Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke jongen zouden jullie houden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke jongen zouden jullie houden?

    hallo

    zoals jullie wel weten heb ik een nest met kapoetsensijzen.

    nu wil ik er straks 2 ruilen om 3 koppels samen te kunnen stellen (als ze alle 4 op stok komen ) maar wat zouden jullie ruilen de mannen of de poppen?

    ik wil met deze vogels tt gaan spelen maar ook verder kweken.

    zouden jullie kijken welke op de tt scoren?

    of kijken jullie naar iets anders?


    en wat zouden jullie geven aan natuurlijk voer om de rode kleur te krijgen?
    nieuwe website

  • #2
    Voor mij altijd poppen. Waarom? Omdat jouw poppen op jouw voer en in jouw kooien zijn groot geworden. Ik heb nu 2 aangekochte poppen die slecht mijn voer opnemen. Mijn eigen kweek poppen eten al mijn eivoer met smaak op en ze eten ook buffalo, zijn groot geworden in mijn broedkooien en zitten dus helemaal op hun gemak.

    Denk dat dat voor kweek in de toekomst toch veel handiger is. De man bevrucht wel en als je mazzel hebt werkt hij mee en anders pech. Eten je poppen je eivoer niet of houden ze niet van jouw broedkooien dan krijg je sowieso niks

    Opmerking


    • #3
      Mee eens, in het algemeen, de poppen houden om precies die redenen.
      Echter er zijn voor vogels waar je TT mee wl spelen ook nog andere criteria belangrijk dan alleen het geslacht.
      Bekijk de vogels na de jeugdrui en probeer ze eens te beoordelen zoals een keurmeester dat zou doen. Dus op formaat en model, zijn ze groot genoeg, zijn de verhoudingen goed?
      Dan de rest, van het keurbriefje af gaan, pas dan zou ik beslissen welke je wil houden en welke niet.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X