Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Relatieproblemen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Relatieproblemen?

    Ik heb een vraagje:
    ik heb een koppel japanse meeuwtjes, ze hebben op dit moment 6 kuikentjes. in het begin ging alles goed, gewoon eten, dan kuikens voeren, op de kuikens neerploffen, niks aan de hand. maar nu doet het mannetje heel raar. hij probeert de hele tijd in de buurt van het vrouwtje te komen, en als die even niet oplet trekt hij een staartveer uit! vrouwtje boos kwetteren offcourse, en het mannetje houdt maar niet op met staartveren uitrukken!

    wat is hiet aan de hand? relatieproblemen of iets anders?

  • #2
    Ik denk eerder aan nestdrang. Hoe oud zijn de jongen?

    Opmerking


    • #3
      Ik zou het mannetje een weekje apart zetten, straks is de pop helemaal kaal of erger. Daarna kunnen ze weer bij elkaar en zullen ze inderdaad vast direct weer een nestje maken.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        relatieproblemen

        denk ook dat dit relatieproblemen zijn, neem eens contact op met centrum voor maatschappelijk werk in je woonplaats die kunnen je waarschijnlijk wel door verwijzen.
        Als de klacht blijft kan ze uiteraard nog altijd terecht in een opvang huis.

        Opmerking


        • #5
          -de kuikentjes zijn nu 17 dagen oud. ze hebben al best grote veren, ze hebben hun ogen open en ze piepen oorverdovend :P

          -volgens mij heb ik nog wel een andere kooi, even zoeken. het is misschien wel een goed idee.

          -*valt van stoel* je bent knettergek XD *staat op* OMG

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door veertje_feather
            -de kuikentjes zijn nu 17 dagen oud. ze hebben al best grote veren, ze hebben hun ogen open en ze piepen oorverdovend :P

            -volgens mij heb ik nog wel een andere kooi, even zoeken. het is misschien wel een goed idee.

            -*valt van stoel* je bent knettergek XD *staat op* OMG
            Die man denkt al weer aan de volgende ronde. Heeft hij nog nestmariaal? Een bosje hooi of cocosvezels gaat wonderen doen in dit geval Hij plukt haar in zijn drang naar nestmateriaal nl.

            Opmerking


            • #7
              uit geplozen nylontouw aan het gaas vast maken
              de man zal dat willen in het nest dragen en houd zich zo bezig

              Opmerking


              • #8
                touw

                NOOIT nylontouw gebruiken gewoon sisal of kokos nylontouw is niet natuurlijk en kan vochtproblemen geven in het nest

                Opmerking


                • #9
                  relatieproblemen

                  was benieuwd of de relatieproblemen nog bestonden of is de scheiding uitgesproken????

                  Opmerking


                  • #10
                    lambert goed lezen
                    geen nylon geven om in 't nest
                    alleen kan je dat goed vastknopen en gaat dat niet kapot
                    kan dat dus niet in't nest krijgen

                    Opmerking


                    • #11
                      ik zag pas wat het mannetje doet met de veren die hij uitrukt, Hij eet ze op! zit er iets voedzaams in veren ofzo? :S

                      Opmerking


                      • #12
                        Daar zitten inderdaad voedingsstoffen in. Blijkbaar ontbreekt er iets aan de voeding. Probeer eens wat meer vogelmineralen te geven.
                        Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

                        http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door schulpen
                          Daar zitten inderdaad voedingsstoffen in. Blijkbaar ontbreekt er iets aan de voeding. Probeer eens wat meer vogelmineralen te geven.
                          wat zijn die vogelmineralen precies? (sorry voor mijn onwetendheid.)
                          er is zeker ook niks aan de kale kont van het vrouwtje te doen? mijn vader zegt dat het kan verhoornen ofzo, moet je er dan vaseline op smeren ofzo of is dat helemaal niet goed voor het vogeltje?

                          Opmerking


                          • #14
                            Vogelmineralen zijn o.a nodig voor de opbouw van het skelet, veren en eieren + nog veel meer dingen. .

                            In onderstaande link staat het goed uitgelegd. Dit stuk gaat wel over de voeding bij grasparkieten, maar gaat natuurlijk ook in grote lijnen op voor alle andere vogelsoorten.

                            Mineralen - Alles over het belang van mineralen in de voeding van vogels.


                            Vogelmineralen kun je in bijna elke dierenwinkel krijgen. Maar dit moet je niet verwarren met scherpe maagkiezel want dat heeft een hele andere functie.

                            Bij mij ziten de japanse meeuwen als ze jongen hebben constant in het bakje mineralen te zoeken en te pikken (de zilverbekjes nog veel meer). Het is van belang dat je het bakje regelmatig aanvult ook als het nog niet leeg is. Ze zoeken namelijk instinctief alleen eruit wat ze op dat moment nodig hebben.
                            Meer weten over de kleurslag Texas clearbody:

                            http://clearbody-grasparkieten.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              heel erg bedankt voor het antwoord en die link, ik heb het hele verhaal gelezen. ik ga morgen zo'n vitamine potje kopen, en ik hoop dat het dan beter gaat.
                              het vrouwtje bloedde vandaag even...

                              Opmerking

                              Working...
                              X