PDA

Bekijk Volledige Versie : Zitstokken

Erik van Staverden
16-01-2010, 18:25
kleine "help"

vandaag bij de NBvV in Apeldoorn geweest. Alle stands afgelopen, zoeken naar holle kunstof zitstokken.

Wie o wie weet hoe je hier aan kunt komen?

Groetjes,
Erik van Staverden

Ton Koek
16-01-2010, 18:38
Hier in Haarlem verkopen ze die in de dierenwinkels.

Ton
16-01-2010, 19:45
die hele korte, plusminus 10 cm, heb ik volop gezien. misschien dat je die niet zocht ?

Erik van Staverden
16-01-2010, 22:07
ik bedoel van die holle "buisjes" van kunstof. Dus niet, welke je aan de fronten vastdraait

Ton Koek
16-01-2010, 22:38
Bel eens met P.J. Hoeben dierenspeciaalzaak in Haarlem, misschien willen ze die stokken wel opsturen.
Anders kan ik ze wel halen en opsturen voor je.
Zeg maar dat ik je over hen verteld heb... :)

dik
16-01-2010, 23:19
ik bedoel van die holle "buisjes" van kunstof. Dus niet, welke je aan de fronten vastdraait

bedoel je ze van 100 cm lang kleur wit /biege welke dikte 10/12/18 mm
zijn er volop

Dik

Antoni Hopmann
17-01-2010, 00:44
bedoel je ze van 100 cm lang kleur wit /biege welke dikte 10/12/18 mm
zijn er volop

Dik

Zijn die om luizen te vangen of voor verwarming,Dik.

Ik had hier laatst een paar buitenlanders,die gebruikten bamboestokken.
Daar verschuilen de luizen zich dan in en werden de stokken op die manier een soort luizenval.
Vroeger werden hiervoor meen ik ook stokken van de vlier voor gebruikt.

dik
17-01-2010, 01:05
Zijn die om luizen te vangen of voor verwarming,Dik.

Ik had hier laatst een paar buitenlanders,die gebruikten bamboestokken.
Daar verschuilen de luizen zich dan in en werden de stokken op die manier een soort luizenval.
Vroeger werden hiervoor meen ik ook stokken van de vlier voor gebruikt.

Antoni

ja Antoni je gelooft het niet maar een paar honderd stuks van deze stokken word elke jaar nog verkocht ik heb ook liever houten zitstokken inverband ongedierte aleen deze zijn een dubbeltje duurder per meter
dik

Erik van Staverden
17-01-2010, 13:00
Waarom ik deze holle buisjes wil hebben? Niet om de luizen te vangen (ben er "gelukkig" al een jaar of 5 vanaf.

Groot voordeel van deze is t.o.v. hout, je kan ze goed in de vaatwasser doen. Hout blijf je aan het schuren, deze snel verwisselen, in de vaatwasser, en klaar is bassie.

Wie kent de leverancier / winkel van deze stokjes?

Groetjes,
Erik

Ton
17-01-2010, 19:45
volgens mij gaf Ton Koek je een adres ;)

Antoni Hopmann
17-01-2010, 22:19
Waarom ik deze holle buisjes wil hebben? Niet om de luizen te vangen (ben er "gelukkig" al een jaar of 5 vanaf.

Groot voordeel van deze is t.o.v. hout, je kan ze goed in de vaatwasser doen. Hout blijf je aan het schuren, deze snel verwisselen, in de vaatwasser, en klaar is bassie.

Wie kent de leverancier / winkel van deze stokjes?

Groetjes,
Erik

Nooit schuren Erik. Gewoon met harde borstel en bleekwater.

Patriick
19-01-2010, 14:41
Ik heb die plastic stokken bij die duitse stand helemaal achteraan zien liggen.
Bij de trap omhoog naar de verkoopafdeling zeg maar.

Ik heb daar overigens houten stokken gekocht voor in de tralies, deze stokken passen helemaal niet.
Als ik ze er tussen draai buigen de hele tralies krom. Nu moet ik dus al die inhammen in de stokken dieper zagen.
Beetje jammer aangezien het er 100 zijn :rolleyes:

Ton Koek
19-01-2010, 14:54
Mooie hobby erbij meteen Patrick... :)

Antoni Hopmann
19-01-2010, 15:25
Ik heb die plastic stokken bij die duitse stand helemaal achteraan zien liggen.
Bij de trap omhoog naar de verkoopafdeling zeg maar.

Ik heb daar overigens houten stokken gekocht voor in de tralies, deze stokken passen helemaal niet.
Als ik ze er tussen draai buigen de hele tralies krom. Nu moet ik dus al die inhammen in de stokken dieper zagen.
Beetje jammer aangezien het er 100 zijn :rolleyes:

Patrick, Ja vogels houden/kweken betekent gelijk,dat je van alle markten oet thuis zijn.
Even met de slijpschijf toch. Zo gepiept.;)

Erik van Staverden
19-01-2010, 22:45
Wellicht een tipje: je hebt dopjes, die je over het hout schuift, en tussen de tralies kan "klikken". Strakke afwerking moet ik zeggen.

Zelf heb ik de kunstof stokjes gevonden. Joepie allé. Waar het entree kaartje NBvV al niet goed voor was. Deze loodste mij naar Waalwijk, naar Geldof & zn. Mooie winkel trouwens, met onzettend veel aanbod op zaden.

Groetjes,
Erik

Antoni Hopmann
20-01-2010, 00:25
Wellicht een tipje: je hebt dopjes, die je over het hout schuift, en tussen de tralies kan "klikken". Strakke afwerking moet ik zeggen.

Zelf heb ik de kunstof stokjes gevonden. Joepie allé. Waar het entree kaartje NBvV al niet goed voor was. Deze loodste mij naar Waalwijk, naar Geldof & zn. Mooie winkel trouwens, met onzettend veel aanbod op zaden.

Groetjes,
Erik

Ja idd. Erik. Maar kijk goed uit. Lijm ze op de stokken,want de luis kruipt in die dopjes.
Vraag met niet hoe,maar het gebeurt.