Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diamantvinken

    hallo,ik zou willen kweken met diamantvinken.
    hoe moeilijk is dit op een schaal van 1/10??
    heb al wel ervaring met kweken van vogels maar alleen met europese.

    groetjes,Rudi

  • #2
    op een schaal van 1 tot 10? 11

    nee, het kan best, maar in een drukke gezelschapsvoliere word het niks.
    in een voliere waar niet veel vogels inzitten, en ook geen kleine tere vogeltjes( zoals bichenows enz.)

    in een broedkooi kan ook, maar niet te klein. 1 mtr is het minimum zou ik zeggen.

    veel plezier en succes met deze schitterende vogels!
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Hallo,
      met diamantvinken moet je in een kleine ruimte oppassen dat ze niet te vet worden en daar heb je in kweekkooien gauw last van,gereduceerd voeren en als ze te vet zijn dan .smorgens maar een kwartiertje water geven en s,avonds een kwartier dan zijn ze binnen een dag of 10 mooi van gewicht en niet meer vet,want als ze vet zijn wordt er moeilijk bevrucht door de man.

      m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
        Hallo,
        met diamantvinken moet je in een kleine ruimte oppassen dat ze niet te vet worden en daar heb je in kweekkooien gauw last van,gereduceerd voeren en als ze te vet zijn dan .smorgens maar een kwartiertje water geven en s,avonds een kwartier dan zijn ze binnen een dag of 10 mooi van gewicht en niet meer vet,want als ze vet zijn wordt er moeilijk bevrucht door de man.

        m.vr.gr. Harry
        Ik zou deze zetten in een voiliere van 6 op 2 waar mijn jonge europese moeten inkomen

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6

            bedankt voor de goede raad ,maar lukt het ook met een koppel van bij de vogelhandelaar ? of toch liever eigen kweek ?
            weet iemand misschien waar ik een koppel kweekvogels kan vinden??
            omgeving provincie antwerpen

            Opmerking


            • #7
              adverteren

              kijk eens op vogelmarktplaats of kapaza, zat te vinden......
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Natuurlijk lukt het ook met een koppel van bij de vogelhandelaar. Ten slotte zijn dit ook vogels die van bij de liefhebber komen.
                Alleen weet je niet of het vogels die onder meeuwen grootgebracht zijn en of het natuurbroed is. Waarbij ik niet beweer dat degene die onder meeuwen grootgebracht zijn altijd slechter zijn, maar toch , mocht ik de keuze hebben.

                Opmerking

                Working...
                X