Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal zit dik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal zit dik

    hoi
    zoals ik al meldde zit mijn nachtegaalman nogal dik,ik heb vandaag enkele vogels uitgevangen om de buik en borstkleur eens te bekijken en heb gezien dat bij alle vogels de borst mooi egaal rood is en de buikjes bleker (licht roze zoals blanke huidskleur bij mens)
    alleen bij de nachtegaalman zit er op de buik een geel knobbeltje en op zijn borst een grote gele vlek(lichte uitstulping)
    de ontlasting is waterachtig wit wat denk ik normaal is bij v i eters
    ik vermoed dat dit vet is en hoop dat dit niet al te veel kwaad kan(was al opgelucht dat ik geen zwarte vlekken zag)
    bij de vorige eigenaar kregen ze volgens hem het hele jaar door veel meelwormen,morios en een paar wasmotlarven en tijdens kweekseizoen veel wasmotlarven (minstens 10 per dag )
    als er iemand is die een diagnose kan stellen dan hoor ik het graag

    veel dank

  • #2
    Mischien is hij wat vervet, houd je hem in een grote voliere ?

    Opmerking


    • #3
      voliere van 2 op 2 ze maken nog steeds geen aanstalten om te nestelen ,hoewel de vorige eigenaar zei dat ze altijd vroeg op het jaar beginnen

      Opmerking


      • #4
        2 op 2 n samen met nog andere vogels ? Hoe lang heb je hem al en wat geef jij hem ?

        Opmerking


        • #5
          Hoe lang heb je hem al en wat voer jij hem? Ik voer zelf nu 1 eetlepel bepoederde pinkies, universeel, fruit en 4 meelwormen per nachtegaal per dag. Dus zeker geen grote hoeveelheden vette insecten. Hier zijn ze flink bezig. Het zet nog niet door maar dagelijks zijn ze toch 2 uur zeker bezig met slepen en druk doen.

          Opmerking


          • #6
            Dit jaar geen poging tot broeden marx? Hier krijgen ze levende buffalos, meelwormen, morios, krekels en fruitvliegjes,diepgevroren Bufs, pinkies, miereneieren en wasmot larven.
            Mvg, Ben

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Van Den Berge Ben
              Dit jaar geen poging tot broeden marx? Hier krijgen ze levende buffalos, meelwormen, morios, krekels en fruitvliegjes,diepgevroren Bufs, pinkies, miereneieren en wasmot larven.
              Mvg, Ben
              \

              Jawel, ik probeer het nog 1 jaar en als het weer niet wil krijgen ze gewoon gezelschap van andere vogels. Ik hou echter de natuur aan en ga dus iets later met een variatie aan insecten beginnen Nu gewoon pinkies en meelwormen. Ze gaan al flink hoor, ze slepen en zingen de hele tijd

              Opmerking


              • #8
                Ik dacht al, als ze nu al druk bezig zijn, dan is dat al vroeg in vergelijking met vorig jaar. Laat ze maar op hun gemak doen zou ik zo zeggen . Veel succes.

                On topic, nog altijd geen ractie op het voedsel..

                Opmerking


                • #9
                  hoi,

                  bij mij krijgen ze een mengeling van 3 soorten universeel met een beetje breedmax in ,fruit,levende buffalos,een paar levende meelwormen per dag,diepvriespinkies en paar diepvrieswasmotten per dag
                  ze zijn nu wel al een tijdje actiever en hun bekje kleurt steeds meer rood maar nog steeds geen nestelactiviteiten en de bussel cocos blijft onaangeroerd
                  ze worden ook steeds aanhankelijker en ze komen nu tot op een 50 cm van het gaas als ik voor de voliere sta
                  ik hoop dat ze binnenkort aan de slag gaan
                  mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    Mijn japanse nachtegaal pop broed sinds vorige week op 2 eieren . De man heb ik na 2 eieren apart gezet , omdat ik hem niet vertrouwde dat hij de eieren onaangeroerd zou laten liggen. het feit dat de pop op 2 eieren broed bevestigd mijn wantrouwen.
                    De man zit in een reservevlucht vlak naast de vlucht waar de pop broed, hij hangt regelmatig aan het gaas , zo kan hij in het nest kijken en de pop aankijken. Het ziet er allemaal erg veelbelovend uit, en ik verwacht in het weekend de jongen uitkomen, want de eieren zijn wel bevrucht.

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat lijkt me allemaal wel veel ? IK heb ergens gelezen dat nachtegalen nogal veelvraten zijn en ze zoveel mogelijk proberen op eten. Als je ze dus teveel eten geeft, gaan ze vervetten. Heeft iemand anders hier ervaring mee ?
                      Mvg,Ben

                      Opmerking


                      • #12
                        jappen hebben vandaag nest afgewerkt
                        3dagen geleden zag ik de man met een kokosvezel in de bek,na observatie zag ik dat ze samen vlijtig bouwden aan een nest in de thuja
                        het bevind zich 20 cm boven een door mij aangebracht nestkorfje(eigenwijs zijn ze wel)maar het ziet er verder wel zeer stevig uit dus we leven in hoop

                        Opmerking


                        • #13
                          vandaag eerste eitje in het nest

                          Opmerking


                          • #14
                            mooi man, gaat goed zo
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                            Opmerking


                            • #15
                              De 2 jongen zij nu enkele dagen uit het nest.Het vliegen cq.klimmen ziet er erg onbehouden uit. De man heb ik er nu ook sinds het uitvliegen er weer bijgelaten, maar de pop houd de man op afstand van de jonge vogels, en ik heb de man ook nog niet zien voeren . Wel heeft hij de pop vanmorgen weer bevrucht, maar nu ben ik bang dat de pop eieren gaat leggen, en gaat broeden, zonder dat de man de jongen gaat voeren. Zijn mijn twijfels gegrond??

                              Opmerking

                              Working...
                              X