Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedmachine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broedmachine

    Hallo lezers,
    Ik wil een broedmachine aanschaffen.
    Het is voor enkele eieren, vaak niet meer dan 10.
    Heeft 1 van jullie ervaring met broedmachines en wat voor type.
    Graag hoor ik van jullie.
    Alvast bedankt Ime

  • #2
    Ik heb zelf geen broedmachine .. zou er wel 1 willen maar ik vindt dat er 1 nadeel aan zit,De jongen uit een broedmachine zullen minder snel zelf eitjes uitbroeden dat vogels die door de echte ouders zijn uitgebroed
    Verder denk ik dat je een 2e hands broedmachinetje kan kopen
    Suc6

    Opmerking


    • #3
      broedmachine.

      Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
      Hallo lezers,
      Ik wil een broedmachine aanschaffen.
      Het is voor enkele eieren, vaak niet meer dan 10.
      Heeft 1 van jullie ervaring met broedmachines en wat voor type.
      Graag hoor ik van jullie.
      Alvast bedankt Ime
      heb al 45 jaar 3 broedkassen. alleen voor kwartels, fazanten,kippen.
      per kas werden er 100 eieren van de kwartel in de kas, alle 14 dagen, dus kwakkels te veel.
      maar je moet ook een moederhuis hebben, op 35 graden warmte.
      die moeten op draad lopen, eerste kuikenmeel geven.
      pas op, pas op. het water alleen in een fontein, ze verdrinken de kwartels.
      bij fazanten kweek, moet je kippen kuikens bij steken in het moederhuis, ook wat meelwormen in het kuikenmeel doen. want die fazanten zijn stomme kiekens, ze apen na.
      wanneer je het zo niet doet, zullen al je fazanten sterven.

      vinken gr medaar

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door medaar
        heb al 45 jaar 3 broedkassen. alleen voor kwartels, fazanten,kippen.
        per kas werden er 100 eieren van de kwartel in de kas, alle 14 dagen, dus kwakkels te veel.
        maar je moet ook een moederhuis hebben, op 35 graden warmte.
        die moeten op draad lopen, eerste kuikenmeel geven.
        pas op, pas op. het water alleen in een fontein, ze verdrinken de kwartels.
        bij fazanten kweek, moet je kippen kuikens bij steken in het moederhuis, ook wat meelwormen in het kuikenmeel doen. want die fazanten zijn stomme kiekens, ze apen na.
        wanneer je het zo niet doet, zullen al je fazanten sterven.
        vinken gr medaar
        handige tip
        welke kwartels kweek je medaar?

        Opmerking


        • #5
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

          Opmerking


          • #6
            kevin.

            ik kweek geen kwartels meer. omdat ik het verboden ben van arts, het stof.
            kweekte: Chinese in alle kleuren.de j.p. in wildkleur. ook zwanen, kippen, eenden zelfs eens struisvogel eieren( da was oooo ze).
            zelf maken is zinloos.een broedkas koop een, das veel beter.
            maar je vochtigheid moet zeker 70 procent zijn. ze tweemaal daags keren.
            nooit met koude handen,altijd met 12uur tussen.
            mijn top was: 100 Japanse kwartel eitjes erin. na 14 dagen 98 kuikens.
            de plaats van de kas doet er veel aan. altijd termometer met fahrenheit nemen. kan je veel beter regelen. broeden tussen 101 en 102 far. nooit 103far. want dan is alles kapot. ook bij het inleggen van de eitjes, ze eerst een nacht ( bij vervoer) laten rusten . keren na 36uur voor de eerste maal.dan alle dagen 2x. wanneer je na 72uur een donder en bliksem hebt gehad, vergeet de broedkas maar . alles is kapot ( de kiem is erwere uit) heb dit meermaals meegemaakt. ook ze nooit uit het ei helpen.zinloos. je zal bloed zien , wel je breekt zijn navelstreng.
            suskewiet medaar.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door medaar
              ik kweek geen kwartels meer. omdat ik het verboden ben van arts, het stof.
              kweekte: Chinese in alle kleuren.de j.p. in wildkleur. ook zwanen, kippen, eenden zelfs eens struisvogel eieren( da was oooo ze).
              zelf maken is zinloos.een broedkas koop een, das veel beter.
              maar je vochtigheid moet zeker 70 procent zijn. ze tweemaal daags keren.
              nooit met koude handen,altijd met 12uur tussen.
              mijn top was: 100 Japanse kwartel eitjes erin. na 14 dagen 98 kuikens.
              de plaats van de kas doet er veel aan. altijd termometer met fahrenheit nemen. kan je veel beter regelen. broeden tussen 101 en 102 far. nooit 103far. want dan is alles kapot. ook bij het inleggen van de eitjes, ze eerst een nacht ( bij vervoer) laten rusten . keren na 36uur voor de eerste maal.dan alle dagen 2x. wanneer je na 72uur een donder en bliksem hebt gehad, vergeet de broedkas maar . alles is kapot ( de kiem is erwere uit) heb dit meermaals meegemaakt. ook ze nooit uit het ei helpen.zinloos. je zal bloed zien , wel je breekt zijn navelstreng.
              suskewiet medaar.
              ik heb dat nog eens gedaan bij harlekijns en chinese en ze hadden allemaal
              een soort van verkrampte poten

              Opmerking


              • #8
                broed machiene

                Oorspronkelijk geplaatst door medaar
                ik kweek geen kwartels meer. omdat ik het verboden ben van arts, het stof.
                kweekte: Chinese in alle kleuren.de j.p. in wildkleur. ook zwanen, kippen, eenden zelfs eens struisvogel eieren( da was oooo ze).
                zelf maken is zinloos.een broedkas koop een, das veel beter.
                maar je vochtigheid moet zeker 70 procent zijn. ze tweemaal daags keren.
                nooit met koude handen,altijd met 12uur tussen.
                mijn top was: 100 Japanse kwartel eitjes erin. na 14 dagen 98 kuikens.
                de plaats van de kas doet er veel aan. altijd termometer met fahrenheit nemen. kan je veel beter regelen. broeden tussen 101 en 102 far. nooit 103far. want dan is alles kapot. ook bij het inleggen van de eitjes, ze eerst een nacht ( bij vervoer) laten rusten . keren na 36uur voor de eerste maal.dan alle dagen 2x. wanneer je na 72uur een donder en bliksem hebt gehad, vergeet de broedkas maar . alles is kapot ( de kiem is erwere uit) heb dit meermaals meegemaakt. ook ze nooit uit het ei helpen.zinloos. je zal bloed zien , wel je breekt zijn navelstreng.
                suskewiet medaar.
                waarom moet nou de manier van een ander zinloos zijn.
                in mijn zelf gemaakte broedkas zijn net 14 wyandotte kuikens uit gebroed uit de 15 eitjes die ik er in heb gelegd.

                luchtvochtigheid is rond de 50% je wil de kuikens niet verdrinken in hun ei pas de laatste 2 dagen voor uitkomen ga je naar 70%

                er gaan meer wegen naar rome beste vriend
                met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                Opmerking


                • #9
                  zwartwang; waar hou je dan die kuikens tot ze naar buiten kunnen?
                  want het moet dan toch wat goed weer zijn rond maart, april

                  Opmerking


                  • #10
                    kuikens

                    Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                    zwartwang; waar hou je dan die kuikens tot ze naar buiten kunnen?
                    want het moet dan toch wat goed weer zijn rond maart, april
                    ik heb een grote schuur die verwarmt is.
                    ik begin altijd vroeg met broeden zodat mijn vogels klaar zijn voor de tt.
                    de kippen heb ik voor de lol en mijn hennen worden oud vandaar dat ik wat uitgebroed heb.

                    de jonge kwartels zitten nu in de nachthokken van de vogels bij 15 graden mannen en poppen gescheiden.

                    in april/mei stop ik met broeden zodat ik weer lekker naar de camping kan zonder bang te zijn dat ik nog hier en daar moet ringen.
                    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                    Opmerking


                    • #11
                      www.vogelskweken.be

                      Opmerking

                      Working...
                      X