Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broedkooien

    Hallo,wie heeft er ervaring met de broedkooien van C & B uit Rotterdam?
    Staan op hun web-site en zien er goed uit.
    Gr.Jaap.

  • #2
    Over deze kooien heb ik zelf ook wel eens nagedacht. Zeker nu ze ook een grotere maat hebben. Nadeel vind ik dat ze aan alle kanten open zijn. Dit is op te lossen door er planken tussen te plaatsen of de bijpassende stellingen te kopen.
    Groot voordeel vind ik dat de kooien inklapbaar zijn. Na het broedseizoen kan ik de boel dus halveren. Verder lijkt het me goed schoon te houden. Zijn er mensen met gebruikerservaringen?

    Vr. gr.

    Wim

    Opmerking


    • #3
      Hallo Jaap. Zou U mogelijk het webadres aan me door kunnen geven. Heb moeilijkheden het op Google te vinden. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        heb zelf soortgelijk kooien en bevallen erg goed ik gebruik ze om jonge vogels die net zelfstandig te huisvesten voordeel vind ik ook het schoonmaken onder de hoger druk spuit en het bodemrooster


        ik heb kooien van ca 60 cm met roostertje en schuif van zowel tralie als kunstof zodat je ze door 2 kan delen compleet met voerbakken en stokjes toen net geen 20 euro dus ca 5 goedkoper als C en B .

        destijds gekocht via advertentie van martkplaats van een soort van kooien winkel weet firma zo even niet meer zal het even op zoeken binnenkort

        mvg

        Opmerking


        • #5
          Dag Kees,

          Bij deze een link waar de kooien op te bekijken zijn.

          FONIOGOLD is een uniek en 100 % natuurlijk vogelzaad met uitzonderlijk hoge voedingswaarden.


          Vr. gr.

          Wim

          Opmerking


          • #6
            Ik vind de kooien toch maar klein die op de site staan hoor....

            Opmerking


            • #7
              Maximale maat is 102X35x50. Hierin kun je veel vogelsoorten kweken. Op de foto's zijn de kooien met een tussenschuif in 2 of in 4 gedeeld. Zijn in het echt dus groter.

              Vr. gr.

              Wim

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
                Maximale maat is 102X35x50. Hierin kun je veel vogelsoorten kweken. Op de foto's zijn de kooien met een tussenschuif in 2 of in 4 gedeeld. Zijn in het echt dus groter.

                Vr. gr.

                Wim
                35 diep is toch weinig, ik snap niet dat de meeste kooien maar 35 of 30 diep zijn..

                Waarom niet 40 diep is toch beter ?

                grts

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
                  35 diep is toch weinig, ik snap niet dat de meeste kooien maar 35 of 30 diep zijn..

                  Waarom niet 40 diep is toch beter ?

                  grts
                  ik dacht altijd dat de diepte er niet zoveel toe doet, maar vooral de lengte is belangrijk

                  Opmerking


                  • #10
                    Het enige voordeel van die kooien is dat ze goedkoop zijn ,maar ik vind ze er erg legbatterij achtig uit zien.
                    www.kooiengigant.nl heeft ze.

                    Opmerking


                    • #11
                      35 cm is idd. niet heel diep, maar kan wel. In principe geldt: hoe groter hoe beter. Maar in deze kooien is met veel soorten goed te kweken. Licht, makkelijk schoon te houden en inklapbaar. Wat mij betreft zijn de voordelen groter dan de nadelen. Graag zou ik van iemand gebruikerservaring willen. Dat was ook de vraag van de topicstarter.

                      Vr. gr.

                      wim

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
                        35 cm is idd. niet heel diep, maar kan wel. In principe geldt: hoe groter hoe beter. Maar in deze kooien is met veel soorten goed te kweken. Licht, makkelijk schoon te houden en inklapbaar. Wat mij betreft zijn de voordelen groter dan de nadelen. Graag zou ik van iemand gebruikerservaring willen. Dat was ook de vraag van de topicstarter.

                        Vr. gr.

                        wim
                        Inderdaad ga denk ik zelf overwegen om ergens een blok van 3hoog en 3 breed kunstof kooien te kopen...

                        grts

                        Opmerking


                        • #13
                          Traliekooien

                          Alles heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen.
                          Het voordeel van de traliekooi is dat deze eenvoudig te reinigen is.
                          Een nadeel is natuurlijk,dat de vogels van alle kanten licht krijgen en ze niet de mogelijkheid hebben zich even uit het licht terug te trekken zoals bij een
                          wat diepere kistkooi.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            de meeste van die tralie kooien zijn zelfs maar 28 cm diep dit vind ik echt te weinig.
                            ik ben ook naar enkele broedkooien aan het kijken maar heb ook nog niets gevonde naar mijn zin.
                            vaak wordik ook afgeschrokken door de beperkte hoogte en diepte.
                            ik denk dat het toch weer zelf maken word,aleen zit je dan weer met de schuiven deze moeten dan ook van hout als je de schuiven van metaal wil laten maken betaal je ook veel.
                            wat dat betreft zijn de tralie koien wel makelijk maar nogmaals deafmetingen vind ik niets.

                            Opmerking


                            • #15
                              Josmo,

                              Je kunt nauurlijk ook lades kopen en daar een kooi omheen bouwen.
                              Bij de meeste kooien handelaren zijn ook losse lades te koop.

                              Groeten Micheltje
                              http://michelsfotosite.weebly.com

                              Opmerking

                              Working...
                              X