PDA

Bekijk Volledige Versie : Fazanten

Aureaus
06-01-2010, 19:24
Ik heb gehoord dat als je fazanten te veel voer geeft ze dood gaan. Natuulijk gaan dieren dood als ze te vet zijn. Maar als je ze perongeluk te veel geeft gaan ze dan echt dood?

Als dit waar is,
Waardoor komt dit?

Zelf heb ik al enige onderzoek gedaan naar de voeding van de fazanten maar hierover ben ik niets tegen gekomen.

Aureaus

andre 44
06-01-2010, 20:02
heb er nog nooit last van gehad heb zelf div fazanten in de hokken kunnen net zo veel voer tot zich neman als ze willen :D

MaxWeijers
22-02-2010, 20:56
Hier heb ik ook geen ervaring mee. Wij hebben 26 broedkooien en de lade's van die broedkooien (Waar het voer in staat, dus ongeveer 50 cm bij 20 cm.) die zitten altijd vol met zaadschilvers van de grasparkieten. Deze lade's gooi ik zo af en toe bij de fazanten en kippen in de volière (dit is dus een hele berg met zaad) en ze zijn nog nooit dood gehaan daaraan ;)

ik denk ook dat de vogels zelf wel een beetje kunnen bepalen wat ze eten, ze kunnen zich wel vet eten maar ze zullen dan echt niet door gaan met eten.

max

V.Dijk
13-04-2010, 13:17
Mijn goudfazanten eten alles. Ze lopen over de grond hebben voer zat en krijgen samen met de 2 krielkippen gewoon de restjes groenten uit de keuken.
Ze doen het prima! nooit ziek en broeden goed. Het is zelfs zo, als ze voldoende te eten hebben zijn ze ook veel vriendelijker en rustiger naar de andere vogels in de volière.