Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Luis

    Ik zag tot mijn grote schrik een luis(veer) op mijn arm vanochtend. Bij inspectie van de vogel die ik kort daarvoor vast had niks gevonden.

    Maar nu, ik moet nu alle vogels in dezelfde ruimte behandelen en omdat het een crime is om dat met de anti-parasiet te doen(1 druppel op iedere vogel en ik heb er nu veel meer als in begin) plus schadelijke effecten in verband met jonge vogels, heb ik op internet even gezocht.

    Ik kwam uit bij knoflook. Maar hoe dien je dat toe? In het water lijkt me de kortste klap want vogel moet altijd drinken, maar gebruik je dan een poeder? En wat is de verhouding?


    PS: Allemaal de beste wensen trouwens

  • #2
    In de dierenwinkel kan je knoflookvloeistof kopen. Ze gebruiken dit veel bij de duivensport. De dosering staat op de verpakking.
    Je kan ook verse knoflook nemen, dan ongeveer 1 teentje uitgeperst per liter water. Doe de persing zo in het water inclusief de deeltjes, volgens mij vinden de vogels dit zelfs lekker, want dit is bij verschonen van het water vaak niet meer aanwezig.
    Gebruik beide door elkaar heen, en het bevalt mij zeer goed.

    Poeder kan je ook gebruiken, maar volgens de geleerden zit hier niet meer het bestandsdeel allicine in wat juist zo goed is voor de vogels. Het is een natuurlijk antibioticum.

    Groetjes
    Jos

    Opmerking


    • #3
      Zoekt en gij zult vinden!

      Als je met de zoekknop (groene balk boven) bloedluis intoetst krijg je 20 webpagina's met informatie alleen al binnen dit forum.



      Het is al te gemakkelijk om te verwachten dat iedereen wederom alle info hier gaat neerpennen terwijl het al voorhanden is. Ohja, met knoflook ga je de luisjes niet kwijtraken. Hooguit zou het een hulpmiddel kunnen zijn om ze buiten te houden.

      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        Ohja, met knoflook ga je de luisjes niet kwijtraken.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Waarde heer

          Zou het misschien dan toch.... ?
          een hulpmiddel kunnen zijn om ze buiten te houden.
          Eigenlijk zijn we het dus gewoon eens. Welkom in de club.

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            Grom...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking

            Working...
            X