Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kunnen ze naar buiten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer kunnen ze naar buiten?

    Wanneer halen jullie de vogels van binnen naar buiten? Wachten tot na de vorst of is er een bepaald tijdstip dat het beste is?
    Matsje <3

  • #2
    Eind april, begin mei is meestal veilig. Zodra er geen nachtvorst meer te verwachten is.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Eind april, begin mei is meestal veilig. Zodra er geen nachtvorst meer te verwachten is.
      weetje , vorig jaar , was is gewoon bezig met een gezelschaps volliere ,

      (7m lang op 1m breed (tegen muur) en 2m hoog )

      er zaten een 15 tal koppel vogels in en 80% kanaries , en eind april had ik al mijn eerste jongen die uitvlogen ... dus ik begrijp niet zo echt waarom meeste mensen op de forum , quoten om te wachten tot na april , verlies je dan geen crusiale tijd ?

      of is het echt omdat ik in het zuiden van Belgie woon dat het reeds een "zuiders klimaat " is ?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Barend
        Hoi Roosje , even vragen , duik jij ook????
        Wat bedoel je? Duiken, zoals in de zee?
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
          Wanneer halen jullie de vogels van binnen naar buiten? Wachten tot na de vorst of is er een bepaald tijdstip dat het beste is?
          ik heb zelf een verwarmd nachthok en een knots van een buitenverblijf [volliere] de vlieg opening is aaltijd open , de goudvinken en sijsjes blijven gewoon de heele winter buiten, willen zelfs niet naar binnen. maar het andere grut maakt dankbaar gebruik van het verwarmde nachthok.
          ik was vergeten een nestkastje weg te halen om dat die op 4 meter hoogte hing. en ik miste al een diamandduifje ,wel nu die zat gewoon buiten te broeden bij -10 gr vorst, met als gevolg 2 prachtige jongen die in middels ook al viegen.

          gr j.o.v

          Opmerking


          • #6
            ik begrijp niet zo echt waarom meeste mensen op de forum , quoten om te wachten tot na april , verlies je dan geen crusiale tijd
            Dat is omdat je met dergelijke algemene adviezen, je kent de omstandigheden tenslotte niet, beter aan de veilige kant kan adviseren. Stel dat het half april twee weken stevig gaat vriezen en alles ligt dood, dan wil ik niet geadviseerd hebben dat het zo veilig was...

            Vogels die al buiten gewend zijn, hebben er meestal totaal geen problemen mee, vogels die uit een warme binnenruimte komen wel.

            En tijd verliezen? Hoezo? In mei leggen de meeste vogels een ei, toch?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Dat is omdat je met dergelijke algemene adviezen, je kent de omstandigheden tenslotte niet, beter aan de veilige kant kan adviseren. Stel dat het half april twee weken stevig gaat vriezen en alles ligt dood, dan wil ik niet geadviseerd hebben dat het zo veilig was...

              Vogels die al buiten gewend zijn, hebben er meestal totaal geen problemen mee, vogels die uit een warme binnenruimte komen wel.

              En tijd verliezen? Hoezo? In mei leggen de meeste vogels een ei, toch?
              ja indd volledig akkoord

              Opmerking


              • #8
                Nee , ik lees aan je reactie dat ik de verkeerde voor me heb , ik ken een Roosje uit belgie die idd ook duikt zoals in zee zo jij schrijft.
                Ah, maar dat ben ik niet. Jammer

                Oorspronkelijk geplaatst door j.o.v
                ik heb zelf een verwarmd nachthok ...
                Ik was van plan een nachthok met zo'n anti-vriesding zelf te maken deze zomer. Ondertussen zijn we een half jaar verder en het is nog steeds niet gebeurd Ik had geen tijd meer in de grote vakantie en tijdens school heb ik zeker geen tijd. Daarom haalde ik de duifjes binnen deze winter. Maar als de kwartelren af is, zal ik zeker beginnen aan het nachthok
                Matsje <3

                Opmerking

                Working...
                X