets met waarde te maken maar meer houden van.
Groetjes van Herma.

dave1
08-05-2010, 17:47
als je japanse meeuwtjes in je voliere hebt of andere soorten die volop te koop zijn. heb je weinig te vrezen van die gasten die niet met hun poten van andermans spullen kunnen afblijven.

het gaat hun vooral om de soorten die wat hoger in prijs liggen en niet volop te koop zijn.

maar als je geen foto's wil plaatsen omdat je de schrik ervan hebt gekregen dan moet je het niet doen natuurlijk.

herma
08-05-2010, 17:58
Dat ga ik ook zeker niet doen ik begrijp wel dat het leuk is al die foto's maar niet meer die van mij.
Ik hoop dat iedereen dat kan respecteren anders zou het wel heel erg zijn.
Groetjes van Herma.

dave1
08-05-2010, 18:43
je moet niks doen wat je niet wilt doen .

Ton
08-05-2010, 18:43
jammer, maar ik begrijp het wel. jammer dat het zo al gaat. :(

toto en toto
08-05-2010, 19:30
Ik snap dat je het niet wilt.

Ik vind het jammer dat we als mensen zo achteruit zijn gegaan dat mensen gewoon geen foto's kunnen plaatsen omdat ze dan worden beroofd:(

Naja, Veel plezier met je vogels :yes:

Antoni Hopmann
08-05-2010, 20:52
als je japanse meeuwtjes in je voliere hebt of andere soorten die volop te koop zijn. heb je weinig te vrezen van die gasten die niet met hun poten van andermans spullen kunnen afblijven.

het gaat hun vooral om de soorten die wat hoger in prijs liggen en niet volop te koop zijn.

maar als je geen foto's wil plaatsen omdat je de schrik ervan hebt gekregen dan moet je het niet doen natuurlijk.

Ja ,dat dacht ik ook. Maar is het dan verstandig op het forum te zetten,
dat je een nieuwe voliere gaat neerzetten met Japanse Meeuwtjes
en Krielkippen.
Voor je het weet,laden de boeven de voliere ook gelijk in.

Cobblepot
11-05-2010, 19:32
Ik neem straks Kanaries en ben van plan om een bamboe plant en wat varens te planten.

Ton Koek
12-05-2010, 00:42
Varens weet ik niet, of dat zal houden, bamboe kan prima.
Comiferen en/of buxus is wat steviger en laten ze vaak wel heel, wel afhankelijk van het aantal vogels.

Tori no Hime
12-05-2010, 08:51
Wij hadden vorig jaar 2 grote varens. 1 van de 2 is dood gegaan, maar er zijn een stuk of 2-3 kleinere voor in de plaats gekomen (die zijn spontaan opgekomen een stukje verder in de volière). Dus volgens mij moeten varens prima kunnen.
Hier worden ze eigenlijk alleen door de dwergkwarteltjes "gemold", die er onder tegenaan springen om van de zaadjes te snoepen :)

populier
12-05-2010, 09:37
Hierbij mij komen ook per jaar meer varens op, mijn kwartels laten ze echter met rust.

En de kanaries die ik destijds had ook, maar dat was maar 1 koppel in een redelijk ruime volière

Sorry, Tori maar varens hebben geen zaadjes maar sporen.;)

Tori no Hime
12-05-2010, 10:16
Sorry, Tori maar varens hebben geen zaadjes maar sporen.;)
Je hebt gelijk! En dat nog wel voor een bioloog, ik schaam me diep! :p

populier
12-05-2010, 13:07
Vandaar de knipoog :D .

Cobblepot
12-05-2010, 18:20
In mijn tuin komen ieder jaar wel een twintig tal varens op, ik heb gemerkt dat het een stevige plant is vandaar. Ik ga er zeker ook een conifeertje in zetten maar vindt dat zo'n saai boompje.

jfk1
05-12-2012, 17:43
kan ik een varen van uit mijn tuin gewoon in mijn buiten voliere planten .
dit wil ik doen voor de cdk ik heb er ook kanarie,s in ik wil er ook vlier in zetten welk groene planten kan ik er nog in zetten ..

heb ook al 1 hoekje aangeplant met brandnetels de kwartels houden zich daar graag in op

Ton
05-12-2012, 19:31
ja hoor, een varen kan er in.

jfk1
06-12-2012, 10:42
ja hoor, een varen kan er in.

oke bedankt nu nog een veilige soort er in zetten
ik weet wel dat de adelaars varen giftig is ......

populier
06-12-2012, 11:57
Je moet ook de struis of tong varen gebrijken.

jfk1
06-12-2012, 16:22
Je moet ook de struis of tong varen gebrijken.

dit is toch die soort swinters groen blijf ???

deze heb ik nu in een hoek aangeplant voor als schuil en broed plekje voor de cdk

populier
06-12-2012, 16:54
dit is toch die soort swinters groen blijf ???

deze heb ik nu in een hoek aangeplant voor als schuil en broed plekje voor de cdk

Nee die van mij zijn allang verdord en bruin:)

Is die van jou dan nog groen?

Misschien heb je toch een andere, hier zijn wintergroene varens: http://www.jacobsplant.nl/categorie.php?catid=85

Zie nu dat de tongvarens anders zijn als de struisvaren, de tongvaren blijft wel wintergroen maar ziet er heel anders uit.

jfk1
06-12-2012, 17:24
ja deze zijn nog groen

volgens mij is dit de eikvaren die ik er in heb staan

zie foto
http://i58.photobucket.com/albums/g246/kippenboer/003-8.jpg

populier
06-12-2012, 17:29
Denk ook de eikenvaren, er zijn er zo veel, je ziet door de bomen het bos niet meer.;)

jfk1
06-12-2012, 17:32
ik heb dus een afgedekte niet doorlatende golf plaat er op maar wil toch wel wat groen in me voliere ..

Ben86
06-12-2012, 19:13
ik heb dus een afgedekte niet doorlatende golf plaat er op maar wil toch wel wat groen in me voliere ..

Als je maar water geeft en halfschaduw tot schaduw planten koopt
moet het daar niet aan liggen volgens mij.

gr. Ben

jfk1
06-12-2012, 19:53
Als je maar water geeft en halfschaduw tot schaduw planten koopt
moet het daar niet aan liggen volgens mij.

gr. Ben

er komt genoeg zonlicht en gewoon licht in