PDA

Bekijk Volledige Versie : chinese dwergkwartels

waailappe
24-01-2010, 12:25
ook ik zou graag een paartje chinese dwergkwartels willen hebben maar het probleem is dat de zitstokken in mijn nachthok voor de kanaries erboven zitten waardoor de kwartels ondergescheten worden door mijn kanaries

wat zijn jullie bevindingen met dit probleem?

wachtend op jullie reacties
groetjesJans

Marx
24-01-2010, 12:49
Mijn mening hierover is dat je in een zwaar bevolkte voliere sowieso geen grondvogels moet houden. Als ze niet zelf ondergepoept worden dan lopen ze dus door de poep de hele dag. Ze kunnen niet via de stokken en de hoge delen bewegen. Omdat je zelf al ziet aankomen dat ze onder de poep komen te zitten zou ik ze gewoon niet kopen zelf. ;)

Als het alleen maar ivm bv een klein nachthok en een grote buitenvoliere is zou ik buiten wat kwartelschuilplaatsen maken waardoor ze niet naar binnen hoeven. Mooie beschutte plekken waar ze ook fijn kunnen zitten. Kan me nl wel voorstellen dat de voliere buiten wel schoon genoeg is alleen in het nachthok niet? Je kan ook denken aan een kleine overkapping onderin zodat de poep op het dak van de overkapping valt en niet op de kwartels.

Tori no Hime
24-01-2010, 13:44
Ik vind het advies van Marx prima, maar ik zou dan wel iets verzinnen voor in de winter, dat ze dan wel echt naar binnen kunnen. Onze kwartels hier zitten nu vrijwel de hele dag in het binnenhok omdat ze het buiten te koud vinden. En van een kweker hier in de buurt heb ik gehoord dat zijn chinese dwergkwarteltjes de winter niet hadden overleefd door de vorst :(

Hans de Vries
24-01-2010, 18:56
Ik heb ze voor de winter inviel naar binnen gehaald, ze zitten per koppel in een kunststof konijnenhok van 120x60x60. Ideaal is het niet maar wel beter dan met - 15 C in de volière. In de volière groeit 's zomers overigens genoeg onderbegroeiing zodat ze strontvrij blijven.

Hans.

azantinga
25-01-2010, 21:15
's winters haal ik mijn kwartels ook naar binnen. Ze lopen nu in vluchtjes waarin normaal mijn zebravinken zitten. Aangezien de zebravinken nu weer in de kweek zitten kan dit mooi.

Alleen beide koppels zijn nu wel weer begonnen met het leggen van eieren. Dit deden ze de laatste weken buiten niet meer. Komend voorjaar maar weer zien of dit geen verdere nadelen geeft.

Of ze moeten nu gaan zitten broeden dan heb ik er ook geen problemen mee.:) :)

Amicus
27-02-2010, 21:38
Ik ben het met deze mening niet mee eens.

Als je een normale maat nachthok hebt, kun je
volgens mijn mening goed een koppeltje chinese
dwergkwartels erin plaatsen. Want er zijn meer plaatsen
waar geen stokken boven dan waar stokken boven
hangen.
Wel is het verstandig om een schuilplaatsje te maken.

Ik zelf heb 2 rosella parkieten, met dooronder kwartels.
nu zijn het wel maar 2 vogels maar, ze poepen maar op
1 plaats.

U moet zelf weten maar volgens mij(als het een normale
maat nachthok is) kunt u goed een koppeltje kwartels
erin plaatsen!

mvg

azantinga
28-02-2010, 20:38
Als je een nachthok hebt waarin het vocht- en tochtvrij is kan je inderdaad de kwartels best buiten laten overwinteren. Alleen aan mijn volière's zit geen nachthok.

Het drinkwater zet ik 's winters in de voerbak met een verwarmingselement erin. Alleen de kwartels kunnen niet in deze voerbak komen. Vandaar dat ik ze binnenhaal, anders had ik ze gerust buiten laten zitten.

Jorik
01-03-2010, 18:04
Mijn vader en ik hebben mijn Volière gebouwd :cool:
Mijn vader wou dat er een kwartel hok kwam onder het vogelhok (Slaapplaats,Binnenhok) Ik vond dat niet zo nodig maar het is echt uitstekend! :D
Waarom ? Omdat je nu bijv. een koppel kwartels in kan zetten met kuikens , zo worden ze ook niet lastig gevallen worden door andere vogels.... en het is veel hygiënischer :D