Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stervend vogeltje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • stervend vogeltje

    Ik ben hier net nieuw maar heb me nog niet kunnen voorstellen...Eerst heb ik hier een dringende zaak;Ik ging net naar men voliere kijken en er lag een vogeltje op de grond...ik heb hem snel binnen gebracht en het leeft nog wat...de oogjes zijn dicht,het beweegt niet meer maar ademt wel nog...Wat kan ik doen?ik hoop dat iemand snel antwoord geeft!(oja,de vogeltjes zijn wel allemaal al oud dus mss dat hiij gwn aan het sterven is van ouderdom).Maar is er eventueel iets wat ik kan doen?

  • #2
    Warm zetten, gerust laten, eten en drinken op de grond en hopen dat het goed gaat. Naar de dierenarts zou ik niet gaan. Het beestje zal de tocht naar de dierenarts zeker niet overleven. Daarvoor kun je beter wachten tot het wat aangesterkt is. Jammer genoeg kan je echt niks doen nu. Hopelijk sterft het arme beestje niet. Ik duim voor je.
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      Eten en drinken kan het niet meer...ik denk dat het bijna gedaan is... .Ik heb hem in een dekentje gelegt en nu hopen dat het nog goed komt...

      Opmerking


      • #4
        Wat is het voor vogeltje?

        Opmerking


        • #5
          Het is een rijstvogeltje.Heb het enkele jaren geleden gekregen van iemand toen ze nog jonkies waren.Ze zijn met 2 en ze zaten altijd samen dus als het ene sterft zal het ook een groot verlies zijn voor het ander vogeltje

          Opmerking


          • #6
            ik kan men ogen niet geloven het is ineens weer beginnen vliegen alsof er niets gebeurd is .kan ik het nu weer gwn buiten in de kooi doen?wat ben ik blij!

            Opmerking


            • #7
              ik ga het toch nog maar even binnen in de warmte laten zitten denk ik

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  ik ga het inderdaad nog even binnenhouden.Ik zie nu wel dat zen buikje kaal is...er zijn wat veren weg.Zou hij onderkoeld zijn geraakt?

                  Opmerking


                  • #10
                    Hij is toch nog heel zwak hoor.Hij ligt weer neer en het is net alsof hij weer van zen stokje gaat vallen...ik heb hem in een kooitje gezet me een lampje erboven voor warmte...

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Tom, als je de mogelijkheid hebt wil je dan misschien de andere rijstvogel ook binnen halen en ze gewoon lekker tot april binnen laten? Het zijn oude diertjes en die kale buik en volledige eenzaamheid gaat hem niet worden als hij al opknapt. Wel pas die andere binnen halen als deze er helemaal bovenop is natuurlijk.

                      Dat is tenminste wat ik zou doen. Terugzetten van zo'n oud beestje dat even zo in de problemen zat zal wel een dood vogeltje opleveren. Je zegt een kale buik te zien. Is dat geen ei in de buik? Legnood dus? Je ziet dan dat de onderbuik wat hangt en dat je dan inderdaad daar het vlees ziet. Als dat het geval is moet je haar warm en rustig wegzetten. Evt wat olie (zonnebloem bv) op de cloaca (poepgat) doen en een beetje in de cloaca proberen te krijgen. Heel zacht masseren en dan rust geven.

                      Opmerking


                      • #12
                        Laat hem maar nog even binnen. Misschien zelfs tot het stopt met vriezen.
                        Matsje <3

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik ga hem inderdaad binnen laten en als het beter is zet ik het ander er ook bij...Ik zie trouwens niet dat het onderbuikje wat uitpuilt ofzo dus ik denk niet dat het zwanger is.Ik heb wel gehoord dat wanneer een vogeltje wat ouder wordt,zijn buikje wat kaal kan worden omdat er zich wat buikvet ontwikkelt.Ik weet niet in hoeverre dit klopt?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom Alen
                            Ik ga hem inderdaad binnen laten en als het beter is zet ik het ander er ook bij...Ik zie trouwens niet dat het onderbuikje wat uitpuilt ofzo dus ik denk niet dat het zwanger is.Ik heb wel gehoord dat wanneer een vogeltje wat ouder wordt,zijn buikje wat kaal kan worden omdat er zich wat buikvet ontwikkelt.Ik weet niet in hoeverre dit klopt?
                            Zwanger? Probeer toch maar de cloaca in te wrijven met slaolie en zet het beestje maar lekker warm weg
                            Matsje <3

                            Opmerking


                            • #15
                              Het vogeltje is deze namiddag gestorven

                              Opmerking

                              Working...
                              X