PDA

Bekijk Volledige Versie : Evenwicht Modena

Dovelett
31-12-2009, 12:25
Ik heb twee jonge Modena's. Had ze gekregen voor ze goed konden acclimatiseren dus ze zitten noodgedwongen binnen met vlieguurtjes in de schuur.
De duivin zit strak in de veren kan mooi vliegen en haar landing is perfect.

De andere, vermoedelijk doffer, daarentegen, is wat verfomfaaid en knalt op de vloer. Hij kan gewoon niet op zijn pootjes landen. Hij beweegt zijn vleugels ook afzonderlijk van elkaar en de de kracht in zijn 'rechterpols' is duidelijk minder. De rechtervleugel hangt ook wat.

Ik heb geprobeerd om het sterker te laten worden door krachtvoer, rust en oefening maar niks helpt.

Enig idee wat dit kan zijn?

Marx
31-12-2009, 12:55
"iemand een idee wat dit is?"

De reden dat je ze gekregen hebt? :D Bij duiven moet je altijd goed opletten met wat je in huis haalt. Goede duiven gaan niet snel weg.
Wen je ze wel uit of hou je ze vast? Om ze ooit te laten vliegen moeten ze nu perse uitkijk naar buiten hebben want anders kunnen ze nooit meer los.

Dovelett
31-12-2009, 13:41
Ze kunnen de tuin zien. Gaan ze ook heen zodra het weer wat beter word.

Ik weet alleen dat het jonge duiven waren(2-3 weken oud). Ze hebben het vliegen echt hier geleerd, vandaar dat ik mijn vraag ook hier zet

Marx
31-12-2009, 13:43
Ze kunnen de tuin zien. Gaan ze ook heen zodra het weer wat beter word.

Ik weet alleen dat het jonge duiven waren(2-3 weken oud). Ze hebben het vliegen echt hier geleerd, vandaar dat ik mijn vraag ook hier zet

Er zijn wel ziekten die verlammingverschijnselen geven. Moet je even paramyxo ed opzoeken want uit mijn hoofd weet ik niet meer welke dat precies is. Ik hoop dat hij "slechts" een afwijking heeft of eerder een ongelukje dat nog moet helen.;)

Dovelett
31-12-2009, 13:53
Nee dat is het niet. Geen draainek, paratyphus ook niet.

Het lijkt veel op een kwetsing of afwijking, want de andere is prima en sterk.

Kan ik nog wat doen voor hem? Voor versterking?

Marx
31-12-2009, 14:43
Nee dat is het niet. Geen draainek, paratyphus ook niet.

Het lijkt veel op een kwetsing of afwijking, want de andere is prima en sterk.

Kan ik nog wat doen voor hem? Voor versterking?

Ik zou hem gewoon goed verzorgen en niet teveel extra doen. Een duif is het meest gebaat bij basisverzorging en geen poespas. Hoe meer gekke dingen ik aan mijn duiven gaf hoe minder gezond ze leken. Zaad, goed grit en water moet ruim voldoende zijn.

Dovelett
31-12-2009, 21:48
Ok. Bedankt Marx

vandurenj
01-01-2009, 14:47
welke modena's zijn het engelse of duitse
engelse hebben vlug last van hun poten omdat ze als zware duiven moeten landen niet altyd goed gaat
deze hebben ook last van een krom borstbeen en dat heeft invloed op hun vleugeldracht en vlieg kunde