PDA

Bekijk Volledige Versie : chinese dwergkwartels kopen

guus
01-01-2009, 21:15
hallo,

ik wil graag chinese dwergkwartels kopen NATUURBROED
1 man wildkleur
1 vrouw wildkleur
2 vrouw zilver

ik wil ze in het voorjaar maar waar kan ik ze het best kopen
ik woon in de buurt van apeldoorn

kevin
01-01-2009, 21:18
als ze in een buitenvoliŤre moeten let dan wel op waar je ze koopt

Ton Koek
02-01-2009, 00:36
Je weet dat je ze het best per koppel kan houden? Meerdere hennen per haan is wat achterhaald inmiddels.

In Apeldoorn is vanaf 14 janauari de grootste vogelshow van Nederland met ook heel veel kwartels in de verkoop meestal. In de Amerikahal.

guus
02-01-2009, 11:03
maakt het heel veel uit ?
waar kan dat op uit lopen dat er meerdere hennen zijn?

maar de amerika hal
oke
heel erg bedankt

HJ de Graaf
02-01-2009, 18:16
bij meerder hennen is er vaak een hen het haasje en wordt door zowel de haan als het andere hennetje kaalgepikt of erger !

en in america hal zaten vorig jaar inderdaad genoeg kwartels in de verkoop

mvg

HJ de Graaf

Marx
02-01-2009, 18:22
Verder hoop je neem ik aan op jongen? Dan is het niet handig als er twee of drie hennen lopen die niks te doen hebben of ook met jongen lopen. De haan is gekoppeld aan 1 van die hennen.

guus
02-01-2009, 18:39
oke ik denk dat ik dat dan niet doe
en 2 hanen is denk ik ook niks?
en 2 hennen?
ik heb al veel gelezen over kwartels op google enzo
maar hiervan weet ik niet zo veel

kevin
02-01-2009, 19:26
2 hanen gaat ook niet,
hou het maar op 1 haan en 1 hen;)

rupicola
02-01-2009, 19:41
@ Guus:

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=3426

guus
03-01-2009, 21:43
het ligt er dus wel aan of je hele makkelijke kwartels heb
ik denk ga ik het gewoon proberen

carolina
04-01-2010, 21:08
mogen er wel kwartels komen. die moeten dan toch geŽnt zijn.

kevin
04-01-2010, 21:20
kwartels moeten niet ingeŽnt zijn om te houden

Marx
05-01-2010, 11:18
het ligt er dus wel aan of je hele makkelijke kwartels heb
ik denk ga ik het gewoon proberen

Fijn dat je alle adviezen in de wind slaat. Of weet je al dat je makkelijke kwartels gaat krijgen? :rolleyes:

Ik vind het een beetje ten kosten van.... Jij proberen en als er dan een kaalgeplukte hen ligt bij -5 graden is dat helaas pindakaas voor het beest. Als je aan dieren begint dan win je advies in, dat doe je ook, dan begin je eraan op een manier die zo goed mogelijk is. Dat doe je dan weer niet wat ik wel jammer vind.

Waarom bv natuurbroed willen als je zoveel hennen laat lopen? Daar is niks natuurlijks aan en de haan en hen gaan echt geen gezellige natuurbroed doen als er nog 3 of 4 andere hennen bij lopen. Neem dan gewoon broedmachine en verzamel de eieren van al je hennen. Dat is toch waar het op neer gaat komen.;)

kingfisher
05-01-2010, 20:50
kwartels moeten niet ingeŽnt zijn om te houden
Inderdaad,alleen als je tt's speelt dan moeten ze geŽnt zijn.
Mvg,
kingfisher

yvonne
10-01-2010, 20:19
Ik laat zo ie zo mijn kwartels enten....en dat kost bijna niets...

Waar ik altijd heel goed om denk als ik kwartels aanschaf is natuurbroed...let op...gezien als ze via de broedmachine zijn geboren ze heel vaak zelf niet meer broeden...en dat is toch wel de sport met kwartels.

Overigens heb ik zelf nog nooit meerdere hennen bij een haan gezet gezien dat altijd voor heel veel onrust zorgt en helemaal als ze willen broeden. Een goede hen kun je ook herkennen aan de manier waarop ze haar eieren legt..is ze er ruig mee en legt ze ze overal kun je er bijna vanuit gaan de broed niet zal lukken. Legt ze ze allen bijeen en keert ze ze elke dag dan heb je een hele goede hen.....

Kopen op de show is natuurlijk een optie maar waar ze vandaan komen is dan maar de vraag.....probeer daarom kontakt te leggen met de kwekers en vraag gewoon of je thuis mag komen kijken.....hier zie je vaak meer dan je ooit op een show had kunnen inschatten....

vandurenj
12-01-2010, 00:23
ik heb verschillende kwartels samen maar altijd maar een koppel per soort
en dat heeft nog nooit problemen gehad
soms wel eens een eitjevan een europese of harlekijn die uit gebroed wordt door een chinees

raimond77
12-01-2010, 21:22
je kunt ook wel meerdere chinese kwartels houden in 1 voliere ik heb er 12 inlopen en ze maken zelf groepjes. ik geloof dat er bij mij 3 of 4 hanen inlopen.
ligt er gewoon aan hoeveel ruimte je hebt in de voliere. die van mij is 9 meter bij 4,5 meter.

guus
23-01-2010, 09:35
ok bedankt