Mededeling

Collapse
No announcement yet.

over maat voeren zebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • over maat voeren zebravink

    hallo
    ik heb 2 koppels zebravinken zittenop12 uur licht.geen nesten op gehangen.
    nu ga ze al eieren legen,ik vind het te koud ,zitten in de schuur koud rond het vries punt als kouds onder 2 graden springt de kachel aan.
    op de chat hadden ze er over dat ik te veel voerde zebravinken broeden naar voedsel aan bod, is dit waar????????
    vrg aad

  • #2
    Zebravinken reageren meer op de hoeveelheid water dan op voedsel aanbod.
    In de natuur beginnen ze te broeden na een regenperiode. Na een regenperiode is er meer voedselaanbod.

    Geef je de vogels badwater? Anders kan je hierin nog wat minderen.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door azantinga
      Zebravinken reageren meer op de hoeveelheid water dan op voedsel aanbod.
      In de natuur beginnen ze te broeden na een regenperiode. Na een regenperiode is er meer voedselaanbod.

      Geef je de vogels badwater? Anders kan je hierin nog wat minderen.
      ja ik geef 1 x in de week bad water, en1 x eivoer.en de rest gewoon voer.
      als iknu nestkasten op hangen ,gaan ze broeden ?
      eieren bevrucht?

      Opmerking


      • #4
        Als ze nestkastjes hebben gaan ze zeker broeden.Ik verwacht volgende week de eerste jongen.Moet ik wel bijzeggen mij vogels zitten op 10 graden en 14 uur licht.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

        Opmerking


        • #5
          Zebravinken letten niet zo op de tijd van het jaar . in principe zou de kou niet uit moeten maken, zolang er maar genoeg voedselaanbod is, aangezien ze nu ook meer verbranden.

          Zebra's reageren in broeddrift inderdaad sterkt ok een verhoging van de luchtvochtigheid.
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
            Zebravinken letten niet zo op de tijd van het jaar .
            Toch zou ik ze niet zonder bijverlichting laten, daar de meeste tropen het hier al moeilijk hebben met onze (natuurlijke)daglichtlengte, laat staan de jongen.
            Al zal het idd aan broeddrift niets extra's opleveren.

            Greetzzz

            Opmerking


            • #7
              Tijdens het broeden kun je het beste wel bijverlichten ja. Maar het ging er mij om dat het met de broeddrift van de zebra's niet uit maakt of zonnetje schijnt of dat er sneeuw valt
              Mijn Site

              Opmerking


              • #8
                koud

                Oorspronkelijk geplaatst door aadvogel
                hallo
                ik heb 2 koppels zebravinken zittenop12 uur licht.geen nesten op gehangen.
                nu ga ze al eieren legen,ik vind het te koud ,zitten in de schuur koud rond het vries punt als kouds onder 2 graden springt de kachel aan.
                op de chat hadden ze er over dat ik te veel voerde zebravinken broeden naar voedsel aan bod, is dit waar????????
                vrg aad
                in de winter van 2008/9 heeft een koppel zebra,s bij mij in de buiten voliere in een zelf gemaakt nest in een struik een 5 tal jongen groot gebracht bij nachtvorst van zo,n -6 graden.
                het kan dus wel maar deze jongen hebben het heel moeilijk gehad.
                met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                Opmerking

                Working...
                X