Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere

    met een aantal weken wi beginnen met de nieuwbouw van mijn voliere .
    nu was mijn vraag -vragen het volgende

    ik heb al een idee hoe en wat ik wil maken , zal volgende week ofzo wel even paar schetsen toevoegen .
    maar nu het volgende

    ik heb geen ruimte voor eventuele nachthokken dus was /is mijn optie de voliere helemaal dicht te maken . met eventueel een paar ramen die je kunt weghalen zomers.
    nu wil ik de achter en zijkanten dichtmaken . maar waar mee kan ik dat het beste doen .
    liefst gelijk witte delen ofzo iets.
    of kan ik gewoon beter een hok maken en later isoleren en begipsen en witten .

    graag jullie mening hierover ik heb gelukkig nog even tijd voor het weer omslaat.

    gr henkie

  • #2
    Wat voor vogels wil je gaan houden? Voor veel soorten is het ruim voldoende als de achter- en zijkanten dicht zijn. Met zwatgeschilderd (dubbel) gaas aan de voorzijde zie je de vogels ook nog eens veel beter dan als je hem helemaal met ruiten maakt.

    Als materiaal, alles wat duurzaam is, trespa kan maar is erg prijzig. Ik heb zelf tweedehands betonplex gebruikt en dat geschilderd.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      hallo ton

      het word meer een gezelschapsvoliere

      waar mischien o.a de volgende vogels in zullen komen


      kanarie
      zebravinkjes
      mozambiq sijsje
      en mischien nog iets wat daarbij kan
      binsen ofzoiets
      kwartels
      maar omdat ik geen ruimte heb wou ik dus iets maken wat ik in de winter kan afsluiten (voorkant dan he ). daar mischien vorstbeschermer in dan zitten ze altijd wat warmer.

      denk dat ik het geraamte gewoon van hout maak en wat iso ertussen en dan aftimmeren met gips en voorkant met gaas maak , maar waar ik ook ramen of iets dergelijk voor kan zetten voor het mindere weer.

      Opmerking


      • #4
        Click image for larger version

Name:	voliere.jpg
Views:	1
Size:	74,7 KB
ID:	427331

        ik zat te denken aan zoiets

        Opmerking


        • #5
          Als je zoiets fraais maakt en je laat dan ook het dakje aan de voorkant 25 cm oversteken, is inderdaad een nachthok voor die soorten niet noodzakelijk.
          Als je er ramen voor maakt, denk ook aan de ventilatie, frisse lucht is belangrijker dan een beetje kou.

          Succes met voorbereiden.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Achterwand met kunstof schroten

            Oorspronkelijk geplaatst door henkied
            met een aantal weken wi beginnen met de nieuwbouw van mijn voliere .
            nu was mijn vraag -vragen het volgende

            ik heb al een idee hoe en wat ik wil maken , zal volgende week ofzo wel even paar schetsen toevoegen .
            maar nu het volgende

            ik heb geen ruimte voor eventuele nachthokken dus was /is mijn optie de voliere helemaal dicht te maken . met eventueel een paar ramen die je kunt weghalen zomers.
            nu wil ik de achter en zijkanten dichtmaken . maar waar mee kan ik dat het beste doen .
            liefst gelijk witte delen ofzo iets.
            of kan ik gewoon beter een hok maken en later isoleren en begipsen en witten .

            graag jullie mening hierover ik heb gelukkig nog even tijd voor het weer omslaat.

            gr henkie
            Henk ,

            Ook ik heb mijn voliere's aan alle zijden dicht gemaakt.
            De achterkanten heb ik voorzien van kunstof schroten ( Karwei ) , om de simpele reden : het is meteen winddicht , heel gemakkelijk te verwerken , onderhoudsvrij , en zeer makkelijk met een vochtige doek te reinigen!
            Van de andere voliere heb ik de zijkanten dicht gemaakt met Lexaan ( dik plexiglas ) , dit ook weer om alles winddicht te maken. Deze platen blijver er bij mij zomer en winter voorzitten.
            Hoop dat je hier iets mee kunt....succes!

            Gr Eric
            Met vriendelijke groet ,

            Eric
            www.goulamadines.nl

            Opmerking


            • #7
              wij hebben zelf een voliere gebouwd betonnen vloer erin en het binnenhok in de schuur. De helft hebben we met donker platen overdekt de andere met zon doorlatende platen. zowel aan de voorkant als de zijkant hebben we plastic rollen gemaakt mocht de wind er op staan rollen we die voor het gaas. binnenhok is winddicht. dubbelgaas gedaan tegen de katten en een inloopsluis
              erg makkelijk dus. er zitten bij mij 10 kanaries in
              Bijgevoegde Bestanden
              www.flickr.com/photos/daniellewanders/

              Opmerking


              • #8
                Deze platen blijver er bij mij zomer en winter voorzitten.
                Wordt dat niet ontzettend warm in de zomer?
                Hier is het onder het kunststof dakje al vaak erg warm.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking

                Working...
                X