PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer kunnen nestjes weer opgehangen worden?

Jorik
16-01-2010, 18:20
Hallo, :rolleyes:

Ik ben benieuwd wanneer de nestkastje's weer opgehangen kunnen worden ? :)
En wanneer de vogels weer kunnen gaan broeden. (buitenhuis)
Nu vriest het nog wel in de avond . maar kan ik over 1 of 2 maand de nestkastje's weer ophangen? alvast bedankt :D

Ton Koek
16-01-2010, 18:35
De laatste elfstedentocht was in maart, dus kijk het even aan. Ik denk dat eind april een veiliger is. Het verschilt per voorjaar, ook als het echt lekker zacht is, weet dat je nog ijs kan hebben tot eind april.

Antoni Hopmann
17-01-2010, 00:39
Hallo, :rolleyes:

Ik ben benieuwd wanneer de nestkastje's weer opgehangen kunnen worden ? :)
En wanneer de vogels weer kunnen gaan broeden. (buitenhuis)
Nu vriest het nog wel in de avond . maar kan ik over 1 of 2 maand de nestkastje's weer ophangen? alvast bedankt :D

Meestentijds worden de nestkastjes buiten opgehangen omstreeks
2de helft maart.

Jorik
17-01-2010, 11:59
Bedankt alle 2 :D
Ik denk dat ik ze dan maar begin April ofzo ophang licht ff aan het weer;):cool:

Ton Koek
17-01-2010, 13:39
Gemiddeld is het in april een graad of 9 geweest de afgelopen 10 jaar, met diverse keren stevige nachtvorst.
Ik zou ze dan wel heel voorzichtig laten wennen en het nachthok wat verwarmen.

Ze zeggen dat het over de hele wereld steeds warmer wordt, dus met wat geluk gaat het goed.

Jorik
17-01-2010, 23:03
Tis maar wat je geluk noemt Ton ;) Ik heb liever dat het zo was als het hoort dan de opwarming van de aarde ;) Als je bedenkt dat je dan over 10tallen jaren bijv.Neontetra's kan houden in je vijver :p ( Dat zijn vissen )
Ik denk indd dat ik het allemaal voorzichtig doe ^^,
Nachthok verwarmen gaat niet lukken , ik heb namelijk geen verwarming maar er is in een jaar geen enkele dode vogel door deze vorst gestorven(behalve 5 vogels die ik op een beurs had gekocht die waren de volgende dag al dood :( )