Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is er nog tijd ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Is er nog tijd ?

    Vandaag kreeg ik de vraag van een collega op het werk of het nog niet te laat was om nu nog enkele koppels te vormen om te kruisen ?

    hij zou ook heel graag een paar distelvinkman's laten kweken met kanariepoppen die hij over heeft na het samenstellen van zijn kanarie koppels .

    Hij zou ze wel in een buitenvolliere steken van 2op2 m een 2 tal mans en 5 tal kanariepoppen ... ( nu reeds zitten de beide soorten al buiten maar in gescheiden vollieres)

    zou het al te laat zijn hiervoor ?

    en dan vroeg ik me af indien ja , of in kweekbak ook nog zou gaan in zijn tuinhuis (zelfde buiten temp)?

  • #2
    waarom wel niet?
    meesten kweken eerst een ronde kanaries en dan pas de kruisingen
    omdat de putter buiten nogniet in conditie is
    zonder bijverlichting te verstaan he

    Frank4

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door frank4
      waarom wel niet?
      meesten kweken eerst een ronde kanaries en dan pas de kruisingen
      omdat de putter buiten nogniet in conditie is
      zonder bijverlichting te verstaan he

      Frank4

      Ok , maar wat dan met de info die ik kreeg van veel kruisingkwekers , dat de koppels samen moeten overwinteren ? of geldt dit enkel voor kweken in kweekbakken ?

      En kan je een tip geven hoe je dan tewerk ga in een voliere om eerst een kanarie man erbij te laten voor de eerste ronde ? laat je dan de distelman erbij als je dit doe ?

      en hoe komt het dat de distelmans pas later klaar zijn ? is dit dan veel later ? en met natuurlicht , welke periode is dit dan ?

      Opmerking

      Working...
      X