PDA

Bekijk Volledige Versie : Infrarood verwarmingslamp

Leeuw-zeel
08-01-2010, 19:42
Tot nog toe verwarmde ik mijn 3 nachthokken (60x6x50) met gloeilampen, maar doordat deze hun warmte niet goed genoeg kwijt kunnen gaan ze om de 1,5 maand kapot, en ik vind het een beetje kostbaar om telkens nieuwe te kopen...
Ben nu overgestapt op spaarlampen, maar deze geven natuurlijk niet genoeg licht om te verwarmen. Zat op internet te zoeken naar verwarmingslampen, en kwam infrarode verwarmingslampen tegen, deze geven geen licht. Zou ik deze kunnen gebruiken? Of kunnen vogels niet tegen infrarode lichten?

Ton
08-01-2010, 19:59
daar moet je mee oppassen, want die warmtelampen worden akelig heet. wel zo maken dat de vogels er niet bij kunnen, afdekken met gaas of zo iets.

infrarood weet ik niet of dat wat is voor vogels.

Leeuw-zeel
08-01-2010, 20:07
Oke, is dan misschien niet zo'n heel goed idee want de nachthokken zijn klein, dus ik kan ze wel afschermen, maar ze kunnen er dan wel op een afstand van 20 cm vandaan zitten. Ik dacht zelf aan een lamp van 60 W. Zou dat kunnen?

kingfisher
08-01-2010, 20:37
Misschien eens kijken naar een keramische(lamp)verwarming.
Ik zet lamp expres tussen haakjes,deze passen in een gewone e27 fitting maar geven geen licht alleen warmte.
Ik meen dat ze toen van elstein waren maar of dat nog zo is?
Ik had er wel een thermostaat tussen en heb hem nu alleen nog in een ziekenkooi wat goed functioneert.
Ik kan hem instellen van 20-40 graden.
Mvg,
Kingfisher

Antoni Hopmann
08-01-2010, 21:05
Ja die Elstein Warmtelampen zijn er nog steeds. Zoals al vele jaren te koop bij Geon Schrijvers.

Birdfarm
08-01-2010, 21:18
Bij aanschaf van Elstein warmtelampen wel zorgen voor porseleinen fittingen daar de plastic fittingen spoedig zullen wegsmelten.

Greetzzz

Antoni Hopmann
08-01-2010, 21:20
Bij aanschaf van Elstein warmtelampen wel zorgen voor porseleinen fittingen daar de plastic fittingen spoedig zullen wegsmelten.

Greetzzz

Geon leverde ze altijd met porseleinen fitting.

Josly
08-01-2010, 21:27
hallo,
infrarode warmtelampen zijn niet het zelfde als donkerstralers

Antoni Hopmann
08-01-2010, 23:51
hallo,
infrarode warmtelampen zijn niet het zelfde als donkerstralers

Idd. Elstein zijn wel warmtelampen bedoeld voor o.a. vogels.

Ton
09-01-2010, 20:00
die donkerstralers kan je wel gebruiken om mee te verwarmen. ik heb er wel eens ingebouwd in een ziekenkooi. wel altijd een porceleinen fitting gebruiken, daar ze bloedheet worden. combineer je hem met een thermostaat, kan je de temperatuur ook nog regelen.