Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels en Vuurwerk, niet bepaald een ideale combinatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels en Vuurwerk, niet bepaald een ideale combinatie

    Oud en nieuw is weer achter de rug, hoe is het de vogels vergaan?
    Wat voor voorzorgsmaatregelen heeft u genomen om uw kostbare bezit te beschermen tegen de lichtflitsen en de knallen?
    Hoe zijn uw vogels de nacht doorgekomen?

    Bij mij waren er een paar gaan vliegen maar die hadden hun plaats weer snel gevonden.
    Verder waren ze hier in de wijk al langer aan het afsteken zodat de vogels er aardig aan hebben kunnen wennen, zo leek het.

    Hoe is het bij jullie gegaan?
    http://waterslagerzangkanarie.web-log.nl/

  • #2
    Hier is gelukkig alles goed gegaan. Ook hier waren ze in de buurt al behoorlijk aan het knallen voor Oud en Nieuw, en ik zag dat mijn vogeltjes daar behoorlijk van schrokken (gewoon overdag).
    Ik heb ze tijdens Oud en Nieuw de hele dag in het binnenhok gehouden, net als vorig jaar. Het enige "probleem" was dat er een eitje van de Japanse meeuwtjes op de bodem van de kooi lag, dus die hebben ze er misschien in paniek uitgegooid. Maar ik wil nu toch niet met ze kweken, dus zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet (ik dacht alleen dat het popje inmiddels wel gestopt was met eileg.. blijkbaar dus toch niet )

    Opmerking


    • #3
      En hier,

      geen centje pijn hoor.
      Heb wel aan de buurjongens gevraagd niet bij de vogels te knallen. Daar hebben ze gehoor aan gegeven. Tja ze schrikken zich letterlijk of figuurlijk de rambam van zo dichtbij. Maar voor de rest trekken ze zich er niks van aan.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Vogels in de buitenvlucht waren er inmiddels aan gewend. In mijn kweekruimte heb ik tot ongeveer 01.00 uur de helft van de verlichting aangelaten, pianoconcertje van Mozart op de achtergrond; niks aan de hand.
          Ook de vogels met eieren bleven gewoon zitten. Er er werd behoorlijk geknalt...

          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Hier is het ook goed gegaan, laat wel altijd extra verlichting branden.
            Mochten ze dan opvliegen zien ze waarheen ze gaan.

            Opmerking


            • #7
              hier is ook alles goed gegaan.

              licht aangelaten, een radiozender d'r bij, niks aan het handje

              ik heb geluk dat ik in een buitengebied woon (boerderij ) dus niet zoveel knallen.
              Groet'n uut Drenthe

              Opmerking


              • #8
                bij mij is er al voor oud een nieuw een valkparkiet overleden
                ze waren aan het knallen snachts en toen volgende ochtend lag ze dood in het hok.
                toen zaten mij vogels nog gewoon in buiten volliere maar heb ze toen snel naar hun hok in de schuur verplaats.
                voor de rest geen hinder ondervonden van het geknal.
                vrg marthijn

                Opmerking


                • #9
                  Mijn vogels zaten gewoon rustig te eten, te drinken enzovoort. De Baardmannetjes hingen zoals gewoonlijk in de rietstengels, en s'avonds zaten ze allemaal te slapen. Ze hebben zich schijnbaar niet aan de knallen gestoord
                  Een flierefluiter met een vogelhart.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik had jammer genoeg 1 gould die het niet heeft gered ik had een lampje aan gelaten maar hij heeft zich waarschijnlijk kapot gevlogen want zn poot zat ook onder het bloed

                    Opmerking


                    • #11
                      ik heb inmiddels alle vogels uit gevangen en naar zolder verkast werd me toch iets te koud in de schuur

                      Opmerking

                      Working...
                      X