PDA

Bekijk Volledige Versie : zwolle 20-02-2010

bonkje
07-02-2010, 13:43
wie gaan er allemaal heen zal weer een drukte daar worden

gr klaas

pruimkop
07-02-2010, 14:48
ik ga ook weer kijken in zwolle vind het een leuke beurs om te kijken want er zijn meestal wel bijzondere vogels die je niet overal tegen komt. ook zie je er regelmatig kleurslagen die je niet zo veel ziet.

patrickstrooker
07-02-2010, 17:03
veel vogels en veel mensen altijd gezellig:)

VogelKweker
07-02-2010, 17:30
Ik zou er heel graag heen willen.

Het lijkt mij een leuk verjaardags uitje. (Ja, ik ben dan jarig :p )

Maar wij zitten dan helaas in de auto van onze terug reis van een Skië vakantie.

Dus ik kan er helaas niet heen. Maken jullie wat foto's van de beurs?
Of nemen jullie geen camera mee?

Iedereen veel plezier op de beurs! ;)

Groeten,

Vogelkweker! :D

rob 2
07-02-2010, 21:45
Ik ga er altijd in febr. naar toe.Het is ff lekker rondkijken en meestal spreek ik daar af om vogels te ruilen met buitenlandse liefhebbers,daar komen er zoveel bij elkaar en de reisduur word meestal daardoor ook verkort voor ons echt leuk.

HJ de Graaf
08-02-2010, 15:48
Ik ben er ook de gehele dag aanwezig, help daar altijd mee het zal inderdaad wel eens druk kunnen worden normaal, is het in febrauri drukker dan in september.ook loopt het het alweer goed door met de reserveringen.

Tot de 20ste dan maar !

mvg

HJ de Graaf

tropen kweker
08-02-2010, 16:53
Ik ben er ook de gehele dag aanwezig, help daar altijd mee het zal inderdaad wel eens druk kunnen worden normaal, is het in febrauri drukker dan in september.ook loopt het het alweer goed door met de reserveringen.

Tot de 20ste dan maar !

mvg

HJ de Graaf

dat zou kunnen komen doordat de meeste mensen die ''koud'' kweken, nu de spullen voor hun kweekseizoen willen inslaan... (waaronder ik, alleen niet in zwolle;) )

veenstrahoeve
08-02-2010, 21:37
wij zijn er ook is toch mooier dan meppel en veeeeeeeelllllll grotereeee :D
misschien wel wat kopen maar kijken is ook leuk :cool:

dus tot ziens op de 20ste :hole:

bonkje
08-02-2010, 22:33
idd mooi spullen kopen voor het nieuwe broedseizoen

gr klaas

tropen kweker
09-02-2010, 20:49
wij zijn er ook is toch mooier dan meppel en veeeeeeeelllllll grotereeee :D
misschien wel wat kopen maar kijken is ook leuk

dus tot ziens op de 20ste :hole:

ho ho, daar lees ik iets...:nono: mooier dan meppel kan niet hé :D

bonkje
10-02-2010, 00:23
ho ho, daar lees ik iets...:nono: mooier dan meppel kan niet hé :D

idd het is WEL mooier als meppel ben bij alle 2 geweest en zwolle heeft iets wat meppel ontbreekt

gr klaas

wjvdlinden
10-02-2010, 17:59
Deze week is er bijvoorbeeld de Tuinidee beurs in de IJsselhallen te Zwolle. Daarvoor kan je online kaartjes bestellen. Kan dit ook voor de vogelbeurs?

HJ de Graaf
10-02-2010, 18:45
nee wim dit is niet mogelijk

voor meer info over de markt:

http://www.volierevriend.nl/html/openingstijden.html

mvg,

HJ de Graaf

Ton
10-02-2010, 20:02
heb even op de site zitten neuzen, en wat me opviel was het entreegeld. 6,50 euro, dat vind ik knap geld, voor een vogelbeurs. in boskoop betaal je 2,50 euro, en dan zie je hetzelfde, neem ik aan.

kingfisher
10-02-2010, 21:38
heb even op de site zitten neuzen, en wat me opviel was het entreegeld. 6,50 euro, dat vind ik knap geld, voor een vogelbeurs. in boskoop betaal je 2,50 euro, en dan zie je hetzelfde, neem ik aan.
Komt ook nog een 6 euro parkeer geld bij maar het is wel veel groter dan boskoop Ton,denk wel zo'n keer of 5-6 en ook veel buitenlanders met vogels,duitsers, italianen,is ook net wat je zoekt.
Wel veel kromsnavels maar denk dat dit landelijk is ook op boskoop
Mvg,
Kingfisher

rob 2
10-02-2010, 23:11
De entree prijzen zijn zo hoog geworden omdat in de afgelopen jaren niemand wilde wachten op de openingstijden van de hoofdingang.Iedereen nam de ingang van de handelaren en daar betaalde je meer maar je had meestal de handel al binnen voor de hoofdingang geopend werd.Ik zag het van de bussen vol met buitenlanders toen ik er geregeld stond om braziliaanse dwergrallen (witborst) te verkopen.Kijk als ik goede vogels wil hebben zal het niet op die 6,50euro vastzitten dus hebben ze de prijzen zo gemaakt en de openingstijden vervroegd.

Hans de Vries
11-02-2010, 12:10
Ik ga de laatste jaren niet naar Zwolle. Om de een of andere manier voel ik me beter thuis in Meppel.
Vraag me niet waarom..... Die oude hal heeft toch wel wat!

Hans

tropen kweker
11-02-2010, 14:16
Ik ga de laatste jaren niet naar Zwolle. Om de een of andere manier voel ik me beter thuis in Meppel.
Vraag me niet waarom..... Die oude hal heeft toch wel wat!

Hans

voor zo lang het nog duurt....:(

bonkje
12-02-2010, 13:39
ik blijf bij zwolle
idd meppel heeft wel wat

gr klaas

Dovelett
13-02-2010, 18:54
Ik ga ook dit jaar.

Hoe gaat dat trouwens als je zelf vogels meeneemt om eventueel te verkopen? Gaat dat vanuit de 'kofferbak'?
Ik wil graag weten wat ik kan verwachten en of het überhaupt handig is om de vogels voor verkoop mee te slepen.

Marx
13-02-2010, 19:17
Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken. Lijkt me wel leuk en misschien inspireert iets mij tot een aankoop :D

kingfisher
13-02-2010, 20:24
Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken. Lijkt me wel leuk en misschien inspireert iets mij tot een aankoop :D

Er zijn ook minderleuke dingen Marx zoals op elke vogelmarkt helaas(dus begrijp me goed dit is niet alleen in Zwolle).

Ik wil niet negatief zijn want ik ga er ook heen maar je ziet bijvb nog steeds papegaaien in te kleine kooien zitten en vorig jaar zelfs in een kattekoffer,dan gaat bij mij het licht uit sorry en ook nog steeds kooien te goor om aan te zien of met teveel in één kooi.
Ik weet het is moeilijk om als organisatie hier iets aan te doen maar het zou wel moeten eigenlijk.
Meestal loop ik hier maar snel voor bij terwijl ik eigenlijk er wat van zou moeten zeggen maar deze handelaren hebben er toch s..... aan.
Mvg,
Kingfisher

HJ de Graaf
13-02-2010, 20:41
@ Dovelett, als je vogels wil verkopen kan je het beste standruimte reserveren dan ben je zeker van een plek, echter voor komende markt is
dit niet meer mogelijk alles is verhuurd.

@kingfischer, hier is ook door de organisatie wel controle op zo is er oa. een dierenarts en aid aanwezig daarnaast zijn er ook nog diverse personen waaonder ondergetekende die letten op kwaliteit. er zijn ook al diverse handelaren weggestuurd maar er zijn er altijd die overal schijt aan hebben er zijn er ook zat die toch menen binnen te moeten roken. mocht je misstanden zien tip dan iemand van organisatie en loop niet gauw door. persoonlijk zal ik huisvesting nog even extra onder aandacht brengen op de voorbespreking!

mvg

HJ de Graaf

kingfisher
13-02-2010, 20:44
@ Dovelett, als je vogels wil verkopen kan je het beste standruimte reserveren dan ben je zeker van een plek, echter voor komende markt is
dit niet meer mogelijk alles is verhuurd.

@kingfischer, hier is ook door de organisatie wel controle op zo is er oa. een dierenarts en aid aanwezig daarnaast zijn er ook nog diverse personen waaonder ondergetekende die letten op kwaliteit. er zijn ook al diverse handelaren weggestuurd maar er zijn er altijd die overal schijt aan hebben er zijn er ook zat die toch menen binnen te moeten roken. mocht je misstanden zien tip dan iemand van organisatie en loop niet gauw door. persoonlijk zal ik huisvesting nog even extra onder aandacht brengen op de voorbespreking!

mvg

HJ de Graaf
Hallo Hj,
ik weet dat jullie je best doen,voel je alsjeblieft ook niet persoonlijk aangevallen en ik zal deze keer niet doorlopen,had ik me eigenlijk al voorgenomen.
Zat toevallig ook nog een stukje te lezen over de zwolle beurs in september vorig jaar op vogelnetzwerke,hier waren de kritieken niet mals om zo maar te zeggen o.a. wat ik al eerder noemde maar ook over de kaartverkoop,te weinig kassa's open en geen goede doorstroming mogelijk als je een kaartje gekocht hebt moet je doordezelfde rij weer terug iets wat ik zelf ook meegemaakt heb,misschien ook een puntje voor de voorbespreking?
Mvg,
Kingfisher

Marx
13-02-2010, 21:01
Helaas heb je overal rotte appels. Ik keek laatst op MP en daar stond een foto van kanaries in zo'n klein en smerig hok dat ik er bijna kotsneigingen van kreeg. 5 kanaries in een heel klein gaaskooitje met dikke lagen stront aan het gaas, de bodem liep over van stront, zaad en veertjes en daarin zaten dan bonte kanaries voor verkoop. Van 1 op de foto vroeg ik me af of die de morgen gaat halen.:mad:

Het enige dat je in dergelijke gevallen kan doen is mensen hierop aanspreken en zeker geen dieren bij die mensen kopen. Ik durf niet eens een vogel uit een smerig hok mee naar huis te nemen ivm ziektes en verzwakking van die vogel.

Maar wel bedankt voor de waarschuwing want ik had wel TT kooitjes in wit met vogels in gedachten. Geen kratjes en vogeltjesmarkt taferelen.

HJ de Graaf
13-02-2010, 21:26
@ Kingfischer voel me niet persoonlijk aangesproken hoor want ik weet wat ik er zelf aan doe. Maar vaak wordt er aangedacht dat wij al organisatie er niks aan doen en dat we uitsluitend op geld uit zijn etc. etc.

het probleem van kassa is ook ons opgevallen en dit hebben we al besproken
bi j de evaluatie en we zullen de dranghekken deze markt anders opzetten zodat er geen fuik ontstaat.

mvg,

HJ de Graaf

barraband
13-02-2010, 22:04
de laatste keer dat ik er was
was het prima geregeld met de kassa s
petje af
en er was goede doorstroom
en geen gedring bij de deur

Dovelett
13-02-2010, 23:01
@H J de Graaf; dat snap ik, maar ik hoor van iedereen dat ze hun overtollige vogels meenemen naar Zwolle.

Nou ik heb overtollige vogels en woon in de top van Friesland(is te ver voor sommigen), vandaar mijn vraag.

HJ de Graaf
13-02-2010, 23:09
@ dovelet, je kan ook gewoon je vogels als bezoeker meenemen om te verkopen, dan heb je echter geen ruimte om te staan.

dit kan bijvoorbeeld als je als een afspraak hebt met iemand of als je je vogels naar een opkoper wilt brengen. het is dus niet zo dat je perce moet reserveren als je met vogels naar binnen wil.

weet niet of dit een antwoord op je vraag is ?

mvg

HJ de Graaf

Dovelett
14-02-2010, 00:59
Het verduidelijkt het wel een beetje. Ik zie het wel zaterdag.

Ga er vooral heen om voor mezelf te kijken:)

kingfisher
14-02-2010, 12:25
de laatste keer dat ik er was
was het prima geregeld met de kassa s
petje af
en er was goede doorstroom
en geen gedring bij de deur
Hoe laat was je er?
Niet om 8.30 dan toch?
mvg,
kingfisher

barraband
14-02-2010, 14:33
Hoe laat was je er?
Niet om 8.30 dan toch?
mvg,
kingfisher

ik stond om half 9 voor de deur grt

kingfisher
14-02-2010, 15:02
ik stond om half 9 voor de deur grt
Ok, waren we dan wel bij dezelfde beurs:D
Ik werd bijna platgewalst,ben wel niet zo groot maar toch.
Mvg,
kingfisher

barraband
14-02-2010, 15:15
yep was op dezelfde beurs ja
het is al wel eens erger geweest
met drukken bij de deur
en kaartverkoop

tropen kweker
14-02-2010, 16:48
@H J de Graaf; dat snap ik, maar ik hoor van iedereen dat ze hun overtollige vogels meenemen naar Zwolle.

Nou ik heb overtollige vogels en woon in de top van Friesland(is te ver voor sommigen), vandaar mijn vraag.

als je maar 1 of 2 (TT) kooien hebt, kun je ook een leeg plekje opzoeken op de tafel, bij een handelaar die al veel verkocht heeft bijv.

HJ de Graaf
14-02-2010, 18:31
Dat kan natuulijk ook tropenkweker, daarnaast wordt er ook een 200 m vrijgehouden in de achterste hal voor die particulier die met 1 of 2 kooitjes komt. je kan hiervan gebruik maken na half 9 en betaald de normale entree prijs.

hiervoor geld echter wie het eerst kom die het eerst maalt en vol is vol en je bent dus niet zeker van een plaatsje en ervaring leert dat dit vrij snel vol staat.

mvg,

HJ de Graaf

herver
16-02-2010, 22:43
beste de beurs in zwolle is dat interesant , ben op zoek naar in landse insecteneters , wanneer moet ik daar zijn enz..
alvast bedankt

kingfisher
17-02-2010, 15:51
beste de beurs in zwolle is dat interesant , ben op zoek naar in landse insecteneters , wanneer moet ik daar zijn enz..
alvast bedankt
As zaterdag vanf 8.30 Rieteweg Zwolle
Mvg,
kingfisher

herver
17-02-2010, 21:32
kun je mij zeggen of er daar normaal insecteneters zijn ? inlandse zoals kwik, blauwborst ,enz..

HJ de Graaf
17-02-2010, 23:49
er worden regelmatig insecteneters aangeboden alleen zijn de aantallen niet verschrikkelijk groot.

mvg,

HJ de Graaf

tropen kweker
19-02-2010, 17:28
hallo,

ik heb toch nog mogelijkheid gezien om heen te gaan, maar ik kan wel pas rond 1 uur ('s middags:D)

nu hoorde ik van anderen, dat de markt dan al zo goed als leeg is...

wie heeft hier ervaring mee?

gr:cool:

bonkje
19-02-2010, 20:24
hallo,

ik heb toch nog mogelijkheid gezien om heen te gaan, maar ik kan wel pas rond 1 uur ('s middags:D)

nu hoorde ik van anderen, dat de markt dan al zo goed als leeg is...

wie heeft hier ervaring mee?

gr:cool:

klopt helemaal bijzonder en goed spul zit er na 10.00 niet meer of je moet geluk hebben

gr klaas

barraband
19-02-2010, 20:56
klopt helemaal bijzonder en goed spul zit er na 10.00 niet meer of je moet geluk hebben

dat valt best nog wel mee hoor
dus wat er na 10 uur nog zit is volgens jou
woorden niet meer goed

Ton Koek
19-02-2010, 22:17
Ik denk dat ik ook weer ga, het is toch ook heel leuk, zoveel vogelliefhebbers bij elkaar.
Tot morgen dan maar velen. :)

HJ de Graaf
19-02-2010, 22:24
Als er nog mannen zijn die zin in een bakkie hebben met mede vogelcafegangers @ 10:00 bij deur D21

mvg

HJ de Graaf

rob 2
20-02-2010, 15:26
Toch weer een 3 kwartier in de rij moeten staan om kaartje te bemachtigen,het was mooi maar wel ara's in katten of hondenboxen deze zijn veel te klein en toch nog vogels zonder voer of water.Jammer dat sommigen menen dat dat zo moet,er was wel weer meer keus aan soorten dan vorig jaar meen ik op te merken.

Ton Koek
20-02-2010, 15:33
Net weer thuis en een tevreden gevoel, wat een aanbod weer!
Ik zag bergastrildes, blauwfazantjes, heel veel wevers en indrukwekkend veel soorten vruchten- en insecteneters.
Jammer voor mij dat een koppel roodpoothoningzuigertjes 1100 euri moet kosten, maar wat een keus.
Compliment aan de oragnisatie, het wordt elke jaar weer wat beter!

kingfisher
20-02-2010, 17:25
Fijne ochtend gehad,ook weer wat bekende gezichten gezien.
Hj,ik was binnen 15 minuten binnen en dit maal geen fuik,prima gedaan mooie organisatie.
Inderdaad meer soortjes,je ziet dat er toch weer meer import is prijzen van blauwfazantjes was ook weer wat gedaald en goudbuikjes gezien voor 70 euro per stel.
Mooi koppel kaapse kanaries kunnen kopen even flink badderen en ze zijn weer netjes.
En Rob2 bedankt voor de goede afspraak.
Mvg,
Kingfisher

wjvdlinden
20-02-2010, 20:08
Ook ik heb weer genoten in Zwolle. Geen vogels gekocht. Maar wel veel mooie vruchten en insectenetende vogels gezien en ook kleine tropen. In September hoop ik bij gezondheid weer te komen

tropen kweker
20-02-2010, 21:11
ik ben ook geweest, het viel nog wel mee met de vogels:o

ik vond het wel ontiegelijk druk, en die intreeprijs+parkeergeld blijf ik jammer vinden.

maar verder hele mooie vogels gezien, en een heleboel buitenlanders... (spanjaarden, engelsen,fransen, veel duitsters, belgen, tsjechen, en een paar oostenrijkers.) mijn complimenten aan de organisatie!;)

Dovelett
20-02-2010, 22:09
Voor mij de eerste keer en wauw!

Heb me een zwartwang bruin zebravink koppel gevonden, een goudmus pop, een vinkpop, een goudvinkpop en een zwartwang masker zebravink pop.

Zeer tevreden en ook nog 3 zebravinken zelf verkocht.

Enige wat ik jammer vond was dat iemand vertelde dat een (volgens mij) neushoornvogel dat een stuk miste uit zijn snavel(snavelrot/mijt) dat dat zo hoorde..terwijl er in de andere zaal wel een gezond exemplaar met gladde snavel stond.

Maar goed, dat hou je...helaas

HJ de Graaf
21-02-2010, 13:20
Het was voor mij ook een mooie maar zeer drukke dag ! zelf had ik het idee dat het binnekomen redelijk doorliep. wat ik erg jammer vond waren de vele zakkenrollers en autokrakers gelukkig zijn er 2 op heterdaad gepakt.

De kwaliteit viel me deze keer erg tegen en heb dan ook veel handelaren moeten aanspreken op kwaliteit maar er waren er ook die het netjes voor elkaar hadden.

Verder nog even kennis gemaakt met wat vogelcafechatters , jan, reggie, bonkie en patrick volgende keer heb ik vast meer tijd heren !

Daarnaast weer vele mooie soorten gezien !

mvg,

HJ de Graaf

bonkje
21-02-2010, 17:22
zeer mooie dag gehad wel enkele bijzonder soorten maar de prijs en de kwalitiet was niet best

volgende keer beter hj

gr klaas

reggie
21-02-2010, 21:44
ja idd bonkje we hebben weer een mooie dag gehad

en natuurlijk HJ ontmoet.

maar heelaas niet zoveel worden gewisselt mss volgende keer wat meer

maar het was een mooie dag

maar idd bonkje de prijzen vielen me weer vies tegen

tropen kweker
22-02-2010, 11:35
nu allemaal vol smart wachten op meppel:p

kopje koffie??:o

bonkje
22-02-2010, 19:31
hey chris

ja heb wel zin in meppel hopelijk wat betere vogels
koffie altijd

gr klaas

tropen kweker
22-02-2010, 19:58
oke, doen we een bakkie;)

(doe je wel je vogelcafe-zwembroek aan?:D )

goulds71
24-02-2010, 23:27
op zaterdag 13 maart is weer weer de markt in meppel ook deze keer weer in de markthallen
entree is daar maar liefst 3 euro en het parkeren is als je de borden pp-vogelmarkt volgt zelfs GRATIS en vandaar uit kun je voor 1 euro naar de hal en terug .dus 4 euro tegen 12,50 in zwolle!!!!!!!!!!!!!!!!
de markt in meppel is dan wel kleiner dan zwolle maar vele malen goedkoper dan zwolle.