Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Camera vraag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Camera vraag!

    Ik heb een vraag over mijn camera.
    Vandaag ben ik naar vogel2010 geweest en geprobeerd foto's te maken, maar telkens kwam het zelfde probleem: bewegend/niet scherp, maar het was ook niet dat de tralies scherp was, maar gewoon heel de foto was niet scherp.

    weten jullie wat dat kan wezen? ligt het misschien aan de instellingen, zoja welkde instellingen zou ik dan moeten gebruiken?

    het gaat hier om een: Canon EOS 400D met SIGMA 18-200MM lens.

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Wouter Baan

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik heb zelf ook een keer gehad dat ik de AF uit had staan.... heeft even een tijdje geduurt voordat ik het door had. Knopje omzetten en het probleem was voorbij

      Tja, dat krijg je er van als je de camara nog onder de knie moet krijgen. Maar zoals Ton al aangeeft kan het aan een heleboel andere dingen liggen
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        En daarbij, ik heb nu ruim een jaar de 400D en ik leer nog steeds wat bij. Het is een mooie maar best complexe camera. Absoluut geen schande dus, eerder een leuke uitdaging.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Te weinig licht dus te lange sluitertijd ,en dan lukt het natuurlijk niet goed om de kamera stil te houden(zeker in de tele stand) ,ook de vogels zitten niet altijd stil. Gevolg zijn dus onscherpe foto's.
          De 18-200 mm lens is al niet zo lichtsterk dus dit bevordert de scherpte ook al niet.
          Ook kan door de drukke omgeving op verkeerde dingen worden scherpgesteld. Handmatig scherpstellen kan dan ook al beter zijn.
          Losse sterke flitser kan de oplossing zijn ,maar of ze nu zo blij zullen zijn als je daar constant loopt te flitsen ,denk ik ook niet.

          Opmerking


          • #6
            goeie foto's maken van de vogels buiten de voliere

            kijk hier maar eens even naar



            sucses !!!!!

            Opmerking


            • #7
              ik word tegenwoordig gek van de toestellen ik vind dat er veelste veel op zit .
              gewoon 4 knopjes aan en uit en scherp stellen en flits erop flits eraf dat was voor mijn al genoeg hahahahaa
              en dat instellen dat die dat maar auto matische doet hahahaa

              Opmerking


              • #8
                Hallo Mirke. En voor U maken ze die Dafjes 55/66 ook al niet meer. Groet, Kees Nieuw Zeeland

                Opmerking


                • #9
                  Tip.

                  Hallo Wouter

                  kijk hier maar eens naar, mischien kan je er iets mee

                  Opmerking

                  Working...
                  X