PDA

Bekijk Volledige Versie : ringen

jack cha am
09-01-2010, 14:24
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus probeer ik het maar gewoon hier.
Hier in Thailand kan ik nergens ringen vinden,wel voor de postduiven maar niet voor kleinere vogels.
Nu is mijn vraag,kan iemand mij aan ringen helpen uit Nederland? Hoeven niet eens van dit jaar te zijn,het gaat mij puur erom dat ik een eigen administratie kan bijhouden.Heeft iemand een idee stuur me dan een pm of gewoon via het forum.Ik heb verschillende maten nodig en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Grasparkiet, engelse parkiet,diamant duifjes,zebraduifjes,tortelduiven ,zebravinken en kanaries.::help

Fadiga
09-01-2010, 17:03
Je kan toch lid worden van een vogelbond uit Nederland of BelgiŽ.
Hier in BelgiŽ blijf je verantwoordelijk voor je ringen dwz als er anderen met je ringen frauderen blijf je verantwoordelijk. De ringen zijn persoonlijk doordat je kweeknummer erop staat. In BelgiŽ heb je KBOF en AOB (dit zijn de bonden die ik ken) voor ringen voor jou vogels?

Soesje
09-01-2010, 17:21
Er zijn (in Nederland) ook kunststof ringen te koop in vele verschillende kleuren en met een cijfer erop, deze ringen zijn dus niet officieel maar wel makkelijk voor administratie zoals je zelf aangeeft..

Josly
09-01-2010, 17:21
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus probeer ik het maar gewoon hier.
Hier in Thailand kan ik nergens ringen vinden,wel voor de postduiven maar niet voor kleinere vogels.
Nu is mijn vraag,kan iemand mij aan ringen helpen uit Nederland? Hoeven niet eens van dit jaar te zijn,het gaat mij puur erom dat ik een eigen administratie kan bijhouden.Heeft iemand een idee stuur me dan een pm of gewoon via het forum.Ik heb verschillende maten nodig en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Grasparkiet, engelse parkiet,diamant duifjes,zebraduifjes,tortelduiven ,zebravinken en kanaries.::help

hallo jack cha am,
wanneer je de nederlandse nationaliteit hebt, moet je de ringen aanvragen bij een erkende nederlandse bond
beschik je over verschillende nationaliteiten, dan kan je ringen aanvragen bij de bonden van de landen van je nationaliteit en ben je onderworpen aan de regelgeving van dat land

mearn
09-01-2010, 18:00
In Engeland zit een bedrijf waar je persoonlijke ringen kunt bestellen.
Misschien iets voor je.
http://www.avianid.co.uk/

Groetjes
Jos

henk
09-01-2010, 19:36
"wanneer je de nederlandse nationaliteit hebt, moet je de ringen aanvragen bij een erkende nederlandse bond
beschik je over verschillende nationaliteiten, dan kan je ringen aanvragen bij de bonden van de landen van je nationaliteit en ben je onderworpen aan de regelgeving van dat land"

Ik wijs er op dat bovenstaande info onjuist is. Welke ringen je moet gebruiken voor beschermde vogels heeft niets te maken met je nationaliteit, maar met het land waarin de jongen worden geboren.
Geboren in Nederland= voldoen aan de Nederlandse voorschriften; BelgiŽ aan Belgische enz. Als Thailand geen ringen heeft kan elke ring, die goed is voor het doel worden gebruikt.

Groet,
Henk

jack cha am
15-01-2010, 09:27
Bedankt allemaal voor jullie reactie,iemand van het forum stuurt me overjarige ringen.

Josly
15-01-2010, 12:07
"wanneer je de nederlandse nationaliteit hebt, moet je de ringen aanvragen bij een erkende nederlandse bond
beschik je over verschillende nationaliteiten, dan kan je ringen aanvragen bij de bonden van de landen van je nationaliteit en ben je onderworpen aan de regelgeving van dat land"

Ik wijs er op dat bovenstaande info onjuist is. Welke ringen je moet gebruiken voor beschermde vogels heeft noets te maken met je nationaliteit, maar met het land waarin de jongen worden geboren.
Geboren in Nederland= voldoen aan de Nederlandse voorschriften; BelgiŽ aan Belgische enz. Als Thailand geen ringen heeft kan elke ring, die goed is voor het doel worden gebruikt.

Groet,
Henk
hallo henk,
niet mee eens
men is nederlander en belg, woonachtig in vlaanderen en kweekt rijstvogels
in nederland bershermde vogels in vlaanderen niet
wanneer men deze vogels ringt met nederlandse ringen, dan moeten het nl ringen zijn en niet de gewone, ook al woont men in vlaanderen, en bevinden deze vogels op nederlands grondgebied dan vallen ze onder de nederlandse wetgeving