PDA

Bekijk Volledige Versie : Das pas geslaagd! Moet je zien!

woestijnvink
01-01-2009, 14:31
http://www.youtube.com/watch?v=oz4DW46Rehg&feature=related

frank4
01-01-2009, 15:02
Hahah of dat werkelijk de vader was?
Ik geloof eerder een stiefpappa.
Toch nog nooit van deze kruising gehoort.

Frank4

woestijnvink
01-01-2009, 15:59
Hahah of dat werkelijk de vader was?
Ik geloof eerder een stiefpappa.
Toch nog nooit van deze kruising gehoort.

Frank4

Het eindresultaat spreekt boekdelen ...

Marx
01-01-2009, 16:16
Jeetje. Ik zie inderdaad jonge musjes met kanarieinvloeden. Ik wist helemaal niet dat dit kon.:)

woestijnvink
01-01-2009, 18:53
Jeetje. Ik zie inderdaad jonge musjes met kanarieinvloeden. Ik wist helemaal niet dat dit kon.:)

Op de TT , zou hij 1e prijs krijgen van me !!!

Ton Koek
01-01-2009, 19:41
Wonderlijk dat de kanariepop dat overleefd heeft. Ik zou ieder afraden het ook te proberen, normaal ligt de pop met een paar minuten uit elkaar als je haar opsluit met een mus.

naruch
01-01-2009, 20:33
ik weet niet welke mus is gebruik voor deze bastaard, maar met onze mussen is het onmogelijk omdat deze tot de soort wevers behoord, dat is hetzelfde als een vis met een hond kruisen.

ik ben dus benieuwd welke mus soort er gebruikt voor is. en/of de eieren niet onder zijn gelegd van een andere pop.(soort)

woestijnvink
01-01-2009, 21:57
ik weet niet welke mus is gebruik voor deze bastaard, maar met onze mussen is het onmogelijk omdat deze tot de soort wevers behoord, dat is hetzelfde als een vis met een hond kruisen.

ik ben dus benieuwd welke mus soort er gebruikt voor is. en/of de eieren niet onder zijn gelegd van een andere pop.(soort)

tot hoever ik kan logisch denken is ,

het filmpje speelt zich af in algerije , en daar heb je de mus , die we kennen onder de naam marokaanse huismus , qua uiterlijk gaat ze er heel erg naar toe ...

maar zowiezo is het een mus soort ...

Serinus
01-01-2009, 22:41
Hallo,

Ik heb geleerd dat wat Appie Happie vroeger al wist; "zeg, euhm nooit euh nooit"......
Maar wat zien we.....?
We zien een kanarie en we zien een mus.
We zien eitjes en we zien een "jonge vogel"......
Het kán een jonge vogel zijn van deze twee vogels, maar we zien alleen wat de maker van dit filmpje ons wil laten zien......
Zoek maar eens verder naar filmpjes van de maker, je ziet veel onwaarschijnlijke dingen, dus ik zeg niet dat het niet waar kan zijn.....

Groeten, Serinus.

woestijnvink
01-01-2009, 23:15
Hallo,

Ik heb geleerd dat wat Appie Happie vroeger al wist; "zeg, euhm nooit euh nooit"......
Maar wat zien we.....?
We zien een kanarie en we zien een mus.
We zien eitjes en we zien een "jonge vogel"......
Het kán een jonge vogel zijn van deze twee vogels, maar we zien alleen wat de maker van dit filmpje ons wil laten zien......
Zoek maar eens verder naar filmpjes van de maker, je ziet veel onwaarschijnlijke dingen, dus ik zeg niet dat het niet waar kan zijn.....

Groeten, Serinus.

ja hij is nu reeds wereld bekend met zijn kruisingen ... ze noemen hem mourad le roi de chardonneret

Marx
01-01-2009, 23:22
Die jongen zijn in ieder geval deels of volledig mus. Ik heb veel mussen gehad en deze jongen zijn echt onmiskenbaar musjes. Ik denk dat hij net als veel mensen daar zijn ouderdieren met de hand opfokt. Als je dat doet krijg je vogels die met elke vogel paren. Mijn handopfok kanaries zijn op een gegeven moment met een bourke gaan paren en zij vond dat goed en ging leggen. Diezelfde kanaries traden alles met vleugels. Ook kanaries en daarmee kregen ze netjes jongen. Haalde ik de pop weg dan was de bourke de nieuwe pop. Zelfs mijn merelpop mocht er wel zijn van die twee :D

Op die manier kan je dus een mus ook een kanarie laten bevruchten waar je bij staat. Er staan ook filmpjes op internet waarbij handopfok putters popjes treden die door hun eigenaar vastgehouden worden. Ik zal zo even zoeken.;)

Ik zeg overigens niet dat deze jongen zeker van deze twee ouders zijn hoor. Maar het zijn wel mussen of kruisingen daarmee.

frank4
01-01-2009, 23:29
Ik zie er ook musjes in hoor
MAAR geen kruising met kanarie
Zover ik weet gaat dat niet.
Wie zegt dat die kanarie niet gewoon kleurmutatie musjes uitbroed en opbrengt.(of warm houd)
Al dan niet met hulp van "mourad"

Frank4

Een wijze is voorzichtig, hij gaat het kwaad uit de weg,
een dwaas is roekeloos, en waant zich nog veilig ook.

woestijnvink
02-01-2009, 01:27
Ik zie er ook musjes in hoor
MAAR geen kruising met kanarie
Zover ik weet gaat dat niet.
Wie zegt dat die kanarie niet gewoon kleurmutatie musjes uitbroed en opbrengt.(of warm houd)
Al dan niet met hulp van "mourad"

Frank4

Een wijze is voorzichtig, hij gaat het kwaad uit de weg,
een dwaas is roekeloos, en waant zich nog veilig ook.

misschien mocht die persoon patrick of jaak genoemd hebben was hij dan vertrouwens waardiger overgekomen ?

woestijnvink
02-01-2009, 01:28
http://www.youtube.com/watch?v=Z7iZwf-srtw&feature=related

dit bedoelde marx ...waarscheinlijk ...???

frank4
02-01-2009, 14:37
Nee hoor naam speelt geen enkele rol

Frank4

naruch
02-01-2009, 16:42
dna, van beide zogenaamde ouders en het jong en je weet het zeker, maar ik denk dat de kweker dit niet wil :rolleyes: ;)
dan valt hij door het mandje, een mus x kanarie is nooit mogelijk, daar de gewone mus tot de wevers behoord.(2 de x)

Josly
02-01-2009, 16:48
Het eindresultaat spreekt boekdelen ...

hallo woestijnvink,
aangezien je het arabisch machtig ben, zoek even verder

barmsijscabaret
02-01-2009, 17:53
Even een vraagje woestijnvink:

Als je een mus kruist met een kanarie, kan die kanariepop dan plots musseneitjes leggen?

Marx
02-01-2009, 18:12
Even een vraagje woestijnvink:

Als je een mus kruist met een kanarie, kan die kanariepop dan plots musseneitjes leggen?

Ik vond de eitjes ook nogal fel gespikkeld voor een kanarie moet ik zeggen.

woestijnvink
02-01-2009, 20:43
hallo woestijnvink,
aangezien je het arabisch machtig ben, zoek even verder

heb reeds de kweker gemaild , ik ben wachtend op zn anwtoord ...

zodra ik er nieuws over heb ... zal ik jullie zeker op de hoogte houden ...

wat wat is ...

Ton
02-01-2009, 23:41
:confused:

mees69
08-01-2010, 23:39
Ik zie op het flimpje van de mus en kanarie dat de eieren gespikkeld zijn.
Als de pop een kanarie is dan zouden de eieren toch gewoon egaal moeten zijn?
Of zit ik er als goedbedoelde amateur volledig naast?

Mees69

Marx
08-01-2010, 23:43
Ik zie op het flimpje van de mus en kanarie dat de eieren gespikkeld zijn.
Als de pop een kanarie is dan zouden de eieren toch gewoon egaal moeten zijn?
Of zit ik er als goedbedoelde amateur volledig naast?

Mees69

Deze eieren lijken inderdaad op die van een mus. Maar ik heb zelf nog nooit een kanarie met egale eieren gehad hoor. Die zijn meestal ook gespikkeld maar niet zo scherp en duidelijk.;)

zwartwang
28-01-2010, 11:41
heb ooit eens een huismus popje in de voličre gehad beestje was als nest vlieder tegen het raam geknald en zo tussen de rest opgegroeid.

een kanarie man was wel erg verliefd op dit musje en er werd veel gepaart .

maar musje wou in een broedblok broeden en pa kanarie niet.
er kwamen 5 eitjes allemaal bevrucht en die zijn nooit uitgekomen ergens halverwegen de ontwikkeling zijn ze af gestorven.
dit heeft zich 3x herhaald

maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet gaat het anders om wel