Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere bouwen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere bouwen...


  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Barend
    Ja , je vraagt nogal wat??
    wat betreft de keuze van je vogels zou ik het van hout maken, deze soorten vreten niet aan je hout., aluminium kan ook maar dan moet je geanodiseerd nemen maar je zegt het zelf al de prijs doet ook wat.
    verder is het moeilijk om te zeggen hoe groot je voliere moet zijn , ja als je heel veel ruimte hebt (en geld)kan je een hele grote maken met een terras in het midden om te zitten en naar je vogels te kijken hihi
    wat wil je wat betreft het kweken van de vogels , een gezelschapsvoliere of wil je ook serieus kweken.
    maar als je een voliere maakt hoe groot dan ook , zou ik wel voor een betonnen vloer en diep genoeg dat hij niet opvriest, alhoewel men zegt het niet meer vriest????door de opwarming???
    ik zou hem zeker 60cm diep maken en het muurtje 30/40 cm boven de grond uitlaten komen ivm met het optrekken van het vocht.(houtrot)
    je kan de bak die ontstaat weer vol gooien met zand, kan je regelmatig omspitten en verschonen.
    Ja er is heel veel mogelijk , ik zelf heb alles gemaakt van ijzeren koker profielen en in elkaar gelast, en dit laten verzinken.
    ik wens je succes en er zullen er zeker meer zijn die reageren zodat je het weer niet weet hihi
    Gericht kweken doe ik enkels met een paar koppels zo als de kanaries en 2 koppels kuif zebravinken en 2 koppels meeuwtjes de rest zit altijd in de gemeenschappelijke voliere..

    Denk zelf voor 2 meter diep te maken en 2 meter hoog maar hoe lang ????

    daar heb ik geen idee van , aan de hoe veel heid vogels denk ik aan 10 m3 ..

    groetjes

    Opmerking


    • #3
      Hoe groter hoe mooier, maar inderdaad geldspeelt ook mee. Naast het hout zul je ook gaas en dakplaten moeten kopen. Op marktplaats kun je nogal eens wat materiaal goedkoper vinden.

      Als ik de ruimte had, een meter of 6 lang zou ik super vinden.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Hoe groter hoe mooier, maar inderdaad geldspeelt ook mee. Naast het hout zul je ook gaas en dakplaten moeten kopen. Op marktplaats kun je nogal eens wat materiaal goedkoper vinden.

        Als ik de ruimte had, een meter of 6 lang zou ik super vinden.
        ik denk dat ik beschik over een meter of 8 lang op 4 meter breed

        maar inderdaad is waar ik denk zelf aan een 800 euro te spenderen..

        Opmerking


        • #5
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6
            Waarom panelen van 1x2 mtr.Heb zelf panelen van 5 mtr lang en 1,8 mtr hoog uit een stuk.Dit is prima te maken en makkelijk te hanteren ook als je het alleen doet.Gewoon voor de grond op mijn gazon.Dit scheelt een hoop alu en schroeven .

            groeten eddie

            Opmerking


            • #7


              Ziet er best een mooie prijs uit.

              Wat zou mij dit in hout kosten ??

              groetjes

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                Waarom panelen van 1x2 mtr.Heb zelf panelen van 5 mtr lang en 1,8 mtr hoog uit een stuk.Dit is prima te maken en makkelijk te hanteren ook als je het alleen doet.Gewoon voor de grond op mijn gazon.Dit scheelt een hoop alu en schroeven .

                groeten eddie
                zijn klaar gemaakte panelen van 1 x 2 meter.

                maar zo als jij zegt gaat ook .

                Groetjes

                Opmerking


                • #9
                  ik heb kwa afmetingen iets soortgelijks van hout en steen en ben circa 700,-
                  kwijt maar dit is inclusief dak, fundering beplanting etc ook heb ik dubbel gaas.

                  mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
                    ik heb kwa afmetingen iets soortgelijks van hout en steen en ben circa 700,-
                    kwijt maar dit is inclusief dak, fundering beplanting etc ook heb ik dubbel gaas.

                    mvg
                    weet je nog hoe veel ongeveer je aan het dak,funderingen en beplanting hebt gegeven ?

                    groetjes

                    Opmerking


                    • #11
                      dak ca 120, beplanting ca 50 en fundering 30

                      gaas was bij mij duurste was 200,-

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          ja zal van de week weer ff wat fotos uploaden

                          groeten

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door HJ de Graaf
                            ja zal van de week weer ff wat fotos uploaden

                            groeten
                            ok, bedankt

                            groetjes

                            Opmerking


                            • #15
                              In de het voorjaar gaan wij hier ook aan de bouw en krijgen we eindelijk onze buitenvoliere (heb er al eentje in de huiskamer....groots) maar dat gaas...is vrij duur.

                              Ik sta zelf nog wel eens op vogelmarkten en vaak kom ik deze handelaar tegen.... www.volieregaas.nl niet om reclame voor hem te maken of het een of ander...maar duur is hij niet met zijn gaas en ik vermoed dat hij dit komend weekend zich ook ophoudt in apeldoorn..... bestellen is geloof ik ook een optie....

                              misschien iets voor diegene die nog gaas zoeken. Daarnaast pak ik twee rollers doop ze in de donkere verf en zet iemand aan de buitenzijde en ik aan de binnenzijde en samen rollen we dan tegelijk het gaas...donker...het werkt.

                              Net gebeld met hem...en hij staat niet op apeldoorn maar wel 20 februari in zwolle op de vogelmarkt en hij heeft een mobiele pin mee zodat je niet eerst geld hoeft te regelen dan.....ik zelf sta er dan ook dus neem gaas mee...terug...
                              http://www.grotode.com

                              Opmerking

                              Working...
                              X