Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek vraag forpus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweek vraag forpus

    Wij hebben sinds 2 maanden een koppeltje forpussen.
    Ze zijn erg aangetrokken tot elkaar
    Nu mijn vraag ze zijn zeker 3 weken aan het proefparen, dit vindt het vrouwtje prima. nou zit het vrouwtje al 3 dagen in de broedkooi en komt er alleen uit als ze wat gaat eten en drinken, ze is erg dik dus er zitten vast eitjes maar hoe lang duurt het voordat de eitjes eruit komen?? hier heb ik nog geen ervaring mee maar wil wel graag weten hoe lang dit nog duurt (ivm evt legnood)

    polly

  • #2
    Nou ik heb al antwoord gekregen van het Popje zelf,
    ze zal wel denken het is rustig op het papegaaien en kakatoe forum.

    Ze heeft haar eerste ei gelegd.

    Groetjes Polly.

    Opmerking


    • #3
      De natuur regelt meestal beter dan de regeltruusjes op twee benen....
      Succes ermee en laat eens horen als er jongen zijn.

      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        leuk! veel succes.

        Opmerking


        • #5
          tweede ei

          Als er jongen zijn laat ik het wel weten, ik zal zelfs eens proberen foto's te plaatsen.

          Ik had me wel een beetje ingelezen, en wist dat de eieren elkaar niet zo snel zouden opvolgen als bv mijn Goulds.
          Toch vond ik het lang duren maar heb zojuist het tweede ei ontdekt.


          Ik heb gister mijn broer nog gebeld of hij nog ringen had voor mij, maar hij had alleen nog maar 4,5 mm. (4mm zou beste zijn)

          Zijn er hier nog mensen die uiteraard tegen vergoeding een paar ringen kunnen sturen?

          Groetjes Polly.

          Opmerking


          • #6
            Je hebt nog wel tijd om te bestellen, hoor. Zo snel gaat het niet.

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oooh ok top,

              ik dacht dat het nu te kort dag was daarvoor.

              Groetjes Polly.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Polly
                Oooh ok top,

                ik dacht dat het nu te kort dag was daarvoor.

                Groetjes Polly.

                Sorry, ik ben onvolledig in mijn informatie geweest....... Ik had moeten zeggen spoedbestelling: heb je na ongeveer een week in huis maar kost naast de normale prijs 1 euro extra.... per stuk.

                Hans.
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Polly
                  Als er jongen zijn laat ik het wel weten, ik zal zelfs eens proberen foto's te plaatsen.

                  Ik had me wel een beetje ingelezen, en wist dat de eieren elkaar niet zo snel zouden opvolgen als bv mijn Goulds.
                  Toch vond ik het lang duren maar heb zojuist het tweede ei ontdekt.


                  Ik heb gister mijn broer nog gebeld of hij nog ringen had voor mij, maar hij had alleen nog maar 4,5 mm. (4mm zou beste zijn)

                  Zijn er hier nog mensen die uiteraard tegen vergoeding een paar ringen kunnen sturen?

                  Groetjes Polly.
                  Polly succes en laat maar eens weten hoeveel bevruchte eitjes je heb gekregen

                  gr teun

                  Opmerking


                  • #10
                    Dag mensen,

                    ik heb vandaag 10 ringen besteld (spoedbestelling inderdaad), en degene van onze vereniging vertelde dat ik de ringen binnen twee weken in huis had.

                    Helemaal geregeld dus.

                    Ben benieuwd of de eitjes bevruvht zijn,

                    het popje is circa 3 jaar oud en het manneke is 1,5 jaar oud.

                    Ze zijn wel continue aan het paren de afgelopen paar weken(en nu nog), maar vak leek het wel of het mannetje er finaal naast zat.

                    Opmerking


                    • #11
                      ja, het zijn soms net acrobaten, maak maak je geen zorgen. Als ze alleen zijn gaat het prima!

                      Hans
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Update

                        Sja ik hoop maar dat als ze alleen zijn dat het beter gaat want wat ze nu doen is niet om aan te zien haha.

                        Vandaag staat genoteerd 11:59 3e ei gelegd.

                        Popje komt naar buiten poept veel en ik kan het derde ei bewonderen.

                        Ze zit komt nu alleen uit het blok nadat ze een ei heeft gelegd en af en toe om te eten en te paren.

                        Het mannetje voert het popje heel regelmatig.

                        Altijd leuk als je een poosje thuis bent.

                        Gr Polly.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Polly
                            ......Popje komt naar buiten poept veel en ik kan het derde ei bewonderen....
                            Gr Polly.
                            Broedende poppen kunnen inderdaad een flinke flats mest lossen...
                            Ik schep het altijd weg, het stinkt als de pest.


                            Ik verwacht eigenlijk dat het een soort broedplek is, zou daar graag een bevestiging van willen die meer ervaring met deze soort heeft.

                            Daar is niets mee aan de hand, inderdaad een broedplek.

                            Hans.
                            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                            Opmerking


                            • #15
                              Bedankt

                              Hans, bedankt voor je adviezen en bevestiging, mijn vrouw begon zich een klein beetje zorgen te maken over het kale plekje .

                              Groetjes Polly

                              Opmerking

                              Working...
                              X