Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geslachtsbepaling diamantduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Geslachtsbepaling diamantduiven

    Hoi allemaal,

    Ik heb gister 2 diamandduiven gekregen. En ik wou graag weten hoe ik het geslacht het beste kan bepalen bij hun. Dus mijn vraag is "Hoe zie ik of een diamnadduif een popje of manetje is?"

    alvast bedankt!

  • #2
    Normailter heeft een mannetje (doffer) een duidelijk bredere en rodere oogring dan de duivin.

    Veel plezier met deze leuke duifjes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      oke dank je

      De ene heeft wel een vrij brede en vuur rode oogring. De andere heeft een oranje bijna eve brede oogring (iets minder breed maar scheelt nie veel).
      Dus ik denk dat ik 2 doffers heb dan.

      Voor de zekerheid wil ik jullie mening ook hebben dus ik post morgen wel paar foto's.

      Is het bij diamandduiven veel voorkomend dat ze hand tam zijn? deze zijn namelijk behoorlijk tam

      Opmerking


      • #4
        bij mij zijn ze helemaal niet tam, maar mooi dat ze tam zijn is altijd leuk...

        Ene keer als ze beginnen met kweken dan blijven ze wel gaan

        Opmerking


        • #5
          Het kan ook zijn dat de duif met de oranje oogring een overjarige duivin is. Deze kan gerust nog kweken, alleen is haar oogring dikker dan een jonge duivin waardoor de geslachtsbepaling moeilijker is
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            volgens mij zijn het 2 mannetjes maar graag zou ik ook jullie mening willen hebben

            hier is link van foto:

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
              volgens mij zijn het 2 mannetjes maar graag zou ik ook jullie mening willen hebben

              hier is link van foto:
              http://album.partyflock.nl/74989847....cache;11216732
              Ik kan de foto niet zien! 'Foto niet toegankelijk' staat er...
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                hhmmzzz vreemd

                ff andere manier proberen

                Opmerking


                • #9
                  gelukt

                  Opmerking


                  • #10
                    Het kunnen best 2 doffers zijn. Het kan ook een overjarige duivin zijn. Voor de zekerheid zou ik sowieso 1 duif gaan ruilen voor een duivinnetje.
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      Bij de donker grijze is de ring echt plat zegmaar en bij de lichtgrijze is de oogring beetje wat gebobelder weet niet of dat er wat mee te maken heb ofc. iig ze zijn niet gering dus weet niet of er 1 overjarig is. ZE zitten wel continu bij elkaar maar ze zitten alleen samen met 1 kopeltje zebravinkjes :P. gaat goed samen overgens! Wat mij wel opvalt is dat 1 van de 2 een zwaar geluid maakt. Weet niet precies hoe het heet en hoe ik t moet omschrijven. weet ook niet of dat er mee te maken heeft.

                      nog 1 bijhalen is op dit moment geen optie ivm huisvesting moet nog grotere binnenkooi bouwen :P ze kunnen het gewoon goed vinden samen en dus denk ik dat ik het verlopig zo hou. later kan ik altijd nog een duivin bij halen.

                      Opmerking


                      • #12
                        baltsen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
                        ...Wat mij wel opvalt is dat 1 van de 2 een zwaar geluid maakt. Weet niet precies hoe het heet en hoe ik t moet omschrijven. ...
                        Bedoel je baltsen? De doffer buigt diep met zijn kop naar de grond, spreid zijn staart open en maakt hierbij een heel zwaar laag geluid, telkens hetzelfde en hij herhaalt het altijd maar. Dat betekent dat hij wil paren met de duivin voor wie hij baltst. Ik heb nog nooit een doffer gezien die baltst voor een andere doffer.
                        Matsje <3

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja ik ben iedere keer te laat met kijken. Ik denk dat het baltsen is. Iedere keer doet ie het geluid maar 1x en dan kijk ik net en te laat dus dan ken ik dus ook niet zien welke van de 2 het is... volgens mij dacht ik van de week te horen dat het de donker grijse was maar dat weet ik echt niet zeker. Als jij zegt dat ze dat alleen voor een duivin doen dan zal ik dat strax als ze in hun grotere verblijf zitten dan zal ik het vanzelf merken :P

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Oorschot
                            Ja ik ben iedere keer te laat met kijken. Ik denk dat het baltsen is. Iedere keer doet ie het geluid maar 1x en dan kijk ik net en te laat dus dan ken ik dus ook niet zien welke van de 2 het is... volgens mij dacht ik van de week te horen dat het de donker grijse was maar dat weet ik echt niet zeker. Als jij zegt dat ze dat alleen voor een duivin doen dan zal ik dat strax als ze in hun grotere verblijf zitten dan zal ik het vanzelf merken :P
                            Ik heb toch nog nooit gehoord ven een doffer die voor een doffer baltst. Maar wacht maar nog even met ze in het grotere verblijf te zetten tot het zeker is dat hij baltst. Anders moet je ze misschien vangen en dat is echt geen leuk karwei!

                            P.S.: Als de verkoper zei dat het een koppel was, heeft hij waarschijnlijk wel gelijk. Zeker als het een ervaren kweker is. Het gebeurt natuurlijk ook dat verkopers fout zijn
                            Matsje <3

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                              Anders moet je ze misschien vangen en dat is echt geen leuk karwei!
                              Daar maak ik me niet te druk om ik kan ze meestal wel redelijk snel pakken en soms komen ze ook zelf op me hand zitten en hoef ik dus helemaal geen moeite te doen haha. zoals je op de foto ziet zitten ze op me hand

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
                              P.S.: Als de verkoper zei dat het een koppel was, heeft hij waarschijnlijk wel gelijk. Zeker als het een ervaren kweker is. Het gebeurt natuurlijk ook dat verkopers fout zijn
                              Dat zij hij idd wel hij had ze nog niet zo lang. Eigenlijk moesten ze beetje weg ivm vechtpartijen in de kooi waar vooral hun de dupe van waren. is ook nog wel te zien aan de lichtgrijze als je goed kijkt. Ze zijn bijde veel veren verloren maar gelukkig begint het bij te trekken

                              Opmerking

                              Working...
                              X