Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 kleine kleutertjes die zaten op een nest.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 5 kleine kleutertjes die zaten op een nest.....

    Zoals het er nu naar uit ziet gaan alle 5 de jongen het halen en zijn de kromme pootjes van de verstoten jongen goed bijgetrokken. Leuk om te weten is misschien dat het hier om 3 verlaten eieren ging en 2 in de steek gelaten jongen. Deze moeder zat op plastic eieren om haar te laten stoppen maar ik heb toch nog even gebruik kunnen maken van hun uitzonderlijke ouderinstincten. Uiteraard is dit hun laatste klus dit jaar


  • #2
    leuk!!

    Wat een schatjes he.... mooi plaatje

    gr polly

    Opmerking


    • #3
      Mooi om te zien!

      Opmerking


      • #4
        succesvol

        ik moet zeggen dat je kweek met de mozambiquesijs dit jaar wel erg succesvol is geweest Marx. hoeveel heb je er nu gekweekt de afgelopen tijd ? ben je dan nog gemotiveerd om door te gaan met deze soort ? of wil je misschien switchen naar een andere soort, of er bij ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
          ik moet zeggen dat je kweek met de mozambiquesijs dit jaar wel erg succesvol is geweest Marx. hoeveel heb je er nu gekweekt de afgelopen tijd ? ben je dan nog gemotiveerd om door te gaan met deze soort ? of wil je misschien switchen naar een andere soort, of er bij ?
          Hoi Ton, de kweek is enorm goed verlopen inderdaad voor het eerste jaar met deze soort. Ik heb er "tientallen" gezond en wel op stok gekregen. Mijn "extra" lol zit hem in het kort gezegd oa in de kleuren die ik probeer te kweken.

          Ik doe expres een beetje vaag over alles omdat ik wat irritante mails heb mogen ontvangen nadat ik vrijuit op internet gepraat had

          Opmerking


          • #6
            laat maar, is opgelost

            Opmerking


            • #7
              Jaloezie is een nare eigenschap die mensen vreemde dingen laat doen.

              Prachtig plaatje, goed ook dat de pootjes zich hersteld hebben.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Jaloezie is een nare eigenschap die mensen vreemde dingen laat doen.

                Prachtig plaatje, goed ook dat de pootjes zich hersteld hebben.
                Met die pootjes ben ik enorm blij. Ik moet er niet aan denken dat ik weer 2 kneusjes erbij zou hebben. Doodzielig als een jonge vogel meteen een handicap heeft. Het heeft een maand geduurd eer de vogel met een poot af (werd dik onder de ring en viel er zo af ) normaal functioneerde en ik had er bijna een eind aan gemaakt. Iemand heeft me toen uitgelegd dat de pootjes van jonge vogels moeten harden door de schubvorming. De beste man kreeg gelijk en nu merk je niks meer aan de vogel op het missen van de ring met voet na dan. Dus gelukkig heb ik het gestuntel en gedoe toch aangekeken en nu zit hij prima op stok en doet lekker mee met de rest.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                  Ik neem aan dat jij begrijpt dat het om hele andere mails ging dan de jouwe. Jij hebt nog geen antwoord omdat ik dat domweg nog niet weet. Maar wat mij betreft genoeg daarover voor het geweld weer losbarst.
                  kijk als ik dit als antwoord had gekregen had ik mischien helemaal niet zo gedaan

                  Mijn excuses en zal het weg halen

                  Opmerking


                  • #10
                    Er zijn er 3 uitgevlogen net. Gelukkig kan ik precies zien wie van welke ouders komen. 2 jongen zijn extreem gestippeld op de borst en 3 jongen zijn met gele ringen om de nek. 2 daarvan kon ik ringen en die waren 2 dagen ouder en van een bepaald koppel. De derde met gele ring om de nek is dus hun broer of zusje. De pootjes zijn volledig hersteld en je ziet er niks meer van

                    Opmerking


                    • #11
                      Gefeliciteerd!

                      maarrrrr...
                      De derde met gele ring om de nek is dus hun broer of zusje.
                      Zo'n ring moet om het pootje hoor.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Gefeliciteerd!

                        maarrrrr... Zo'n ring moet om het pootje hoor.
                        hahaha, nee die zit bij mij om de nek. Het zijn volle broers/zusjes van mijn handopfokje. Die heeft ook die gele ring veren om de nek.

                        Ik hoop wel dat ze snel door de klungelige vlieg-knal-bots fase gaan want ik hou altijd mijn hart vast als ze door de kooi knallen net na het uitvliegen. Kopjes door de tralies, fladderen, botsen en hangen. Er is me ooit een jong klem gevlogen in de tralies die daarbij haar vleugel brak. Dat zal ik nooit vergeten en elke keer in dit stadium draait mijn maag weer om als er weer eens een met de vleugels door de tralies op de kop ergens hangt

                        Ook is het hier altijd mot met pa in dit stadium. Ma wordt heel agressief op pa na het uitvliegen en pa op de jongen. Toch ga ik nu proberen ze los bij de ouders op te laten groeien. Ik ben er altijd bij en kan prima ingrijpen op tijd. 5 jongen 3 weken in een voorhangkooitje gaat me nl echt te ver. Pa en ma mogen ook niet meer broeden dus ze regelen het deze keer maar eens op een natuurljke manier. Pa hakt dan op ze in tot ze op de grond vallen. Ze hebben echter nooit wat en als ze allemaal samen op 1 tak zitten is pa wel tevreden en verzorgd ze prima. Fladderen kan hij niet hebben en dan pakt ma pa weer.

                        Het is dus een heel gebeuren hier nu in de woonkamer. Krijsen, zang, fladderen en botsingen

                        Opmerking

                        Working...
                        X