Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn vogels zijn afgevallen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mijn vogels zijn afgevallen

    Hallo allemaal.
    Ik heb toch even een vraag.

    Ik heb 6 grasparkieten, 4 roodruggen en 2 rosellas.
    4 grasparkieten en 2 rosellas zitten buiten.
    2 grasparkieten en de 4 roodruggen zitten binnen op mijn slaapkamer nooit geen verwarming aan.

    Ze krijgen altijd genoeg (groot)parkietenzaad eivoer universeelvoer groente fruit.

    Toch merk ik dat mijn vogels in deze winter zijn afgevallen. je voeld de bostbeen bij sommige vogels.
    Zou dit een reden hebben?

    Ik dacht mischien wormen maar waarom hebben mijn vogels binnen en buiten het dan? Ik heb ze al anti parasit van bogena gegeven 2 maanden terug. En vorige week heb ik ze een beetje wormenkuur in het water gegeven. In water.

    Zou ik mijn vogels toch nog een keer moeten ontwormen?
    of zou het aan de winter liggen. De vogels zijn allemaal gewoon levendig en niet lusteloos of bol zittend.

    Wie heeft er tips om ze vetter te mesten?
    gr diana
    1-1prachtrosella 2-2grasparkieten 1-1roodruggen 2-2valkparkieten 1-2kwartels
    Kijk eens een keer op mijn site
    www.mijnvogels.webklik.nl

  • #2
    Hoi Diana, de vogels eten bijna het dubbele in de winter om hun energie op peil te houden, witte zonnepitten zorgt voor wat extra vet. Hou wel in de gaten dat ze en vooral binnen niet te vet worden.

    Opmerking


    • #3
      En voor de grasparkieten zou je wat gepelde zonnepitjes en wat lijnzaad extra kunnen toevoegen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X