Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nutribird pellets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nutribird pellets

    wie heeft ervaren mee, heb kanaries, zebravinken, zilverbekjes en japansemeeuwtjes. heb een koppel kanaries gekocht de vogels kregen pellets, daar naast ook nog zaad 1 a 2 per week, nu zit ik te denken om ook naar pellets te gaan, in zutphen voor laten lichten alleen maar lof (bondshow)
    maar ja

  • #2
    Hierover zijn al ellenlange discussies gevoerd. Zoek maar eens op pellets of pelletvoeding.

    Er zijn voor- en tegenstanders.
    Ik denk dat pellets als extraatje erbij geen kwaad kan.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Er bestaat ook voer van versele-laga met nutribird erin verwerkt. Denk dat het de premium voeding is.
      Ik denk erover na om de voeding te geven voor de kweek en tijdens de kweek aan mijn botvinken.
      Lang leve de vogels

      http://www.everyoneweb.com/vrijevinkeniersmenen

      Opmerking


      • #4
        hou wel in de gaten,als je speelt op tt`s, je vogels daar geen pellets krijgen. soms kan dat wel moeilijkheden geven, ik bedoel met omschakelen dan. voor de rest vind ik het een voordeel omdat je geen zaad(pellets) hoeft weg te gooien, aan gezien ze niet het lekkerste er uit kunnen zoeken. en ze alles moeten op eten.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Over pellets is al zo veel geschreven. Ook ik heb mijn ervaringen daarmee.
          Ik voer het niet,maar voor degenen,die het willen doen: Kijk goed uit,want vogels die normaal zaden pellen ,willen de pellets niet eten. Je zal ze dus moeten dwingen er geleidelijk van te eten.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            En als je vogels en hun nakomelingen dan lang genoeg pellets hebben gegeten ,heb je een vogelsoort op de wereld gezet die geen zaden meer kunnen eten.
            Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
            Geef je vogels gewoon een goed zaadmengsel ,dat lijkt me voor de vogels ook veel prettiger.

            Opmerking


            • #7
              Volgens mij staat er op de verpakking van de pellets een advies voor het overschakelen en ook dat het aan te raden is om altijd 15 tot 20% zaden bij te voeren.
              Zo verplicht je iemand die jouw vogels koopt niet om ook pellets te voeren.
              Ik heb het zelf ook gevoerd en ze wennen er snel aan.
              Toch ben ik na een seizoen weer zaden gaan voeren.
              omdat ik vond dat ze niet goed kweekte ondanks de speciale kweek pellets.
              Ik geloof dat er een aantal forumgangers zijn die tegen dit soort voeding zijn, maar wie van deze mensen geven de hond of kat geen brokken of blikvoer???
              Een konijn eet ook korrel voeding en een beetje groen.
              http://michelsfotosite.weebly.com

              Opmerking


              • #8
                Mijn konijn eet geen korrelvoeding en een beetje groen ,maar een beetje gemengd konijnen voer(is heel wat anders dan korrel) en heel veel groen ,peen en brood.
                Voor een hond wordt het een beetje moeilijk om die natuurlijke voeding te geven ,maar voor vogels is de natuurlijke voeding vollop in de handel.

                Opmerking


                • #9
                  Tja, wat is natuurlijk? In bepaalde gedeeltes van het jaar van het jaar zijn er nauwelijks of geen zaden te vinden en voeden vogels zich bijv. met bladknoppen, insecten ed. Veel vogels eten in de natuur ook onrijpe en geweekte/gekiemde zaden en niet de gedroogde die wij ze voorschotelen
                  Pellets van een goed merk zijn waarschijnlijk gemiddeld beter dan zaden omdat ze completer zijn en beter worden gecontroleerd op samenstelling, ouderdom, bestrijdingsmiddelen etc. en de vogels bij pellets niet in staat zijn alleen het lekkerste eruit vissen en dus ook minder morsen. Veel mensen die de laatste jaren op pellets zijn overgestapt bij parkieten en vinkachtigen behalen uitstekende kweekresultaten.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                    Tja, wat is natuurlijk? In bepaalde gedeeltes van het jaar van het jaar zijn er nauwelijks of geen zaden te vinden en voeden vogels zich bijv. met bladknoppen, insecten ed. Veel vogels eten in de natuur ook onrijpe en geweekte/gekiemde zaden en niet de gedroogde die wij ze voorschotelen
                    Pellets van een goed merk zijn waarschijnlijk gemiddeld beter dan zaden omdat ze completer zijn en beter worden gecontroleerd op samenstelling, ouderdom, bestrijdingsmiddelen etc. en de vogels bij pellets niet in staat zijn alleen het lekkerste eruit vissen en dus ook minder morsen. Veel mensen die de laatste jaren op pellets zijn overgestapt bij parkieten en vinkachtigen behalen uitstekende kweekresultaten.
                    Jij moet gewoon op pellets overgaan Robin en je ervaringen na het broedseizoen hier op Vogelcafe neerzetten.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door micheltje
                      Volgens mij staat er op de verpakking van de pellets een advies voor het overschakelen en ook dat het aan te raden is om altijd 15 tot 20% zaden bij te voeren.
                      Zo verplicht je iemand die jouw vogels koopt niet om ook pellets te voeren.
                      Ik heb het zelf ook gevoerd en ze wennen er snel aan.
                      Toch ben ik na een seizoen weer zaden gaan voeren.
                      omdat ik vond dat ze niet goed kweekte ondanks de speciale kweek pellets.
                      Ik geloof dat er een aantal forumgangers zijn die tegen dit soort voeding zijn, maar wie van deze mensen geven de hond of kat geen brokken of blikvoer???
                      Een konijn eet ook korrel voeding en een beetje groen.
                      Honden,katten,konijnen zijn geen zaadpellende vogels,Micheltje.
                      Daar zit het grote verschil.
                      Daarbij komt ook nog,dat vogels ter grootte van een kanarie ca.20-25 gr.
                      wegen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Antoni,

                        Voorop gesteld. Ik ben geen voor of tegenstander van het voeren van pellets.
                        Met mijn voorbeeld wil ik aangeven dat honden ,katten en ook konijnen(en nog meer diersoorten) ook geen natuurlijke voeding meer krijgen.
                        De voeding van een hond en kat is ook in pellet vorm.
                        Een ieder is vrij om te geven wat hij of zij wil.
                        Ik heb het geprobeerd maar hou het toch liever bij een zaadmengsel.
                        http://michelsfotosite.weebly.com

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door micheltje
                          Antoni,

                          Voorop gesteld. Ik ben geen voor of tegenstander van het voeren van pellets.
                          Met mijn voorbeeld wil ik aangeven dat honden ,katten en ook konijnen(en nog meer diersoorten) ook geen natuurlijke voeding meer krijgen.
                          De voeding van een hond en kat is ook in pellet vorm.
                          Een ieder is vrij om te geven wat hij of zij wil.
                          Ik heb het geprobeerd maar hou het toch liever bij een zaadmengsel.
                          Micheltje!
                          De pellets voor honden,katten enz. die hebben een bepaalde geur,die het
                          aantrekkelijk maakt om ze te eten.
                          Voor vogels heeft dat weinig zin,want die hebben in het algemeen geen ontwikkeld reukvermogen.
                          Hierop zijn enkele uitzonderingen,zoals de KIWI.
                          Je kan zaadpellende vogels alleen maar over krijgen op pellets door ze te dwingen. Bij heel jonge vogels lukt dat in het algemeen niet.
                          Het heeft dus verder niets te maken of je voorstander of tegenstander
                          van het voeren van pellets bent.
                          Ik zag eens in Frankrijk een heel groot parelhoenderbedrijf.
                          Daar werden balen vol pellets uitgestrooid tussen de bomen,zodat ze toch wat konden scharrelen. Die hoenders zagen er heel gezond uit.
                          Maar ja dat is natuurlijk wel wat anders.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Jij moet gewoon op pellets overgaan Robin en je ervaringen na het broedseizoen hier op Vogelcafe neerzetten.
                            Ik voer mijn vogels continu pellets vanaf seizoen 1995, Antoni.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                              Ik voer mijn vogels continu pellets vanaf seizoen 1995, Antoni.
                              Prima toch als ze het er goed op doen. Maar over wat voor vogels hebben
                              we het dan precies Robin.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X