Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwergkwartels kopen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwergkwartels kopen

    hallo,

    ik wil graag chinese dwergkwartels kopen NATUURBROED
    1 man wildkleur
    1 vrouw wildkleur
    2 vrouw zilver

    ik wil ze in het voorjaar maar waar kan ik ze het best kopen
    ik woon in de buurt van apeldoorn

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Je weet dat je ze het best per koppel kan houden? Meerdere hennen per haan is wat achterhaald inmiddels.

      In Apeldoorn is vanaf 14 janauari de grootste vogelshow van Nederland met ook heel veel kwartels in de verkoop meestal. In de Amerikahal.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        maakt het heel veel uit ?
        waar kan dat op uit lopen dat er meerdere hennen zijn?

        maar de amerika hal
        oke
        heel erg bedankt

        Opmerking


        • #5
          bij meerder hennen is er vaak een hen het haasje en wordt door zowel de haan als het andere hennetje kaalgepikt of erger !


          en in america hal zaten vorig jaar inderdaad genoeg kwartels in de verkoop


          mvg

          HJ de Graaf

          Opmerking


          • #6
            Verder hoop je neem ik aan op jongen? Dan is het niet handig als er twee of drie hennen lopen die niks te doen hebben of ook met jongen lopen. De haan is gekoppeld aan 1 van die hennen.

            Opmerking


            • #7
              oke ik denk dat ik dat dan niet doe
              en 2 hanen is denk ik ook niks?
              en 2 hennen?
              ik heb al veel gelezen over kwartels op google enzo
              maar hiervan weet ik niet zo veel

              Opmerking


              • #8
                2 hanen gaat ook niet,
                hou het maar op 1 haan en 1 hen

                Opmerking


                • #9
                  @ Guus:


                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    het ligt er dus wel aan of je hele makkelijke kwartels heb
                    ik denk ga ik het gewoon proberen

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door guus
                          het ligt er dus wel aan of je hele makkelijke kwartels heb
                          ik denk ga ik het gewoon proberen
                          Fijn dat je alle adviezen in de wind slaat. Of weet je al dat je makkelijke kwartels gaat krijgen?

                          Ik vind het een beetje ten kosten van.... Jij proberen en als er dan een kaalgeplukte hen ligt bij -5 graden is dat helaas pindakaas voor het beest. Als je aan dieren begint dan win je advies in, dat doe je ook, dan begin je eraan op een manier die zo goed mogelijk is. Dat doe je dan weer niet wat ik wel jammer vind.

                          Waarom bv natuurbroed willen als je zoveel hennen laat lopen? Daar is niks natuurlijks aan en de haan en hen gaan echt geen gezellige natuurbroed doen als er nog 3 of 4 andere hennen bij lopen. Neem dan gewoon broedmachine en verzamel de eieren van al je hennen. Dat is toch waar het op neer gaat komen.

                          Opmerking


                          • #14
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik laat zo ie zo mijn kwartels enten....en dat kost bijna niets...

                              Waar ik altijd heel goed om denk als ik kwartels aanschaf is natuurbroed...let op...gezien als ze via de broedmachine zijn geboren ze heel vaak zelf niet meer broeden...en dat is toch wel de sport met kwartels.

                              Overigens heb ik zelf nog nooit meerdere hennen bij een haan gezet gezien dat altijd voor heel veel onrust zorgt en helemaal als ze willen broeden. Een goede hen kun je ook herkennen aan de manier waarop ze haar eieren legt..is ze er ruig mee en legt ze ze overal kun je er bijna vanuit gaan de broed niet zal lukken. Legt ze ze allen bijeen en keert ze ze elke dag dan heb je een hele goede hen.....

                              Kopen op de show is natuurlijk een optie maar waar ze vandaan komen is dan maar de vraag.....probeer daarom kontakt te leggen met de kwekers en vraag gewoon of je thuis mag komen kijken.....hier zie je vaak meer dan je ooit op een show had kunnen inschatten....
                              http://www.grotode.com

                              Opmerking

                              Working...
                              X